// شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

مایکروسافت: ایکس باکس اسکورپیو قوی ترین کنسول موجود در بازار خواهد بود

در جریان کنفرانس مهیج مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 بود که این کمپانی کنسول جدید خود را با نام ایکس‌باکس اسکورپیو معرفی و همه را غافلگیر کرد. اکنون نیز این کمپانی مدعی شده که کنسول جدیدش به قوی‌ترین کنسول تا کنون تبدیل خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

آرون گرین‌برگ، سرپرست بخش بازاریابی کمپانی Microsoft، در تازه‌ترین صحبتش در مورد کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو، از آن با لقب «هیولا» یاد کرد و قدرت آن را فوق‌العاده دانست. گرین‌برگ در جریان نمایشگاه E3 2016 با گفتن این جمله که «ما در حال ساخت یک هیولا هستیم» همه را به وجد آورد. سخنان وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

این کنسول به زودی تبدیل به قدرتمندترین کنسول خواهد شد. من در زمان ساخت کنسول اول ایکس‌باکس [که بسیار قدرتمند بود] در مایکروسافت حضور داشتم و الان حس می‌کنم که اسکورپیو هم دقیقا همانند آن کنسول به یک هیولای واقعی تبدیل خواهد شد.

گرین‌برگ سخنان خود را اینگونه ادامه داد که تیم ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت در مورد پروژه‌ی اسکورپیو بی‌تاب و شگفت زده هستند:

من و تیمی که در حال فعالیت بر روی این کنسول هستند، همگی گیمر و علاقه‌مند به کاری که انجام می‌دهیم هستیم و من به شخصه تا کنون چنین انرژی و تلاشی ندیده‌ام. مردم بسیار بی‌تاب هستند که بدانند ما امسال برای آنها چه چیزی خواهیم داشت و بسیار علاقه دارند که بدانند ما در پروژه‌ی Scorpio به چه شکل کارها را جلو می‌بریم. این واقعا زمان خاصی برای ماست.

این محصول جدید Microsoft که در جریان کنفرانس این کمپانی در روز دوشنبه‌ای که گذشت، معرفی شد، طبق برنامه ریزی‌ها قرار است در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شود. این کنسول جدید که مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای، حافظه‌ با پهنای باند ۳۲۰ گیگابایتی و میزان کارایی ۶ ترافلاپس است، برای اجرای بازی‌ها بر روی رزولوشن 4K بسیار مناسب است. پیش‌تر و در این راستا، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، گفته بود که این کنسول چهار و نیم بار قوی‌تر از ایکس‌باکس وان است. علاوه بر گام‌های بلند و موفقیت آمیزی که مایکروسافت در زمینه‌ی سخت افزار برداشته، این کمپانی شهیر در بخش ساخت بازی نیز کماکان در حال پیشروی است و گفته که در سال آینده تعداد بیشتری بازی منتشر خواهد کرد که در تاریخ کمپانی بی‌سابقه خواهد بود. گرین‌برگ در این مورد گفت:

صد البته که تمامی مسائل ما مربوط به بازی است. همانطور که مطلع هستید، ما امسال به شما نشان دادیم که بازی‌های بیشتری در سال‌ آینده منتشر خواهیم کرد که همگی محصول استودیوهای داخلی کمپانی ما یا ساخته شرکا و همکاران ما هستند. این چنین رویه و آماری تا کنون در تاریخ کنسول ایکس‌باکس بی سابقه بوده است.

معرفی این کنسول به حدی مهیج بود که رئیس کمپانی سونی را غافلگیر کرد. پیش‌تر و در این راستا در زومجی خواندید که به گفته‌ی فیل اسپنسر، خرید کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو بدون داشتن یک تلویزیون 4K فایده‌ای ندارد و اینکه برخی از بازی‌های ایکس‌باکس وان بر روی کنسول جدید بهتر اجرا می‌شوند. همچنین به گفته‌ی مایکروسافت، این کنسول ممکن است عمری دو ساله داشته باشد. در مطلبی دیگر نیز خواندید که این کنسول هیچ بازی انحصاری نخواهد داشت.

نظر شما در مورد این کنسول چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده