نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

الکترونیک آرتز انتظارات خود از فروش Titanfall 2 و Battlefield 1 را شرح داد

الکترونیک آرتز اخیرا در گزارش عملکرد مالی خود، انتظارات خود از فروش دو بازی بزرگ Titanfall 2 و Battlefield 1 را اعلام کرده است. با زومجی همراه باشید.

Battlefield 1 و Titanfall 2 دو مورد از مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ هستند که هر دو توسط الکترونیک آرتز و با فاصله‌ای کوتاه از یکدیگر منتشر خواهند شد. حال بلیک یورگنسِن، مسوول ارشد امور مالی EA، در جدید‌ترین گزارش مالی این کمپانی انتظارات الکترونیک آرتز از فروش این دو بازی را اعلام کرده است. یورگنسِن ذکر کرده که انتظار می‌رود بازی «بتلفیلد 1»، که توسط استودیو دایس (EA DICE) ساخته می‌شود، فروشی کم‌تر از فروش معمول بازی‌های این سری در طول یک سال تجربه کند:

معمولا بازی‌های سری Battlefield در طول یک سال به میزان ۱۵ میلیون نسخه فروش می‌کنند. ما انتظار داریم که Battlefield 1 کمی کم‌تر از این رقم فروش کند. البته در عین حال امیدواریم که کیفیت بالای بازی و هیجان ناشی از آن، باعث شوند تا فروش بازی حتی از این رقم هم بیشتر شود. ولی در حال حاضر، پیش‌بینی ما فروشی کم‌تر از ۱۵ میلیون نسخه است.

البته انتظارات EA از میزان فروش این بازی را می‌توان «محافظه‌کارانه» دانست؛ چرا که Battlefield 1 به دلیل جریان داشتن در جنگ جهانی اول و البته تریلر‌های جذابش، از همان روز‌های اول معرفی با استقبال عالی روبرو شده است و حتی تریلر معرفی بازی توانست در هفته اول انتشارش به ویدیویی با بیشتری لایک در یوتیوب تبدیل شود و در حال حاضر هم ۴۳ میلیون بار دیده شده است. پس می‌توان گفت که افراد زیادی چشم‌انتظار عرضه بازی هستند و شاید بتواند فروشی بیشتر از ۱۵ میلیون نسخه در یک سال داشته باشد.

یورگنسِن در بخش بعدی صحبت‌های خود سراغ بازی «تایتان‌فال 2» رفت که توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) ساخته می‌شود و برخلاف نسخه اول خود، شامل بخش داستانی نیز می‌شود. مسوول امور مالی EA اعلام کرد که انتظار می‌رود این بازی فروشی بیشتر از نسخه قبلی خود تجربه کند. چرا که تعداد دارندگان کنسول‌های نسل هشتمی زیاد است و این نسخه دیگر به صورت انحصاری برای کنسول‌های مایکروسافت و پی‌سی عرضه نمی‌شود و دارندگان پلی‌استیشن 4 هم به جمع خریداران آن اضافه خواهند شد:

فروش Titanfall کمی بیش‌تر از ۷ میلیون نسخه بود و ما انتظار داریم نسخه دوم فروش بهتری داشته باشد و بین ۹ تا ۱۰ میلیون نسخه فروش کند.

بازی Battlefield 1 در تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) و Titanfall 2 هم در تاریخ ۷ آبان برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. عده‌ای اعتقاد دارند که عرضه نزدیک به هم این دو بازی، باعث خواهد شد تا هردو فروش کم‌تری تجربه کنند. ولی الکترونیک آرتز چنین اعتقادی ندارد و اندرو ویلسون، مدیر‌عامل این کمپانی، چندی پیش اعلام کرده بود که عرضه تقریبا همزمان این دو بازی باعث تثبیت جایگاه EA در بازار بازی‌های تیراندازی اول‌شخص خواهد شد:

بازی‌های تیراندازی محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارند و درآمد آن‌ها در صنعت بازیسازی ۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. گیمر‌های زیادی به این سبک علاقه دارند که البته هریک از آن‌ها، انتظارات خاصی از یک بازی شوتر دارند؛ برای مثال عده‌ای طرفدار بازی‌های سریع هستند، عده‌ای بازی‌های تاکتیک‌محور را ترجیح می‌دهند و عده‌ای هم دوست دارند ترکیبی از هر دو را در یک بازی تجربه کنند. ما با عرضه نزدیک به هم دو بازی، مکانیزم‌های جذابی از سبک تیراندازی اول‌شخص را ارائه می‌دهیم تا بتوانیم رضایت تمامی این افراد را جلب کنیم.

نظر شما در مورد میزان انتظارات EA از فروش این دو بازی چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده