نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۰

نسخه ارتقایافته ایکس باکس وان با اسم رمز Scorpio رسما معرفی شد [E3 2016]

بالاخره پس از ماه‌ها شایعه و گمان‌پردازی، مایکروسافت در کنفرانس خبری خود در E3 2016 نسخه ارتقایافته و قوی‌تر کنسول ایکس‌باکس وان را با اسم رمز Scorpio به طور رسمی معرفی کرد. این کنسول در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

بالاخره مایکروسافت از نسخه ارتقایافته کنسول ایکس‌باکس وان رونمایی کرد. این نسخه که با اسم رمز Scorpio شناخته می‌شود، سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرد که این کنسول دارای پردازنده گرافیکی (GPU) بهتر نسبت یه ایکس‌باکس وان فعلی است که می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K و همچنین نرخ ۶۰ هرتز اجرا کند. این شرکت همچنین تایید کرد که قدرت پردازشی این کنسول جدید ۶ ترافلاپس خواهد بود.

در جریان رونمایی از این کنسول، نسخه واقعیت مجازی Fallout 4 نیز برای انتشار روی آن تایید شد. همچنین مایکروسافت وعده داد که بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری را برای Scorpio عرضه کند. بعلاوه فیل اسپنسر اعلام کرد که تمام لوازم جانبی کنسول ایکس‌باکس وان روی Scorpio هم قابل استفاده خواهند بود. تمام بازی‌هایی که برای ایکس‌باکس وان ساخته شده‌اند نیز روی نسخه اولیه این کنسول، ایکس‌باکس وان اسلیم (Xbox One S) و همچنین Scorpio قابل اجرا هستند.

منبع: IGN

 

برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه، به صفحه اختصاصی نمایشگاه E3 2016 مراجعه کنید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده