نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

راهنمای Fallout 4: آموزش ارتقا و شخصی‌سازی سلاح‌های بازی

در بازی فال‌اوت ۴ امکان شخصی‌سازی کامل سلاح‌های موجود در بازی وجود دارد و می‌توان با ارتقای بخش‌های مختلف سلاح‌های عادی را به ابزاری بهتر تبدیل کرد. در ادامه مطلب زومجی می‌توانید آموزش کامل ارتقا و شخصی‌سازی سلاح‌ها را مشاهده کنید.

فال‌اوت ۴ به اقتضای سبک نقش‌آفرینی و همچنین گستردگی بالای دنیایش، شامل انواع و اقسام سلاح‌های مختلف است و شاهد سلاح‌های عادی، استثنایی و همچنین افسانه‌ای (Legendary) در آن هستیم. ولی اگر این تنوع بالای سلاح‌ها هم شما را به عنوان کاربر بازی راضی نمی‌کند، می‌توانید با مراجعه به میز کار‌های مخصوص شخصی‌سازی سلاح، اسلحه‌های مختلف را به طور دلخواه شخصی‌سازی کنید و قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه یا قابلیت‌های فعلی آن‌ها را حذف کنید. برای مثال می‌توان ظرفیت خشاب سلاح‌ها یا بُرد موثر آن‌ها را افزایش داد، نوع آسیب و در نتیجه نوع مهمات مصرفی را تغییر داد و انواع و اقسام قابلیت‌های این‌چنینی را به سلاح‌ها اضافه کرد. برای این که بتوانید به راحتی سلاح‌های بازی را شخصی‌سازی کنید، با ادامه این آموزش همراه ما باشید.

مقالات منتشر شده تا به‌امروز

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

برای شخصی‌سازی سلاح‌ها در فال‌اوت ۴ باید از میز‌های مخصوص این کار استفاده کنید که می‌توانید آن‌ها را در پناه‌گاه‌ها، فروشگاه‌های مخصوص فروش اسلحه و در داخل برخی ساختمان‌های دیگر در بازی ببینید. پس از وارد شدن به صفحه مخصوص شخصی‌سازی سلاح در یکی از این میز‌ها و انتخاب سلاح مورد‌نظر از بین سلاح‌های موجود، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد:

فال اوت ۴

همان‌طور که در تصور هم مشاهده می‌کنید، مشخصات سلاح در سمت چپ، ماد‌های سلاح را در وسط تصویر و در سمت راست هم تمامی موارد مورد‌نیاز برای ساخت و اضافه کردن ماد به سلاح، اعم از پرک‌ها و آیتم‌ها، دیده می‌شوند. در اولین قدم لیست کامل قسمت‌هایی از سلاح را که می‌توان ماد را به آن‌ها اضافه کرد (و با نام Mod Slots در بازی شناخته می‌شوند) و تاثیر ماد‌های هریک از آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • Reciever: ماد‌های این قسمت باعث افزایش میزان آسیب‌رسانی سلاح می‌شوند.
  • Barrel: ماد‌های این قسمت تا حدودی دقت و بُرد سلاح را افزایش می‌دهند و هم‌چنین میزان پخش شدن گلوله‌ها را نیز کاهش می‌دهند.
  • Grips: ماد‌های این قسمت باعث افزایش دقت اسلحه می‌شوند.
  • Stocks: این قسمت فقط در اسلحه‌های شکاری و مسلسل‌ها دیده می‌شود و اسلحه‌های کمری از وجود آن بهره نمی‌برند. ماد‌های این بخش باعث افزایش دقت اسلحه به میزان چشم‌گیری می‌شوند.
  • Magazine: ماد‌های این قسمت خشاب اسلحه را دست‌کاری می‌کنند و علاوه بر افزایش ظرفیت آن باعث بارگذاری سریع‌تر سلاح نیز می‌شوند.
  • Capicitors: مهم‌ترین بخش در سلاح‌های لیزری هستند که شخصی‌سازی و اضافه کردن ماد به آن‌ها باعث تغییرات چشم‌گیری در میزان آسیب‌رسانی عادی یا Critical Hit اسلحه می‌شود و البته باعث افزایش ظرفیت خشاب هم می‌شود.
  • Sights: ماد‌های این قسمت نوع دوربین یا مگسک استفاده شده در سلاح را تغییر می‌دهند و دقت نشانه‌گیری سلاح را افزایش می‌دهند.
  • Muzzles: ماد‌های این قسمت بیش‌ترین تاثیر را بر روی میزان پخش‌شدن گلوله‌ها دارند و در نتیجه دقت تیر‌اندازی را افزایش می‌دهند و مخصوصا می‌توان با اضافه کردن یک ماد صدا‌خفه‌کن به این قسمت سلاح مورد‌نظر را به یک اسلحه مخصوص مخفی‌کاری تبدیل کرد. همچنین می‌توان یک سرنیزه هم به سلاح متصل و از آن در فواصل نزدیک استفاده کرد.

fallout4_guide_junk_jet_crafting

پس از آشنا شدن با قسمت‌های مختلف سلاح و تاثیر ماد‌های هر بخش، لازم است بدانید که پس از انتخاب هر ماد، تاثیر آن به شکل علامت‌های مثبت و منفی (+ و -) در کنار خصوصیات مختلف سلاح در سمت چپ تصویر دیده می‌شوند. برای مثال ممکن است یک ماد باعث افزایش میزان آسیب‌رسانی شود و در عین حال دقت اسلحه را تا حد زیادی کاهش دهد. هم‌چنین برخی ماد‌ها علاوه بر تغییر خصوصیات سلاح، می‌تواند نوع آسیب وارده اسلحه را نیز تغییر دهند که این ویژگی ماد در قسمت توضیحات آن مشخص است و مثلا «Add Fire Damage» باعث می‌شود که اسلحه با شلیک گلوله‌های آتشین باعث سوختن دشمنان شود.

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، در سمت راست قسمت شخصی‌سازی سلاح هم می‌توانید آیتم‌ها و پرک‌های مورد‌نیاز برای ارتقا هر اسلحه را مشاهده کنید. جمع‌آوری این آیتم‌ها سخت‌ترین قسمت در شخصی‌سازی سلاح هستند که می‌توانید آن‌ها را از طریق گشت و گذار در محیط یا با اوراق کردن اسلحه‌ها و آیتم‌های دیگر به دست بیاورید. مواردی مثل قطعات فلزی از جنس استیل و آلومینیوم، پیچ، چسب، روغن و تسمه فقط بخشی از این آیتم‌ها هستند که ازقضا در ساخت ماد‌هایی با تاثیر خیلی بالا به تعداد بسیار زیادی از آن‌ها نیاز خواهید داشت. بهترین روش برای پیدا کردن این آیتم‌ها اوراق کردن وسایل و سلاح‌های دیگر است. مثلا می‌توانید در پناه‌گاه خود وارد حالت ساخت و ساز شوید و سپس با تخریب وسایل به‌درد‌نخوری مثل لامپ‌ها یا صندلی‌ها پیچ و مهره مورد‌نیاز خود را بدست بیاورید.

fallout4_guide_modding_rifle

ولی شاید مهم‌تر از ابزار و تجهیزات فیزیکی، پِرک‌هایی است که باید شخصیت شما برای تبدیل شدن به یک اسلحه‌ساز ماهر داشته باشد. چرا که از همان ابتدای کار نمی‌توانید ماد‌های پیشرفته را بر روی سلاح خود نصب کنید و برای این کار نیازمند پِرک‌هایی هستید که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مشاهده کنید:

  • Gun Nut: اصلی‌ترین پِرک مورد‌نیاز برای ارتقا و شخصی‌سازی سلاح است و بالا بردن آن به ترتیب دسترسی گیمر به ماد‌های سطح ۲، ۳ و ۴ را ممکن می‌کند. این پِرک بر اساس ویژگی شخصیتی هوش (Intelligence) بنا شده و برای ارتقا باید حداقل سطح هوش شخصیت شما ۳ باشد.
  • Scrapper: هرچه سطح این پِرک بالاتر باشد، امکان پیدا کردن آیتم‌های مختلف و غیر‌معمول در اوراق کردن وسایل بالاتر می‌رود. پس برای این‌که آیتم‌های بیش‌تری برای استفاده در بخش ساخت و ساز داشته باشید، ارتقا این پِرک ضروری است.
  • Blacksmith: اگر استفاده از سلاح‌های سرد را برای مبارزه با دشمنان ترجیح می‌دهید، ارتقای این پِرک ضروری است و دسترسی شما به سلاح‌های سرد قوی را ممکن می‌کند.
  • Science: این پِرک هم برای طرفداران سلاح‌های لیزری ضروری است و ماد‌هایی که فناوری پیشرفته‌ای در ساخت آن‌ها به کاربرده شده فقط از طریق سطوح بالای این پِرک قابل دسترسی هستند.

پس در حالت کلی‌تر، برای ارتقای سلاح‌ها ابتدا باید از طریق اوراق کردن وسایل مختلف پیش‌نیاز‌های این کار را جمع‌آوری کنید، پس از آن نوبت ارتقای پِرک‌ها می‌رسد که Gun Nut از تمامی آن‌ها مهم‌تر است، پس از آن نیز می‌توانید با وارد شدن به میز کار ساخت و ساز سلاح ماد‌هایی را که وسایل پیش‌نیاز آن را دارید ساخته و به اسلحه خود اضافه کنید. البته همواره باید به یک نکته توجه داشته باشید و آن این که پیدا کردن سلاح‌های عالی در دنیای بازی بسیار آسان‌تر از شخصی‌سازی اسلحه‌های مختلف است. چرا که علی‌الخصوص ماد‌های پیشرفته نیاز به ابزار خیلی زیادی دارند که شاید پیدا کردن آن‌ها ساعت‌ها زمان نیاز داشته باشد. ولی خب این روش هم یک شیوه جالب برای داشتن اسلحه‌ای قدرتمند است که از قضا کاملا هم به دست خودتان شخصی‌سازی شده و در نتیجه منحصر‌به‌فرد‌تر خواهد بود.

نظرات خود را در مورد این قسمت از سری مقالات آموزشی فال‌اوت ۴ با زومجی در میان بگذارید.

برای مطالعه همه مقاله‌های آموزشی Fallout 4 هم می‌توانید به صفحه اختصاصی این مقالات مراجعه کنید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده