نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

انتشار فیلمی کوتاه از Blade Runner 2049 برای آشنایی بیشتر با شخصیت والاس

کمپانی برادران وارنر فیلم کوتاهی از فیلم Blade Runner 2049 تولید و منتشر کرده که در آن بیشتر با شخصیت والاس با بازی جرد لتو آشنا می‌شویم.

سرانجام پس از ۳۵ سال در مهر امسال قرار است دنباله فیلم Blade Runner (بلید رانر) اکران شود. داستان فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) نیز ۳۰ سال پس از اتفاقات فیلم اصلی جریان خواهد داشت که افسر K به دنبال یافتن ریک دکارد برای یافتن جواب‌های خود است که پس از حوادث فیلم اصلی دیگر مشاهده نشده است. تمرکز تبلیغات این فیلم بیشتر روی دو شخصیت افسر K و ریک دکارد بوده است و حال به نظر می‌رسد کمپانی برادران وارنر در نظر دارد که مانور بیشتری روی یکی از مرموزترین و مهم‌ترین شخصیت‌های فیلم Blade Runner 2049 انجام بدهد. جرد لتو در این فیلم نقش شخصیتی به‌نام نئاندر والاس را که یک شخصیت نابینا است، بر عهده دارد.

در نمایشگاه کامیک کان سن دیگو امسال، برادران وارنر اطلاعات جدیدی را از شخصیت والاس به اشتراک گذاشت. در سال ۲۰۲۵، او توانست با استفاده از مهندسی ژنتیک بحران گرسنگی در دنیا را حل کند و در سال ۲۰۲۸ شرکت تایرل را خریداری کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۳ و پنج سال پیش از خریداری شرکت تایرل توسط والاس، ساخت و استفاده از رپلیکانت‌ها ممنوع شد و کسانی که از قوانین سرپیچی می‌کردند، مجرم شناخته می‌‌شدند. حال والاس تصمیم دارد که این قوانین را تغییر بدهد. به نظر می‌رسد که کمپانی والاس همان قدرت و تاثیرگذاری کمپانی تایرل در سال ۲۰۱۹ و فیلم Blade Runner را در فیلم Blade Runner 2049 خواهد داشت.

Jared Leto in Blade Runner 2049

حال فیلم کوتاهی از مجموعه بلید رانر منتشر شده است که به گذشته شخصیت والاس می‌پردازد و بیشتر با این شخصیت و گذشته مرموز او آشنا می‌شویم. دنی ویلنو که پیش از این کارگردانی فیلم‌هایی چون زندانیان (Prisoners)، سیکاریو (Sicario) و ورود (Arrival) را بر عهده داشته، در ابتدای ویدیو توضیح داد که او لوک اسکات را برای ساخت یک فیلم کوتاه بر اساس شخصیت والاس استخدام و وب‌سایت کولیدر این ویدیو را به‌صورت اختصاصی در چنل خود در یوتیوب منتشر کرده است. این فیلم کوتاه ۲۰۳۶: آغاز نکسوس (2036Nexus Dawn) نام دارد که اتفاقات آن در سال ۲۰۳۶ جریان دارد. در این ویدیو که زمان آن حدود ۵ دقیقه است، والاس یک رپلیکانت‌ بسیار پیشرفته و جدید به نام نکسوس ۹ را به مقامات دولتی معرفی می‌کند. شما در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

مقامات دولتی نگرانی بسیاری در مورد خشونت و هرج و مرجی که توسط رپلیکانت‌‌های ساخته‌شده توسط کمپانی تایرل به‌وجود آمده است، دارند. از جمله مهم‌ترین این اتفاقات که باعث ممنوعیت ساخت و استفاده از این موجودات مصنوعی شد می‌توان به فاجعه Blackout در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد که به زیرساخت‌های جهانی آسیب بسیار زیادی زد. با این حال، در فیلم کوتاه 2036Nexus Dawn شاهد آن هستیم که والاس در حال متقاعد کردن مقامات دولتی است و نشان می‌دهد که رپلیکانتی که توسط او ساخته شده علیه انسان‌ شورش نمی‌کند و تنها از او اطاعت خواهد کرد. والاس با یک روش بسیار خشن این رپلیکانت‌‌ را در برابر مقامات دولتی آزمایش می‌کند.

Blade Runner 2049

با وجود اینکه شاهد ترس مقامات دولتی هستیم، اما والاس کاملا چهره خونسردی دارد و به نظر می‌رسد با این آزمایش بسیار موفق توانسته است که موانع استفاده از رپلیکانت‌‌‌ها را بردارد. بازی تاثیرگذار و درخشان جرد لتو و بندیکت ونگ در این صحنه قطعا تاثیر زیادی روی کیفیت این فیلم کوتاه و این صحنه گذاشته است. با این حال، هنوز بخش‌های مرموز و تاریکی از شخصیت والاس وجود دارد که به نظر می‌رسد تا زمان اکران فیلم Blade Runner 2049 برای یافتن دیگر جواب‌‌های سوال‌های خود باید صبر کنیم.

فیلم Blade Runner 2049 در تاریخ ۶ اکتبر امسال (۱۴ مهر) اکران خواهد شد. رایان گاسلینگ، هریسون فورد، جرد لتو، ادوارد جیمز آلموس، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، برخد عبدی، آنا د آرماس و مکنزی دیویس، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده