نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰

مایکروسافت از کنترلرهای Shock Blue برای ایکس باکس سری ایکس و اس رونمایی کرد

مایکروسافت مدل رسمی جدیدی از کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس و اس را با نام «Shock Blue» معرفی کرده که رنگ بندی جالب و چشم نوازی دارد.

بعد از اینکه جزئیات نحوه کارکرد کلید اشتراک‌گذاری در کنترلرهای کنسول نسل نهمی مایکروسافت دیروز و با انتشار یک ویدیو جدید تشریح شد، این شرکت اقدام به رونمایی از یک مدل جدید از کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس کرده که البته برای مدل‌های مختلف ایکس‌باکس وان نیز مورد استفاده خواهد بود. مایکروسافت با پخش یک ویدیو نه‌چندان بلند نشان داد که اگر اهل به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیو از بازی‌های خود هستید، روی ایکس‌باکس‌های بعدی راحت‌تر از ایکس‌باکس وان می‌توانید این کار را انجام می‌دهید.

تاکنون دو رنگ بندی مختلف از کنترلرهای کنسول جدید ایکس‌باکس به نمایش گذاشته شده که مدل اول به همان کنترلر مشکی رنگی که با نام Carbon Black شناخته می‌شود تعلق دارد. این مورد به همراه ایکس‌باکس سری ایکس و در جعبه کنسول عرضه خواهد شد. اما مورد بعدی Robot White نام دارد که با رنگ بندی سفید ایکس‌باکس سری اس هماهنگ شده و درکنار آن نیز عرضه خواهد شد.

دسته های جدید ایکس باکس به نام Shock Blue

سومین مدل رسمی از کنترلرهای جدید ایکس‌باکس نیز به‌تازگی معرفی شده که با نام Shock Blue شناخته ی‌شود. اکثر قسمت‌های این دسته به رنگ آبی طراحی شده و کلیدهای مشکی رنگ مقابل دسته درکنار دی پد و کلیدهای پشتی کنترلر نوعی تضاد رنگ را در نمای جلویی آن ایجاد کرده‌اند. پنل پشتی کنترلر نیز با رنگ سفید خود کاملاً از سایر قسمت‌ها متمایز شده است.

کنترلر آبی رنگ Shock Blue برای ایکس باکس سری ایکس و اس

کنترلرهای جدید ایکس‌باکس مشابه نسل قبلی خود به قیمت ۵۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسند که البته با در نظر داشتن تغییرات اندک آن‌ها نسبت به نسل قبل چندان غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد. براساس اعلام مایکروسافت کنترلرهای ایکس‌باکس وان و کنسول‌های نسل نهم این شرکت به‌صورت متقابل قابلیت استفاده توسط کاربران را خواهند داشت.

دسته آبی ایکس باکس سری ایکس Shock Blue

دسته‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس همانند نسل‌های گذشته‌ی خود از باتری‌های معمولی AA به‌جای باتری‌های لیتیومی قابل شارژ استفاده می‌کنند. جیسون رونالد رئیس بخش مدیریت برنامه‌ریزی ایکس‌باکس هدف از این تصمیم را فراهم کردن حق انتخاب بیشتر و انعطاف پذیر بودن شرایط استفاده از این کنترلرها بیان کرده است. اضافه شدن کلید اشتراک و پیشرفت‌هایی که در عملکرد کلیدهای جهت (دی‌پد) و استیک‌های آنالوگ این دسته‌ها اعمال شده، از جمله تغییرات قابل توجهی است که در نسل جدید کنترلرهای ایکس‌باکس مشاهده می‌شوند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده