تماشا کنید: تریلر جدید بخش داستانی Titanfall 2 و توضیحات سازندگان در مورد آن
در جریان نمایشگاه E3 2016 بود که استودیو Respawn Entertainment، سازنده Titanfall 2، اعلام کرد این بازی برخلاف نسخه قبلی دارای یک بخش داستانی و تکنفره خواهد بود. حال سازندگان یک تریلر جدیدی از این بخش بازی منتشر کردهاند و سازندگان بازی طی مصاحبهای با گیماسپات، جزییات بیشتری از قسمت تکنفره بازی ارائه کردهاند. ابتدا شما را به تماشای تریلر جدید دعوت میکنیم:
| |
درو مککوی، تهیهکننده بازی، در ابتدای صحبتهای خود اعلام کرد که توسعه بخش تکنفره بازی بسیار دشوار بوده است:
[توسعه بخش داستانی] واقعا سخت بود. چرا که بازی Titanfall مکانیزمهای بسیار زیادی داشت و ما نمیتوانستیم آنها را از این بخش حذف کنیم. برای مثال امکان حذف پرشهای دوبل، راه رفتن روی دیوارها و همچنین تایتانها وجود نداشت و آوردن چنین مکانیزمهایی به این بخش واقعا سخت بود؛ آنقدر سخت که در مقاطعی تصمیم داشتیم کلا بخش تکنفره را بیخیال شویم.
ویژگی مهم بخش داستانی بازی «تایتانفال ۲» این است که این بازی شباهتی به بازیهای تیراندازی اولشخص نظامی واقعگرایانه نخواهد داشت و بیشتر شبیه به نسخه اول خود خواهد بود؛ در نتیجه شاهد مواردی مثل امکان استفاده از حرکات پارکور و کنترل کردن سرباز یا تایتان خواهیم بود. همچنین قرار است این بخش از بازی به شکل خطی نبوده و آزادیعملهایی به گیمر داده شود. در ابتدای بخش داستانی کنترل سربازی با نام «جک کوپر» را برعهده خواهید داشت که روی یک سیاره سقوط میکند و سپس میتوانید سوار تایتان یکی از همتیمیهای خودتان شوید که در حین سقوط کشته شده است.
یکی دیگر از ویژگیهای جالب بخش تکنفره بازی، این است که تایتانها بر خلاف نسخه اول شخصیت مخصوص به خود را دارند و دیالوگهای رد و بدل شده بین آنها و جک کوپر نقش اساسی در روایت داستان بازی دارد. همین امر هم باعث شده تا تایتانها از یک «ماشین» صرف بودن فاصله گرفته و شاهد برقراری ارتباط بین آنها و کاراکترهای انسانی باشیم. همچنین امکان انتخاب سلاح و تجهیزات مختلف هم برای تایتانها در بخش داستانی وجود دارد و میتوانید تایتان خودتان در بخش تکنفره را که BT نام دارد، به دلخواه شخصیسازی کنید.
در ادامه استیو فوکودا، سازنده بازی، اعلام کرد که تیم سازنده مشکلات زیادی را برای رسیدن به یک نتیجه ایدهآل در بخش تکنفره حل کرده است:
ما برای خلق یک بخش تکنفره عالی، مشکلات زیادی داشتیم. چرا که قسمت اول یک بازی چندنفره رقابتی سراسر هیجان بود و ما باید چنین هیجانی را در بخش تکنفره نیز ایجاد میکردیم. به همین دلیل بخش چندنفره را به مدت طولانی مورد بررسی قرار دادیم تا اینکه در نهایت توانستیم راهی برای پیادهسازی مکانیزمهای مشابه در بخش داستانی هم پیدا کنیم.
به هر حال مشخص است که استودیو ریسپاون تلاش زیادی برای خلق یک تجربه تکنفره مناسب در Titanfall 2 کرده و برای آن داستانی غنی و شخصیتپردازی عمیقی خلق کرده است. با این حال سوالی که پیش میآید این است که آیا واقعا این بازی نیازی به بخش داستانی داشت؟ چرا که قسمت اول بدون بخش تکنفره هم توانست به یک بازی موفق تبدیل شود. مککوی در این رابطه گفت:
زمانی که ساخت Titanfall 2 را شروع کردیم، قرار دادن بخش تکنفره یک تصمیم از پیش قطعیشده نبود. همچنین اضافه کردن این بخش ربطی هم به فروش بازی و مواردی از این قبیل نداشت. بلکه این بخش، شانسی برای ما بود تا بتوانیم جهانی را که در نسخه اول ساختهایم گسترش دهیم. ما همچنین افراد بیشتری را جذب بازی کنیم؛ افرادی که بازیهای صرفا آنلاین و چندنفره مملو از استرس را دوست ندارند و بخش تکنفره اهمیت زیادی برایشان دارد.
بازی Titanfall 2 در تاریخ ۷ آبان برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.