// چهار شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

زوم‌کست: بررسی فیلم Tenet

 حال که حدود چند هفته از اولین مواجه‌مان با فیلم Tenet گذشته است، فرصت خوبیست که به دور از احساسات و هیجان اولیه، مجدد به بازبینی و گفت‌وگو پیرامون این فیلم بپردازیم. با زوم کست ویژه فیلم Tenet همراه باشید.

 فیلم Tenet تمام مولفه‌های شناخته شده آثار قبلی نولان را دارد. کارکرد عنصر زمان، وحشت تروریسم، زنان فیلم نوآر، جهان‌های موازی، بشر و تکنولوژی و عناصر دیگری که ما را به یاد فیلم‌های این فیلمساز می‌اندازد. اما از آن سو، تمهیدات موثر نولان در کارهای شاخصش یعنی Following ،Memento ‌و Inception را ندارد. منظورم از این تمهیدات، بیشتر ارائه یک انگیزه روشن برای کاراکتر اصلی و پرداختی ویژه برای درک کردن اهمیت آنچیزی که کاراکترش می‌خواهد و برای رسیدن به آن دست به هر کاری می‌زند، است. اگرچه که می‌توان به این موضوع نیز اشراف داشت که تا حد زیادی تعمد در کار است. به نظر می‌رسد که نولان از قصد سعی کرده تا پرداخت ویژه‌ای از کاراکتر پروتاگونیستش ارائه ندهد. اما اگر این فرضیه را هم بپذیریم، باید دید تا چه اندازه این تعمد نیز موثر است. 

این برنامه برای کسانیست که فیلم Tenet‌را تماشا کرده‌اند

در این برنامه هم از جنبه موافقِ تمهیدات اتخاذ شده به وسیله نولان در فیلم Tenet‌ و هم از جنبه مخالفِ آن به گفت‌وگو نشسته‌ایم. امید است که با اشراف کامل نسبت به تمام ابعاد فیلم، توانسته باشیم درنهایت به تحلیل درستی از فیلم برسیم. یادمان نرود که از اظهارنظر‌های کلی و هیجان زده پیرامون هر فیلمسازی دوری کرده و همواره سعی کنیم علاقه‌هایمان را هم با عنصر استدلال به دیگران بیان کنیم. هرگونه اظهارنظر درباره یک اثر، تنها ازطریق استدلال پشت آن قابل بررسی است.

تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده