نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

توضیحات مایکروسافت درباره علت استفاده از باتری در کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس

براساس توضیحات جیسون رولاند، هدف از اینکه کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس همچنان از باتری‌های معمولی AA استفاده می‌کنند، فراهم کردن حق انتخاب بیشتر و انعطاف پذیر بودن شرایط استفاده از این کنترلرها بوده است.

مایکروسافت تاکنون اطلاعات بسیار خوب و کاملی را درباره کنترلرهای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس منتشر کرده و ما حالا جزئیات قابل توجهی از پیشرفت‌های جزئی آن در مقایسه با نسل قبلی خود را در اختیار داریم. از جمله‌ی این ویژگی‌ها، می‌توان به اضافه شدن کلید اشتراک و پیشرفت‌هایی که در عملکرد کلیدهای جهت (دی‌پد) و استیک‌های آنالوگ اعمال شده اشاره کرد. اما یکی از جالب‌ترین قسمت‌هایی که در اطلاعات منتشر شده از کنترلرهای جدید ایکس‌باکس وجود دارد این است که نسل جدید کنترلرهای مایکروسافت نیز درست مثل دو نسل قبلی خود در ایکس‌ باکس وان و ایکس‌ باکس 360 از باتری‌های AA استفاده خواهد کرد.

به اعتقاد بسیاری از کاربران، این تصمیم کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. به‌خصوص در شرایطی که در کنسول رقیب، یعنی پلی‌ استیشن، سال‌ها است که از کنترلرهای مبتنی بر باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌شود. پس چرا کنترلرهای ایکس‌باکس هنوز هم از روش سنتی باتری‌های یک بار مصرف خود استفاده می‌کنند؟ براساس اظهارات یکی از مقامات مایکروسافت، این تصمیم با هدف ارائه‌ی گزینه‌ها و اختیارات بیشتر به بازیکنان و انعطاف پذیر بودن شرایط استفاده از این کنترلرها اتخاذ شده است.

کنترلر

جیسون رولاند (Jason Ronald) رئیس بخش مدیریت برنامه‌ریزی ایکس‌باکس، در مصاحبه با وبسایت Digital Foundry اظهار داشته که تقریباً نیمی از کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس طرفدار استفاده از باتری‌های قابل شارژ در کنترلرهای کنسول جدید بوده و ۵۰ درصد دیگر استفاده از باتری‌های AA را ترجیح می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با جلب نظر هردو سوی این قضیه، انتخاب میان این دو موضوع را به خود بازیکنان محول کنیم. او در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

چیزی که اینجا با آن روبه‌رو هستیم، نوعی دوقطبی سازی بین گیمرهایی است که از کنسول‌های ایکس‌باکس استفاده می‌کنند. دسته‌ی اول کاملاً طرفدار استفاده از باتری‌های معمولی AA بوده و دسته دوم استفاده از باتری‌های شارژی را ترجیح می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با واگذار کردن حق انتخاب به خود بازیکنان رضایت هردو طرف را جلب کنیم. شما می‌توانید در کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس نیز در صورت تمایل از باتری‌های قابل شارژ استفاده کنید که عملکرد آن دقیقاً مانند چیزی است که در Elite شاهد آن بودیم. البته این پک یک محصول جداگانه است.

جا دارد به این نکته اشاره کنیم که بسته‌ی باتری‌های قابل شارژ کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد و افرادی که خواستار آن هستند، باید هزینه‌ی بیشتری را برای آن بپردازند. ضمن اینکه باتری‌های قابل شارژ عمر محدودی داشته و در نتیجه هردو روشی که در این خصوص ارائه شده، مشکلات خاص خود را خواهند داشت.

کنسول Xbox Series X در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. لذا به‌زودی از نحوه‌ی عملکرد کنترلرهای آن نیز مطلع خواهیم شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده