نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۹

10 فیلم مورد انتظار سال 2019 از دید کاربران IMDB

در این مقاله به معرفی ۱۰ فیلم مورد انتظار کاربران IMDB در سال ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت که غایبان بزرگی دارد و رتبه اول نیز ممکن است شما را غافلگیر کند.

سال ۲۰۱۸ به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و تنها چند روز دیگر وارد سال ۲۰۱۹ خواهیم شد که در این سال قرار است فیلم‌های جدید بسیاری از جمله دنباله فیلم‌های بسیار محبوب، بازسازی‌های لایو اکشن و غیره اکران شوند و همچنین در این سال شاهد بازگشت بازیگران و کارگردان‌های محبوب و قدیمی سینما نیز خواهیم بود.سال ۲۰۱۹ را می‌توان یک سال بزرگ از نظر فیلم‌های بزرگ و بلاک‌باستر دانست و از همین الان هم می‌توان انتظار داشت که بسیاری از این فیلم‌ها قرار است گیشه‌ها را به آتش بکشند و قطعا انتخاب ۱۰ فیلم از این همه فیلم خوش رنگ و لعاب و جدید بسیار سخت است. حال در این مقاله به ۱۰ فیلم مورد انتظار کاربران وب‌سایت IMDB در سال ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت و در این مقاله می‌گوییم که این کاربران در این سال بیشتر منتظر چه فیلم‌هایی هستند که ممکن است صدرنشین آن کمی غیر منتظره نیز باشد. همچنین این مقاله غایبان بزرگی مثل فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹)، فیلم Godzilla: King of the Monsters (گودزیلا: پادشاه هیولاها)، فیلم Shazam (شزم)، انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴)، فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) فیلم The Lion King (شیر شاه)، فیلم John Wick 3: Parabellum (جان ویک ۳: پارابلوم)، و غیره، نیز دارد، اما توجه داشته باشید که این فهرست تنها جای ۱۰ فیلم بود و ممکن است نظر شما بسیاری از مردم با آن تفاوت داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که این ۱۰ فیلم براساس بخش MOVIEmeter وب‌سایت IMDB تهیه شده که در آن مشترکین این وب‌سایت شرکت کرده‌اند و شامل کاربران عادی نمی‌شود.

Hellboy

10- فیلم Hellboy

  • کارگردان: نیل مارشال
  • بازیگران: دیوید هاربر، میلا یوویچ، ایان مکشین، دنیل دای کیم و ساشا لین
  • تاریخ اکران: ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸)

مدتی پیش بود که اولین تریلر ریبوت فیلم Hellboy (هل بوی) منتشر شد که این تریلر با واکنش‌های بسیار متفاوتی مواجه شده است و گروهی آن را دوست داشته‌اند و گروهی دیگر این تریلر را ناامید کننده توصیف کرده‌اند. با این حال، سال ۲۰۱۹ قرار است پسر جهنمی بازگردد، اما این بار خبری از بازگشت ران پرلمن برای بازی در نقش هل بوی و گیرمو دل تورو برای کارگردانی نیست. 

در قسمت جدید فیلم Hellboy قرار نیست شاهد بازگشت ران پرلمن و گیرمو دل تورو باشیم

دیوید هاربر که بیشتر برای بازی در نقش کلانتر جیم هاپر در سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) شناخته می‌شود، نقش پسر جهنمی را در قسمت جدید فیلم Hellboy بر عهده دارد که قطعا این شهرت روی مورد انتظار بودن این فیلم در سال آینده تاثیر خواهد گذاشت. با این حال، این بازسازی قرار است یک بازسازی با درجه سنی بزرگسال و با خشونت باشد و اولین تریلر این فیلم نیز کمی از خشونت فیلم Hellboy را به نمایش گذاشت و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا این فیلم در ۱۰ فیلم مورد انتظار کاربران IMDB قرار گیرد.

Aladdin

9- فیلم Aladdin

  • کارگردان: گای ریچی
  • بازیگران: منا مسعود، نائومی اسکات، ویل اسمیت، مروان کنزاری و نوید نگهبان
  • تاریخ اکران: ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸)

ماه مهر امسال بود که کمپانی والت دیزنی اولین تیزر تریلر فیلم Aladdin (علاالدین) را منتشر کرد و به‌تازگی نیز اولین تصاویر رسمی این فیلم لایو اکشن نیز منتشر شده است. در طول سال‌های گذشته دیزنی بسیاری از انیمیشن‌های قدیمی خود را در قالب فیلم‌های لایو اکشن بازسازی کرده است که در گیشه عملکرد خوبی را داشته‌اند و برخی از آن‌ها نیز توانسته‌اند نظر منتقدان و تماشاگران را با هم جلب کنند.

فیلم Aladdin یکی از جدیدترین اقتباس‌های لایو اکشن از انیمیشن‌های قدیمی دیزنی است

حال نوبت به انیمیشن Aladdin محصول سال ۱۹۹۲ رسیده تا صاحب یک فیلم لایو اکشن شود. با اینکه در طول فرآیند انتخاب بازیگران، دیزنی دچار چالش‌های جدی شد، اما در نهایت از بازیگران نسبتا شناخته شده‌ای برای نقش علاالدین و پرنسس یاسمین استفاده کرد و ویل اسمیت نیز به‌عنوان صداپیشه و بازیگر نقش جینی استخدام شد. همچنین مانند انیمیشن اصلی، فیلم لایو اکشن آن نیز یک اقتباس موزیکال خواهد بود و با اینکه اولین تصاویر با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد، اما کارنامه گای ریچی همواره نشان داده که می‌تواند فیلمی متفاوت نسبت به منبع اصلی را تولید کند و ترکیب این موارد با یک دنیای کمتر دیده شده علاالدین در سینمای امروز می‌تواند باعث جذابیت هرچه بیشتر فیلم Aladdin برای علاقه‌مندان سینما شود. با این حال، جینی قرار است در نهایت در فیلم آبی رنگ باشد و تصاویر اولیه بدون CGI این شخصیت بوده است.

Joker

8- فیلم Joker

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، برت کالن و زازی بیتز
  • تاریخ اکران: ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸)
واکین فینیکس جوکر جدید سینما است

در طول سال‌های گذشته شاهد رشد چشمگیر ساخت و انتشار فیلم‌های ابرقهرمانی بوده‌ایم و حال به نظر می‌رسد که باید شاهد ساخت فیلم‌های اختصاصی براساس آنتاگونیست‌های این مجموعه‌ها نیز باشیم. فیلم Joker (جوکر) یکی از این فیلم‌ها است که قرار است به منشا شخصیت این شخصیت شرور دنیای دی سی (DC) بپردازد. این فیلم قرار نیست بخشی از دنیای سینمایی DC نیز باشد و اتفاقات آن در دهه ۸۰ میلادی جریان خواهد داشت و گفته می‌شود که برای ساخت این فیلم، از فیلم‌هایی چون فیلم Taxi Driver (تاکسی درایور) الهام گرفته شده است. همچنین شخصیت بتمن که در واقع جوکر دشمن اصلی او در دنیای کامیک است، نیز قرار نیست در فیلم Joker حضور داشته باشد. واکین فینیکس جدیدترین جوکر سینما است که بسیاری امیدوار هستند که این بازیگر توانا عملکرد درخشانی را در این نقش داشته باشد. همچنین برخلاف دنیای کامیک، شخصیت جوکر در فیلم مستقلش دارای نام واقعی نیز خواهد بود و در این فیلم آرتور فلک نام دارد که دلقک یک سیرک است. حال باید دید که این فیلم می‌تواند اقتباس شایسته‌ای از این شخصیت باشد یا اینکه فیلم Joker قرار است مسیر فیلم Venom (ونوم) را دنبال کند.

Glass

7- فیلم Glass

  • کارگردان: ام نایت شیامالان
  • بازیگران: بروس ویلیس، ساموئل ال جکسون، جیمز مک‌ آووی، آنیا تیلور جوی و سارا پلسن
  • تاریخ اکران: ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی امسال)
فیلم Glass دنباله فیلم Unbreakable فیلم Split است

فیلم Glass (گلس) در واقع دنباله فیلم Unbreakable (نشکن) محصول سال ۲۰۰۰ و فیلم Split (شکاف) محصول سال ۲۰۱۷ است که اتفاقات این فیلم پس از پایان اتفاقاتی که در فیلم Split شاهد آن بودیم، آغاز خواهد شد. حال در این فیلم قرار است شاهد رویارویی دیوید دان با بازی بروس ویلیس با کوین وندل کرامب ملقب به بیست با بازی جیمز مک‌ آووی، باشیم که در واقع به نظر می‌رسد این مبارزه، طرح و برنامه نهایی آقای گلس با بازی ساموئل ال جکسون، باشد که حال نوبت بازی به او رسیده است تا مهره‌های شطرنج را جابه‌جا کند. علاوه بر استفاده از بازیگران محبوب و بسیار توانا، به نظر می‌رسد که  ام نایت شیامالان بار دیگر به روزهای اوج گذشته خود نزدیک می‌شود که این موضوع می‌تواند انتظار را برای فیلم Glass افزایش دهد و همچنین در این فیلم قرار است شاهد یک فیلم ابرقهرمانی ایندی باشیم که اقتباسی از هیچ یک از کتاب‌های کامیک نیست و فیلمی کاملا مستقل است و بدون شک همین موضوع می‌تواند جذابیت‌های آن را برای علاقه‌مندان سینما افزایش دهد.

It

6- فیلم It: Chapter 2

  • کارگردان: اندی موشیاتی
  • بازیگران: جسیکا چستین، جیمز مک‌آووی، بیل هیدر، جیمز رانسون، اندی بین، آیزاها مصطفی و بیل اسکارشگورد
  • تاریخ اکران: ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸)

پس از موفقیت و استقبال بسیار گسترده از فیلم It (آن) در سال گذشته، ساخت دنباله آن و همچنین تبدیل شدن به یکی از مورد انتظاترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹، اتفاق چندان عجیب و غافلگیر کننده‌ای نیست. اتفاقات فیلم It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم) ۲۷ سال پس از اتفاقات قسمت اصلی آغاز خواهد شد که این بار قرار است شاهد نسخه بزرگسالی شخصیت‌های اصلی داستان باشیم و به همین دلیل بازیگران جدیدی برای این فیلم استخدام شده‌اند که نام‌های بزرگی مثل جسیکا چستین، جیمز مک‌آووی و بیل هیدر در بین بازیگران آن دیده می‌شود.

اتفاقات فیلم It: Chapter 2 حدود ۲۷ سال پس از اتفاقات قسمت اول جریان دارد

همچنین بیل اسکارشگورد پس از درخشش در قسمت اول، برای نقش آفرینی دوباره در نقش پنی وایز، دلقک شیطانی این مجموعه و اندی موشیاتی برای کارگردانی در فیلم It: Chapter 2 بازگشته‌اند. این فیلم ترسناک اقتباسی از رمانی به همین نام اثر استفن کینگ است و با توجه به کیفیت خوبی که قسمت اول داشت، می‌توانیم انتظار موفقیت حتی بیشتر را در دنباله این فیلم داشته باشیم و با اینکه هنوز تصاویر یا تریلری رسمی از این فیلم منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که فیلم It: Chapter 2 نسبت به قسمت اول اثری ترسناک‌تر، خشن‌تر و با تلفات بیشتری تبدیل شود.

The Irishman

5- فیلم The Irishman

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، آنا پاکوین و بابی کاناوله
  • تاریخ اکران: در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹

با اینکه هنوز هیچ تصویر رسمی از فیلم The Irishman (ایرلندی) منتشر نشده است، اما از هم اکنون این فیلم یکی از گران قیمت‌ترین پروژه‌های شبکه Netflix است. پس از اینکه فیلم Silence (سکوت) عملکرد خوبی را در گیشه و جوایز نداشت، کمپانی پارامونت پیکچرز تصمیم به واگذاری حقوق این فیلم گرفت و در نهایت شبکه نت فلیکس حاضر شد تا تمامی هزینه‌های مدنظر پروژه جدید مارتین اسکورسیزی را پرداخت کند و حقوق ساخت و انتشار این فیلم را دریافت کرد. این فیلم داستان فرانک شیران ملقب به ایرلندی را روایت خواهد کرد که یک قاتل حرفه‌ای بوده است. همچنین اسکورسیزی در این فیلم پس از ۲۴ سال قرار است دوباره با رابرت دنیرو و پس از سال‌ها با آل پاچینو و جو پشی، همکاری کند.

پس از ۲۴ سال رابرت دنیرو بار دیگر با مارتین اسکورسیزی در  فیلم The Irishman همکاری کرده است

فیلم ایرلندی، نهمین همکاری مشترک دنیرو با اسکورسیزی است و در فیلم The Irishman از تکنیک CGI در برخی از صحنه‌ها استفاده خواهد شد تا بازیگران این فیلم از جمله دنیرو و پاچینو چهره جوانتری داشته باشند و همین موضوع باعث افزایش بودجه و هزینه‌های ساخت این فیلم نیز شده است. بدون شک یک فیلم گنگستری به کارگردانی اسکورسیزی و با بازی دنیرو و آل پاچینو می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای قرار گرفتن در فهرست مورد انتظارترین فیلم‌های یک سال باشد و آیا این دلایل برای شما کافی نیست که بی‌صبرانه منتظر انتشار فیلم The Irishman از شبکه نتفلیکس در طول سال ۲۰۱۹ باشید؟

Once Upon A Time in Hollywood

4- فیلم Once Upon a Time In Hollywood

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، تیموتی اولیفانت، دیمون هریمن و کرت راسل
  • تاریخ اکران:  ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸)
فیلم Once Upon a Time In Hollywood یکی از پر ستاره‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ خواهد بود

فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) که نهمین و جدیدترین فیلم تارانتینو است، احتمالا پر ستاره‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ خواهد بود. در این فیلم شاهد حضور ستارگانی چون لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، تیموتی اولیفانت، دیمون هریمن، کرت راسل و جیمز مارسدن، هستیم و این تنها بخش کوچکی از فهرست بلند بازیگران جدیدترین فیلم تارانتینو است. داستان جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو در تابستان سال ۱۹۶۹ و در شهر لس آنجلس جریان دارد. بخشی از تمرکز این فیلم قرار است روی قتل اسرارآمیز شارون تیت و چهار نفر از دوستانش توسط فرقه پیروان چارلز منسون، باشد، اما تمرکز اصلی فیلم Once Upon A Time in Hollywood روی یک بازیگر و بدلکار سریال‌های وسترن است که لئوناردو دی کاپریو و برد پیت نقش این دو شخصیت را بر عهده دارند که در همسایگی شارون تیت زندگی می‌کنند. ترکیب فهرست بازیگران پر ستاره، تارانتینو و موضوع بسیار جالب آن به راحتی می‌تواند فیلم Once Upon A Time in Hollywood را به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ و یکی از شانس‌های اصلی فصل جوایز تبدیل کند.

Dark Phoenix

3- فیلم Dark Phoenix

  • کارگردان: سیمون کینبرگ
  • بازیگران: جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، سوفی ترنر، جنیفر لارنس، جسیکا چستین، نیکولاس هولت و تای شرایدن
  • تاریخ اکران: ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)
فیلم Dark Phoenix احتمالا آخرین فیلم از مجموعه فعلی X-Men خواهد بود

ماه مهر امسال بود که کمپانی فاکس قرن بیستم سرانجام اولین تریلر رسمی فیلم X-Men: Dark Phoenix (ایکس من دارک فینیکس) را منتشر کرد که شباهت آن به فیلم X-Men: The Last Stand (ایکس-من: آخرین ایستادگی) باعث شد تا شاهد واکنش‌های منفی طرفداران نسبت به آن باشیم که همین موضوع می‌تواند باعث تعجب بسیاری از افراد در مورد قرار گرفتن این فیلم در این رتبه شود. فیلم Dark Phoenix (دارک فینیکس) در ابتدا قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۸ اکران شود، اما فیلمبرداری دوباره آن که گفته می‌شود در طی آن یک سوم پایانی فیلم دوباره فیلمبرداری شده، باعث عقب انداختن اکران آن تا اوایل سال ۲۰۱۹ شد، اما در ادامه اکران این فیلم تا تابستان سال ۲۰۱۹ عقب افتاد. با این حال، این فیلم احتمالا آخرین فیلم از مجموعه فعلی فیلم X-Men (ایکس من) خواهد بود و علاوه بر فهرست بازیگران آن که محبوبیت زیادی در بین مردم دارند، این فیلم اقتباسی از داستان بسیار محبوب دارک فینیکس است که بسیاری از طرفداران امیدوار هستند تا فاکس این بار یک اقتباس شایسته‌تر نسبت به اقتباس اول آن، از این داستان تحسین شده تولید و منتشر کند و شاید برای همین نیز است که فیلم Dark Phoenix در رتبه سوم دیده می‌شود.

Avengers: EndGame

2- فیلم Avengers: Endgame

  • کارگردان: جو و آنتونی روسو
  • بازیگران: کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، مارک روفالو، پل راد، کارن گیلان و جاش برولین
  • تاریخ اکران: ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) 

سرانجام ماه گذشته انتظارها به سر رسید و اولین تریلر رسمی فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) منتشر شد و با اینکه این تریلر اطلاعات چندانی از این فیلم را به اشتراک نگذاشت، اما اولین تریلر قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) در ۲۴ ساعت نخستش انتشارش ۲۸۹ میلیون بار تماشا شد تا رکورد بازدید در یک روز را بشکند. با این حال، شاید قرار نگرفتن این فیلم در رتبه اول باعث تعجب بسیاری شود و دلیل آن هم چندان مشخص نیست، اما ممکن است دلیل آن مشخص نشدن نام فیلم تا اواخر سال ۲۰۱۸ باشد که بسیاری از قرار دادن آن در فهرست فیلم‌های مورد انتظار خود، خودداری کرده باشند.

فیلم Avengers: Endgame قرار است به اتفاقات سه فاز اول دنیای سینمایی مارول و داستان سنگ‌های بی‌نهایت پایان دهد

با این حال، بدون شک با توجه به پایان بندی فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت)، فیلم Avengers: Endgame می‌تواند یکی از مورد انتظارترین و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال آینده باشد؛ چرا که این فیلم قرار است به اتفاقات سه فاز اول دنیای سینمایی مارول و داستان سنگ‌های بی‌نهایت که بیش از ۱۰ سال است از عمر آن می‌گذرد، خاتمه دهد تا وارد عصر جدیدی از این مجموعه بسیار محبوب و پر طرفدار شویم. همچنین فیلم Avengers: Endgame احتمالا پایان کار بسیاری از شخصیت‌های قدیمی و بسیار محبوب دنیای سینمایی مارول مثل کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور و هالک نیز خواهد بود و صد البته تبدیل شدن هاوک آی به رونین با بازی جرمی رنر و بازگشت تانوس با بازی درخشان جاش برولین، انتظارات را از این فیلم بسیار بالاتر خواهد برد. حال باید دید که اعضای باقی مانده انتقام جویان چه برنامه‌ای را برای شکست تانوس دارند.

Captain Marvel

1- فیلم Captain Marvel

  • کارگردان: آنا بودن و رایان فلک
  • بازیگران: بری لارسون، ساموئل ال جکسون، جود لاو، بن مندلسون، جما چان، کلارک گرگ، لی پیس، جایمن هانسو و آنت بنینگ
  • تاریخ اکران: ۸ مارس سال ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)
فیلم Captain Marvel مورد انتظارترین فیلم کاربران IMDB در سال ۲۰۱۹ است

شاید دیدن فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) در رتبه اول کمی عجیب باشد، اما بدون شک این فیلم یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۱۹ است. این فیلم قرار است اولین فیلم مستقل ابرقهرمانی با محوریت ابرقهرمان زن در دنیای سینمایی مارول باشد و همچنین شخصیت کاپیتان مارول در حال حاضر قوی‌ترین شخصیت دنیای سینمایی مارول است و ماه گذشته نیز دومین تریلر فیلم کاپیتان مارول منتشر شد. علاوه بر این و با توجه به تصویر پس از پایان فیلم Avengers: Infinity War، انتظارات از فیلم Captain Marvel نیز افزایش پیدا کرده و بسیاری از طرفداران این مجموعه با توجه به اینکه اتفاقات این فیلم در دهه ۹۰ میلادی جریان دارد، می‌خواهند بدانند که کارول دانورز تا به امروز کجا بوده است و چرا تاکنون شاهد حضور او به خصوص در فیلم Avengers و دنباله آن، نبوده‌ایم. همچنین طبق گفته مارول استودیو، فیلم Captain Marvel داستان منشا متفاوتی را نسبت به فیلم‌های قبلی این مجموعه دارد و همچنین حضور پر رنگ دو نژاد فضایی اسکرال و کری در این فیلم، به‌همراه حضور بازیگران توانایی مثل بری لارسون، ساموئل ال جکسون، جود لاو، بن مندلسون و آنت بنینگ باعث شده تا فیلم Captain Marvel به یک فیلم مورد انتظار در دنیای سینمایی مارول و در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. در هر حال بسیاری نیز منتظر ارتباط اتفاقات پایانی این فیلم با فیلم Avengers: Endgame هستند که قطعا می‌تواند انتظارات را برای هر دو فیلم افزایش دهد.

نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ مورد انتظارترین فیلم‌های شما در سال ۲۰۱۹ چه فیلم‌هایی است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع IMDB TheWrap
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده