نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵

اولین تریلر فیلم The Lion King رکورد پر بیننده‌ترین تریلر دیزنی در 24 ساعت نخست انتشار را شکست

طبق آمار منتشر شده، اولین تریلر فیلم The Lion King توانسته است رکورد پر بیننده‌ترین تریلر یک فیلم دیزنی در ۲۴ ساعت نخست انتشار را از آن خود کند.

جمعه هفته گذشته بود که کمپانی والت دیزنی اولین تیزر تریلر فیلم The Lion King (شیر شاه) را منتشر کرد. این تریلر با استقبال بسیار گسترده‌ای نیز از سوی طرفداران قدیمی انیمیشن آن و طرفداران جدید مواجه شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اعلام شد که اولین تریلر فیلم شیر شاه رکوردشکنی کرده است. والت دیزنی با انتشار پیامی در صفحه‌های مجازی خود از جمله در اینستاگرام، اعلام کرد که این تریلر در ۲۴ ساعت نخست انتشارش بیش از ۲۲۴.۶ میلیون‌بار تماشا شده است تا پس از اولین تریلر فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت)  با بیش از ۲۳۰ میلیون بار تماشا در ۲۴ ساعت نخست انتشار، در رتبه دومین تریلر پر بازدید تاریخ در اولین روز انتشار قرار گیرد. 

The Lion King

همچنین بدون احتساب فیلم‌های مارول و جنگ ستارگان (Star Wars)، اولین تریلر فیلم The Lion King رکورد بیشترین تعداد بازدید از یک تریلر محصولات والت دیزنی در یک روز را شکسته است. کارگردانی این فیلم لایو اکشن بر عهده جان فاورو است. او پیش از این کارگردانی فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) را بر عهده داشته که در سال ۲۰۱۶ موفق شد بیش از ۹۶۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. انیمیشن The Lion King نیز بیش از ۹۶۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده بود. علاوه بر فیلم The Lion King، فیلم Dumbo (دامبو) به کارگردانی تیم برتون، برای اکران و فیلم Lady in the Tramp (بانو و ولگرد) برای سرویس استریم دیزنی پلاس، دیگر فیلم‌های لایو اکشنی هستند که براساس انیمشین‌های قدیمی والت دیزنی تولید شده‌اند.

دونالد گلاور در نقش سیمبا، جیمز ارل جونز در نقش پادشاه موفاسا، چویتل اجیوفور در نقش اسکار، بیانسه در نقش نالا، سث روگن در نقش پومبا، جان الیور در نقش زازو، بیلی ایکنر در نقش تیمون، الفری وودارد در نقش سارابی (مادر سیمبا)، جان کانی در نقش رافیکی، فلورنس کازومبا در نقش شنزی، اریک آندره در نقش عزیزی، کیگان-مایکل کی در نقش کماری، جی‌دی مک‌کرری در نقش کودکی سیمبا و شهدی رایت جوزف در نقش کودکی نالا، از جلمه بازیگرانی هستند که در فیلم The Lion King به‌عنوان صداپیشه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم The Lion King برای اکران در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۹ (۲۸ تیر ۱۳۹۸)‌ برنامه ریزی شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده