// دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

فیل اسپنسر: توسعه دهندگان در حال کار روی ایکس باکس اسکورپیو هستند

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس با ارسال یک پیام برروی توئیتر رسمی خود رسما تأیید کرده که توسعه‌دهندگان برروی سخت‌افزار، پلتفرم و بازی‌های ایکس‌باکس اسکورپیو کار می‌کنند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

ظاهرا یک سال مانده به انتشار ایکس‌باکس اسکورپیو، توسعه‌دهندگان مختلف به سختی در حال کار برروی کنسول جدید مایکروسافت هستند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس با ارسال یک پیام برروی توئیتر خود در جواب یک کاربر که پرسیده بود «آیا توسعه‌دهندگان در حال حاضر در حال کار برروی پروژه اسکورپیو هستند؟» نوشت:

بله، روی سخت‌افزار، پلتفرم و بازی‌ها

با این حساب، فیل‌اسپنسر رسما تائید می‌کند که توسعه‌دهندگان در حال کار برروی‌ «سخت‌افزار، پلتفرم و بازی‌ها» برای پروژه اسکورپیو هستند. کنسول جدید در حقیقت یک ارتقاء بین نسلی محسوب می‌شود و طبق اطلاعات منتشر شده جهت عرضه در حدود یک سال بعد از پلی‌استیشن 4 نئو، کنسول ارتقاء یافته سونی، برنامه‌ریزی شده است. علی‌رغم آنکه در نسل حاضر کنسول‌ها، سونی از مایکروسافت پیش افتاده است، با این حال طبق اطلاعات و شایعات منتشر شده پیرامون راندمان هر دو کنسول نئو و اسکورپیو، ظاهرا کنسول جدید مایکروسافت در راندمان و عملکرد توانسته پلی استیشن 4 و نئو را پشت سر بگذارد. طبق ادعای فیل اسپنسر اسکورپیو در حدود ۶ ترافلاپس قدرت دارد؛ این فراتر از شایعات پیرامون قدرت ۴/۲ ترافلاپس نئو است.

اسپنسر به دنبال معرفی پروژه اسکورپیو در نمایشگاه E3، اذعان کرده بود که ایکس‌باکس اسکورپیو مگر در زمانی که یک تلویزیون 4K داشته باشید، «هیچ مزیتی برای شما ندارد»، هرچند توسعه‌دهندگان مجبور به ایجاد بازی‌هایی با رزولوشن‌بالا نخواهند بود.

علاوه بر این، آیرون گرین‌برگ از ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای تایید کرده بود که «هیچ بازی انحصاری برای اسکورپیو منتشر نخواهد شد. به همین دلیل، مطمئن نیستم که این خبر چقدر می‌تواند باعث هیجان علاقمندان شود». با این حساب، با توجه به سخنان ارائه شده در کنفرانس E3 مایکروسافت مبنی بر عرضه تمامی بازی‌ها برروی هر سه نسخه ایکس‌باکس وان و همچنین عدم عرضه یک بازی انحصاری تنها برای اسکورپیو می‌توان از سخنان فیل اسپنسر این برداشت را داشت که احتمالا توسعه‌دهندگان اکنون در حال کار برروی بازی‌های ایکس‌باکس وان برای در دسترس قرار دادن این بازی‌ها با رزولوشن بالا جهت ارائه برای اسکورپیو هستند.

ایکس‌باکس اسکورپیو جهت عرضه در تعطیلات ۲۰۱۷ (دی ماه سال ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده