نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

مسابقات DreamLeague Season 13 Major با قهرمانی Team Secret پایان یافت

تیم سیکرت با قهرمانی در مسابقات DreamLeague Season 13 Major بازی Dota 2 باری دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

پرونده‌ی مرحله‌ی اصلی مسابقات DreamLeague Season 13 Major پس از ۶ روز رقابت تماشایی ۱۶ تیم برتر سراسرِ جهان در براکتی دو حذفی به پایان رسید و نهایتاً Team Secret با شکست تیم Evil Geniuses در فینال، جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برد. برای مسابقات Leipzig Major در مجموع جایزه‌ی ۱ میلیون دلاری و ۱۵ هزار امتیازِ Dota Pro Circuit در نظر گرفته شده بود که بین شانزده تیم شرکت‌کننده تقسیم شد تا هیچ تیمی دست خالی این رویداد Dota 2 را ترک نکند. تیم سیکرت با پیروزی در این تورنمنت در رده‌ی سوم رنکینگِ Dota Pro Circuit ایستاد و راه خود را برای راه‌یابی مستقیم به مسابقات اینترنشنال ۱۰ هموارتر کرد. تیم Evil Geniuses نیز که در آغاز فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ دست به تغییرات زیادی در ترکیب زد، به مقامِ نایب قهرمانی مسابقات DreamLeague Season 13 رضایت داد و با دریافت جایزه‌ی نقدی ۱۶۰ هزار دلاری و ۳ هزار امتیازِ Dota Pro Circuit به خانه بازگشت.

در نخستین روز مرحله‌ی اصلی مسابقات Leipzig Major، دو دیدار در براکت بالایی و سه دیدار در براکت پایینی برگزار شد. در دیدارهای براکت بالایی تیم Evil Geniuses با نتیجه‌ی ۱-۲ تیم Nigma را شکست داد و تیم Vici Gaming با نتیجه‌ی ۱-۲ از سد Invictus Gaming گذشت. در دیدارهای براکت پایینی نیز تیم‌های beastcoast ،Team Aster و TNC Predator رقبای خود را در هم کوبیدند و به روز بعدی راه یافتند. در دومین روز مرحله‌ی اصلی شاهد پیگیری دو دیدار در هر یک از براکت‌ها بودیم. در براکت بالایی تیم Fnatic با نتیجه‌ی ۱-۲ مغلوب Team Secret شد و تیم Alliance در مصاف با Natus Vincere با نتیجه‌ی ۱-۲ به پیروزی رسید. در براکت پایینی اما شاهد حذفِ تیم‌های نام‌آشنای Virtus.pro و نیگما بودیم که انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رفت. در روز سوم مرحله‌ی اصلی پنج دیدار، دو دیدار در براکت بالایی و سه دیدار در براکت پایینی، برگزار شد که در براکت بالایی تیم Vici Gaming پس از دو پیروزی پیاپی به کار Evil Geniuses پایان داد و تیم Alliance نتوانست حریف Team Secret شود. در براکت پایینی نیز تیم‌های Invictus Gaming ،TNC Predator و Team Liquid به پیروزی دست یافتند.

Evil Geniuses Dota 2

تمام دیدارهای روز چهارم به براکت پایینی اختصاص داشت. در اولین دیدارهای این روز تیم Invictus Gaming مقابل beastcoast با نتیجه‌ی ۰-۲ به پیروزی رسید و تیم لیکوئید با نتیجه‌ی ۱-۲ تیم TNC Predator را از سر راه برداشت. دیدار نهایی این روز هم تقابل تیم‌های Evil Geniuses و Invictus Gaming را به نمایش گذاشت که نهایتاً EG از آن سربلند بیرون آمد. در روز پنجم شاهد برگزاری دیدارهای نفس‌گیری در هر دو براکت بودیم که باعث تعیین یکی از فینالیست‌ها و خروج دو تیم از گردونه‌ی رقابت‌ها شد. در براکت بالایی تیم‌های وی‌چی گیمینگ و تیم سیکرت برای راه‌یابی به فینال بزرگ به مصاف هم رفتند که نتیجه‌ی ۰-۲ به نفع Team Secret رقم خورد و VG به براکت پایینی سقوط کرد. در براکت پایینی تیم Alliance با هر زحمتی که بود از پس تیم لیکوئید برآمد و خود را حریف Evil Geniuses معرفی کرد. بااین‌حال، در دیدار بعدی این ایول جنیوسس بود که در برابر الاینس دو پیروزی پیاپی کسب کرد تا در فینالِ براکت پایینی مقابل تیم Vici Gaming قرار گیرد.

در روز ششم و پایانی DreamLeague Season 13 تنها دو دیدار برگزار شد که قهرمان این دوره از مسابقات را مشخص کرد. در اولین دیدار این روز تیم‌های Vici Gaming و Evil Geniuses روبه‌روی هم قرار گرفتند و با اینکه بازی‌های بی‌نظیری را از هر دو تیم شاهد بودیم، اما در پایان EG توانست حریف چینی خود را پشت سر بگذارد و به فینال بزرگ راه یابد. نتایج به نحوی رقم خورد که در دیدار پایانی تیم Evil Geniuses مقابل Team Secret قرار گرفت. سهمِ تیم سیکرت از بازی‌های هیجان‌انگیز این دیدار سه پیروزی و دو شکست بود که آن‌ها را در رده‌ی اول قرار داد. تیم Evil Geniuses تلاش زیادی برای غلبه بر کلمنت “Puppey” ایوانف و یارانش کرد، اما پیروزی برابر ترکیب فوق‌العاده قدرتمند تیم سیکرت به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست. فهرست تیم‌ها و جوایزِ اهداشده در این مسابقات را می‌توانید در انتهای مطلب مشاهده کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 

Team Secret Dota 2

رتبهتیممبلغِ جایزهامتیاز
اولTeam Secret۳۰۰.۰۰۰ دلار۴۸۵۰
دومEvil Geniuses۱۶۰.۰۰۰ دلار۳۰۰۰
سومVici Gaming۱۱۰.۰۰۰ دلار۲۱۰۰
چهارمAlliance۸۰.۰۰۰ دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمInvictus Gaming | Team Liquid۶۰.۰۰۰ دلار۹۰۰
هفتم-هشتمbeastcoast | TNC Predator۴۰.۰۰۰ دلار۴۵۰
نهم-دوازدهمNigma | Team Aster | Fnatic | Natus Vincere۲۵.۰۰۰ دلار۱۵۰
سیزدهم-شانزدهمpaiN Gaming | Chaos EC | Reality Rift | Virtus.pro۱۲.۵۰۰ دلار۱۰۰


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده