نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۷

خرید عمده لپتاپ ‌های GeForce RTX 30 توسط ماینرهای چینی

ارزش ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر به‌حدی بالا رفته که حالا خرید عمده لپ‌تاپ‌های مجهز به سخت‌افزار قدرتمند گیمینگ نیز برای استخراج کنندگان اتریوم سودآوری دارد.

از اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آذرماه سال جاری) ارزش بسیاری از ارزهای رمزگذاری شده رایج از جمله اتریوم (ETH) و بیت کوین به‌طور قابل توجهی رو به افزایش بوده است. از طرفی در حال حاضر اتریوم بین ماینرهای GPU از بالاترین محبوبیت برخوردار است. به طوری که بسیاری از این ماینرها در کشور چین به امید خرید عمده‌ی کارت گرافیک‌های انویدیا در صف خرید کارخانه‌های تولیدی محصولات این شرکت حضور دارند. درواقع این کارخانجات به‌دلیل اینکه ماینرها معمولاً چیزی در حدود یک سوم قیمت بیشتر از توزیع‌کنندگان قانونی کارت گرافیک‌های انویدیا پول پرداخت می‌کنند، موافقت کردند تا محصولات خود را مستقیماً به آن‌ها بفروشند. ضمن اینکه این کارت‌ها بدون گارانتی به ماینرها فروخته می‌شود.

اما رفته رفته روش جدیدی بین استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در چین رواج پیدا کرده است. لپ‌تاپ‌های جدیدی که اخیراً با کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX 30 به بازار عرضه شدند می‌توانند به‌عنوان جایگزین این GPUهای کمیاب مورد استفاده قرار گیرند. حالا به نظر می‌رسد که مردم به‌صورت عمده و در سفارش‌های تعداد بالا اقدام به خرید لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک‌هایی مانند RTX 3070 می‌کنند تا با قراردادن دادن آن‌ها در قفسه‌های بزرگ اقدام به استخراج ارز اتریوم کنند.

لپ تاپ ماینینگ ارز دیجیتال اتریوم

ماینینگ اتریوم با استفاده از لپ تاپ در چین

نکته جالب توجه اینجا است که لپ‌تاپ‌های مجهز به RTX 3070 به هیچ عنوان قیمت پایینی ندارند؛ اما نرخ سودآوری این تجارت به طوری بالا رفته که خرید عمده چنین محصولات گران قیمتی را توجیه می‌کند. هنوز انویدیا قانون خاصی را برای جلوگیری از این کار ابلاغ نکرده است. از طرفی باتوجه به اینکه به روزهای منتهی به سال نو چینی هم نزدیک می‌شویم، این اتفاق می‌تواند منجر به کمبود شدید لپ‌تاپ‌های مبتنی بر کارت گرافیک‌های RTX 30 در بازار فروش شود.

یکی از تولیدکنندگان محتوای وبسایت Bilibili، به نام Fish Pond F2pool برای نشان دادن میزان سادگی استخراج ارز رمزگذاری شده اتریوم با استفاده از لپ تاپی که فقط به یک کارت گرافیک RTX 3060 مجهز شده، یک ویدیوی جدید را منتشر کرده که در حین نوشیدن قهوه و تنها با اتصال لپ‌تاپ به یک پریز عادی برق، در عرضه ۲ ساعت ۰.۰۰۰۵۳ اتریوم که معادل ۰.۸۹ دلار آمریکا است را استخراج می‌کند که ظاهراً برای خرید این قهوه کفایت می‌کند.

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال اتریوم

استخراج ارز اتریوم

حالا باید دید که آیا در ادامه تصمیمی برای جلوگیری از آسیب به چرخه تأمین این لپ‌تاپ‌ها برای مصرف‌کنندگان واقعی آن‌ها اتخاذ خواهد شد یا خیر. شما می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده