نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

تبدیل شدن کافی نت ‌ها به کافه‌ های استخراج ارز دیجیتال

به نظر می‌رسد که ویروس کرونا اینبار یک قربانی جدید را گرفته و کافی نت‌ها در مناطقی مانند ویتنام برای کسب درآمد بیشتر در حال تبدیل شدن به مراکز استخراج ارز دیجیتال هستند.

در شرایطی که به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مردم بسیاری از کشورهای جهان حق استفاده از کافی نت‌ها و کافه گیم‌های عمومی را ندارند، صاحبان این مراکز برای جلوگیری از استمرار ضرر و زیان بیشتر تصمیم به راه‌اندازی محلی برای استخراج ارزهای رمزگذاری شده می‌گیرند. یکی از صاحبان این کافی نت‌ها در کشور ویتنام از تبدیل تجارت خود به استخراج ارزهای دیجیتال ازطریق پردازنده‌های گرافیکی خبر داده است. او در صفحه فیسبوک خود می‌نویسد که سودآوری و درآمدزایی این کار خیلی بیشتر از کاربری قبلی مغازه او بوده و به سایر همکاران خود نیز توصیه می‌کند که برای مشاوره رایگان به او مراجعه کنند.

استفاده از کافی نت ها برای استخراج ارز دیجیتال

در تصاویری که از این کافی نت به‌خصوص منتشر شده، تعداد زیادی کارت گرافیک GeForce RTX 3080 را مشاهده می‌کنیم که علت آن مالکیت مغازه توسط یک فروشگاه قطعات کامپیوتری است. البته که نمی‌توان کسی را به خاطر تلاش برای کسب درآمد بیشتر سرزنش کرد اما باتوجه به کمبود شدید کارت گرافیک‌های جدید انویدیا در بازار، عده‌ای عقیده دارند که فروش این کارت‌ها و استفاده از درآمد آن برای ادامه‌ی این روند می‌توانست ساده‌تر از راه‌اندازی یک مزرعه استخراج باشد. درواقع کارت گرافیک‌های قدرتمند RTX 3080 می‌توانند برای مصارف به مراتب مفیدتری مورد استفاده قرار بگیرند. درحالی‌که در اینجا تنها قربانی استخراج ارزهای دیجیتالی بیشتر می‌شوند.

فضای خالی کافی نت ها و استخراج ارز دیجیتال

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخبار زیادی از تأثیر تجارت ارزهای دیجیتال در دنیای تکنولوژی و گیمینگ به گوش می‌رسند. از خرید عمده‌ی کارت گرافیک‌های کمیاب گیمینگ توسط ماینرهای چینی گرفته تا استفاده از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر کارت گرافیک‌های RTX انویدیا به منظور استخراج اتریوم و... که به تأیید کارشناسان از عوامل مؤثر در عدم دسترسی کاربران واقعی این محصولات در بازار متلاطم جهان بوده است. افزایش روز افزون ارزش این ارزهای رمزگذاری شده، بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران را برای ورود به این حوزه ترغیب کرده و این اتفاق درکنار کاهش ظرفیت تولید شرکت‌های بزرگ صنعت تکنولوژی به‌دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا از جمله عواملی هستند که دست به‌دست هم داده تا شاهد کمبود عرضه و در نتیجه افزایش قیمت این محصولات در بازار باشیم.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده