نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶

پتنت جدید سونی به یکی از ویژگی‌ های مخفی پلی استیشن 5 اشاره دارد

پتنت جدید پلی استیشن، احتمالاً به یکی از ویژگی‌های مخفی کنسول PS5 که هنوز توسط سونی معرفی نشده اشاره دارد.

حالا تنها دو هفته تا زمان عرضه رسمی کنسول‌های پلی استیشن 5 زمان باقی مانده است. بااین‌حال، هنوز یک سری اطلاعات درباره این کنسول وجود دارد که احتمالاً از آن بی‌خبریم. به‌عنوان مثال، هنوز نحوه تغییرات فروشگاه PlayStation Store اطلاع نداریم. بنابراین انتظار می‌رود که سونی طی یکی دو هفته آینده به آخرین سؤالاتی که هنوز در خصوص کنسول PS5 باقی مانده پاسخ دهد. اما دراین‌میان، پتنت جدیدی در ارتباط با برند پلی استیشن به ثبت رسیده که احتمالاً یکی از ویژگی‌های معرفی نشده این کنسول را فاش می‌کند.

سونی هفته گذشته پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که به نظر به قابلیت Auto HDR در کنسول نسل نهمی پلی استیشن مربوط می‌شود. متن توضیحات این طرح به زبان ژاپنی نوشته شده لذا همچنان این احتمال وجود دارد که برخی از اطلاعات مهم آن در ترجمه به زبان انگلیسی از قلم افتاده باشد. هرچند همان‌طور که مشاهده می‌کنید شواهد بسیار قانع‌کننده‌ای برای تأیید این موضوع وجود دارد.

شما می‌توانید در ادامه تصویری از این طرح که ازطریق اکانت توییتر Roberto Serrano منتشر شده را مشاهده کنید. البته در این لینک می‌توانید متن کامل این پتنت به زبان انگلیسی را مشاهده کنید.

تصویر  منتصب به پتنت جدید سونی در خصوص قابلیت auto HDR

جا دارد در اینجا به این نکته اشاره کنیم که شرکت‌هایی مانند سونی به‌صورت مداوم به ثبت پتنت‌ها و طرح‌های مفهومی مختلف پرداخته و بسیاری از این موارد به مرحله اجرایی نرسیده است. به عبارت دیگر اینکه سونی درحال تحقیق و توسعه در زمینه یک تکنولوژی جدید است، به این معنی نخواهد بود که لزوماً در PS5 یا سایر محصولات نهایی این شرکت شاهد استفاده از آن خواهیم بود.

در زمان ثبت این خبر، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی هنوز اظهار نظری در خصوص این پتنت یا گمانه‌زنی‌های حول آن نداشته است. در صورت انتشار هرگونه اطلاعات جدید در این خصوص، اخبار مربوطه را از زومجی پیگیری کنید.

تصویر پتنت جدید سونی قابلیت auto HDR

Auto HDR یکی از ویژگی‌هایی است که در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز تأیید شده است. این قابلیت، اساساً یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است که محتوای SDR را به HDR تبدیل می‌کند. در صورتی که این گزینه برای یک بازی فعال شده باشد، می‌توان از جلوه‌های نرم‌افزاری HDR روی تمامی بازی‌هایی که به خودیِ خود از آن پشتیبانی نمی‌کنند، بهره‌مند شد. Auto HDR تقریباً روی تمامی بازی‌های غیر HDR عمل کرده و نتایج مختلفی را به‌دنبال دارد. براساس بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، Grand Theft Auto 4 بهترین نتایج را دراین‌میان از خود نشان داده است.

پلی استیشن 5 برای عرضه در تاریخ ۱۲ نوامبر مصادف با ۲۲ آبان برنامه‌ریزی شده است. این کنسول در دو مدل دیسک خور و دیجیتالی با قیمت‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با این کنسول و بازی‌های جدید آن، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

به تازگی مقاله جدیدی در خصوص بررسی اجزای درونی کنسول نسل بعدی سونی آماده شده که می‌توانید با مراجعه به این لینک به آن نگاهی داشته باشید. این مقاله بعد از انتشار ویدیو رسمی سونی با حضور یاسوهیرو اوتوری، رئیس تیم طراحی سیستم مکانیکی پلی استیشن ۵ در بخش سخت‌افزار سونی تنظیم شده که در آن به جداسازی و تشریح کلیه اجزای سخت افزاری PS5 پرداخته می‌شود.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده