// جمعه, ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

راهنمای تروفی بازی Final Fantasy 16

تروفی‌های بازی Final Fantasy 16 به‌گونه‌ای طراحی شده که برای کسب تمامی آن‌ها باید بازی را دو دور تمام کنید.

مدتی پیش بازی Final Fantasy 16 روانه بازار شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را کسب کند. شخصیت‌های دوست داشتنی، گرافیک خیره کننده و مبارزات نفس‌گیر از ویژگی‌های مثبت بازی هستند، اما وجود مواردی مثل افت روایت داستان در چند ساعت اولیه بازی پس از مقدمه‌ای هیجان‌انگیز و نبود مواردی مثل مینی مپ، سبب شده تا تجربه کاربر آنطور که باید و شاید کامل و بی‌نقص نباشد.

دراین‌قسمت از راهنمای تروفی به‌سراغ بازی فاینال فانتزی 16 رفته‌ایم تا کاربران بتوانند به‌سادگی تمامی تروفی‌ها را کسب کنند.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی کسب تروفی‌ها: ۳ از ۱۰ اگر از Ring of Timely Evasion استفاده کنید و ۵ از ۱۰ بدون استفاده از حلقه ذکر شده
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید: ۷۰ الی ۹۰ ساعت
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۵۰ عدد و معادل ۱۳۲۰ امتیاز (۴۰ تروفی برنز، ۶ تروفی نقره، سه تروفی طلا و یک تروفی پلاتینوم)
  • تروفی‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: یک عدد
  • تروفی‌هایی که گلیچ دارند: ندارد
  • آیا درجه سختی روی کسب تروفی‌ها تأثیرگذار است؟ بله، باید یک دور بازی را روی آخرین درجه سختی که Final Fantasy نام دارد، تمام کنید
  • آیا استفاده از کد تقلب جلوی کسب تروفی‌ها را می‌گیرد؟ خیر، در بازی تعدادی حلقه و امیولت قرار دارد که با استفاده از آن‌ها بازی برای شما ساده‌تر می‌شود. اما، خللی در کسب تروفی‌ها ایجاد نمی‌کنند.
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: دو دور، یک دور روی یکی از درجه سختی‌ها و دور دوم روی درجه سختی فاینال فانتزی
  • آیا بازی دارای گشت‌و‌گذار آزاد پس از تمام کردن داستان است؟ بله، پس از پایان داستان می‌توانید به‌صورت آزادانه در محیط بگردید. همچنین یک بخش Stage Replay هم درنظر گرفته شده تا مراحل قبلی را تجربه کنید

تروفی The Chronicler

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

تروفی Awoken

توضیح: از خیال‌اندیشی خود برخیزید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی With Great Power

توضیح: یک قدرت ناشناخته را به ارث ببرید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Acceptance

توضیح: سرنوشت خود را قبول کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Lawless

توضیح: سرنوشت خود را تعریف کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Legacy

توضیح: شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته و بهبود پیدا کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Twilight Rose

توضیح: گذشته را مجددا بازدید کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی From Stone to Sand

توضیح: انتقام دقیق

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Twin Flames

توضیح: آتش‌ها را متحد کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Promise

توضیح: یکی شوید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی A Vessel Complete

توضیح: آخرین قطعه را به‌دست آورید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Ashes to Ashes

توضیح: از تاریکی فرار کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Falling Star

توضیح: یک میراث را به سرانجام برسانید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Punisher

توضیح: ۱۰ دشمن را مجازات کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

مجازات در بازی Final Fantasy 16 زمانی رخ می‌دهد که یک دشمن روی زمین افتاده باشد و سپس به‌سراغ آن رفته و یک ضربه تمام کننده را اعمال کنید (ضرباتی که با یک انیمیشن خاص اعمال می‌شوند)

تروفی You’re Not the Boss of Me

توضیح: یک باس را بدون اینکه ضربه‌ای دریافت کنید، شکست دهید

توضیحات تروفی کمی گمراه کننده است. تعداد کمی از باس‌های بازی هستند که اگر آن‌ها را بدون دریافت آسیب شکست دهید، این تروفی را کسب خواهید. ازاین‌رو روی همه‌ی باس‌ها جواب نمی‌دهد. اولین باس فایتی که می‌توانید برای کسب این تروفی تلاش کنید، Midnight Raven در مرحله Fanning Embers است. قبل از باس فایت، بازی را به‌صورت دستی ذخیره کنید تا در صورت ضربه خوردن مجددا تلاش کنید. راحت‌ترین روش، این است که در انتهای بازی و به‌واسطه بخش Stage Replay مجددا مرحله The Greatwood را تجربه کنید. حال سطح شما بسیار بیشتر از باس مورد نظر بوده و به‌راحتی می‌توانید تروفی ذکر شده را کسب کنید. همچنین استفاده از Ring of Timely Evasion هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تروفی Made to Be Broken

توضیح: ۲۰ دشمن را در حالت نیمه پرایم شکست دهید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

حالت نیمه پرایم زمانی رخ می‌دهد که شما نوار لیمیت بریک‌تان پر باشد. بازیکنان در جریان مأموریت اصلی The Meaning of Life به این ویژگی دسترسی پیدا کرده و در ادامه می‌توانید برای کسب تروفی ذکر شده تلاش کنید.

تروفی It’s Over 50.000

توضیح: زمانی‌که یک دشمن در حالت استگر قرار دارد، بیش از ۵۰ هزار آسیب را به او وارد کنید (مبارزات Hall of Virtue و حالت کامل پرایم ایفریت را شامل نمی‌شود)

بازیکنان به‌صورت خودکار در جریان نیوگیم‌ پلاس تروفی ذکر شده را کسب خواهند کرد. همچنین در مأموریت‌های آخر داستان هم قادر به اعمال بیش از ۵۰ هزار آسیب به باس‌های اصلی و فرعی در حالتی که استگر شده‌اند، خواهید بود. استفاده از سطح پنج مهارت زنتتسوکن اودین و مواردی مثل Flames of Rebirth فینیکس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

تروفی Sheeeeeeeeeeeeeift

توضیح: ۱۵ بار از شیفت استرایک یا شیفت شات استفاده کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

برای کسب این تروفی حتما باید آیکان فینیکس را در فهرست آیکان‌های فعال خود قرار داده باشید. سپس به‌واسطه دکمه دایره، عمل فیز شیفت (Phase Shift) را انجام داده که درجریان آن کلایو به سمت دشمن مورد نظر تلپورت می‌کند. حال بلافاصله از دکمه مربع برای اعمال شیفت استرایک یا مثلث برای اعمال شیفت شات استفاده کنید. ۱۵ بار این کار را انجام دهید تا تروفی را به‌دست آورید.

تروفی Packing Heat

توضیح: در یک مبارزه دو بار Heatwave Counters را به‌صورت درست و دقیق اعمال کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

برای نحوه دقیق استفاده از Heatwave Counters در زمان مناسب، ویدیو زیر را تماشا کنید. جدا از محیط نشان داده شده در ویدیو، بازیکنان به‌واسطه Phoenix Chronolith Trial هم می‌توانند این تروفی را کسب کنند.

دانلود از آپارات

تروفی Fatal Attraction

توضیح: زمانی‌که در هوا هستید، از مهارت Deadly Embrace (آیکان گارودا) استفاده کرده و پنج نفر را بکشید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

حتما نیازی نیست که پنج دشمن را پشت سر هم از بین ببرید. تنها کافی است در هوا قرار گرفته، از Dead Embrace روی دشمنانی که نوار سلامت کمی دارند، استفاده کنید و آن‌ها را قبل از رسیدن به زمین از بین ببرید.

تروفی Never Coming Down

توضیح: مهارت‌های Gouge، Wicked Wheel و Rook’s Gambit را در هوا و بدون اینکه روی زمین قرار بگیرید، استفاده کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

برای مشاهده نحوه استفاده از این مهارت تنها کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

تروفی I Am the Thunder

توضیح: ۵۰ توپ برقی Blind Justice را رها کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

‌Blind Justice نام مهارت آیکان رامو است که در جریان مرحله Cid the Outlaw در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. در ادامه، رامو را در فهرست آیکان‌های فعال خود قرار داده و در مبارزات دکمه دایره را فشار دهید. سپس به‌واسطه آنالوگ سمت راست دشمنان را هدف‌گیری کرده و یک بار دیگر دکمه دایره را فشار دهید تا توپ‌های برقی به سمت دشمنان شلیک شود. این کار را مدام انجام دهید تا تروفی ذکر شده در اختیار شما قرار بگیرد.

تروفی Rod to Redemption

توضیح: قبل از اینکه Lightning Rod از بین برود، یک دشمن را سه بار در داخل آن گرفتار کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

برای مشاهده نحوه انجام این کار و کسب تروفی مورد نظر، تنها کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید

دانلود از آپارات

تروفی Untouchable

توضیح: از مهارت Titanic Block استفاده کرده و ۱۰ ضربه دشمنان را دفع کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

Titanic Block نام یکی از مهارت‌های آیکان تایتان است که در جریان مأموریت اصلی Bolts from the Blue به آن دسترسی پیدا می‌کنید. حال آیکان تایتان را در فهرست آیکان‌های فعال خود قرار داده و با دکمه دایره، از مهارت Titanic Block استفاده کنید. همچنین اگر به درستی از Titanic Block استفاده کنید، واژه Precision Block را روی صفحه‌نمایش مشاهده خواهید کرد.

تروفی Beat Rocking Blocks

توضیح: در یک مبارزه دوبار سومین مشت Titanic Counter را به درستی اعمال کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

اشاره کنم که برای کسب این تروفی، حتما باید قبل از ضربه خوردن از مهارت Titanic Block استفاده کنید. در این حالت، انیمیشن دفع ضربه متفاوت بوده و شبیه به Parry کردن خواهد بود. پس از Parry کردن ضربه، بلافاصله مربع را سه بار پشت هم فشار دهید تا کلایو سه بار به سمت هدف خود مشت بزند. اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، درواقع Titanic Counter را انجام داده‌اید .از این کومبو دوبار در یک مبارزه استفاده کنید.

تروفی 100 Mfps

توضیح: با Megaflare سطح دو یا بالاتر، ۱۰۰ ضربه را به دشمنان وارد کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

Megaflare یکی از مهارت‌های آیکان بهامت است که در مرحله Things Fall Apart به آن دسترسی پیدا می‌کنید. بهامت را در فهرست آیکان‌های فعال خود قرار داده و با فشردن دکمه دایره، آن را شارژ کنید. زمانی‌که به آخرین سطح خود رسید، مجددا دکمه دایره را فشار دهید تا ضربه مگافلیر اعمال شود. مدام این کار را انجام دهید تا ضربه‌های مگافلیر بهامت به ۱۰۰ دشمن برخورد کند. انجام این کار در نبردهای شلوغ، سرعت کسب تروفی ذکر شده را افزایش می‌دهد.

تروفی Such Dodge, So Mega

توضیح: درحالی که مگافلیر را شارژ می‌کنید، سه بار Precision Dodge دهید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

برای مشاهده نحوه انجام این کار، ویدیو زیر را تماشا کنید و اشاره کنم که مگافلیر شما حتما باید ارتقا پیدا کند تا بتواند تا سطح چهار شارژ شود.

دانلود از آپارات

تروفی Oh, Snap!

توضیح: ۱۰ عدد از دشمنان را به‌واسطه پرفکت داج ازطریق مهارت Cold Snap به Permafrost تبدیل کنید

کلد اسنپ نام یکی از مهارت‌های آیکان شیوا است که شبیه به جاخالی دادن بوده و اگر با یک زمان‌بندی دقیق انجام شود، دشمنان در حالت Permafrost قرار گرفته و به‌عبارتی به‌صورت کامل منجمد می‌شوند. عملکرد کلد اسنپ دقیقا مثل جاخالی معمولی کلایو است. ازاین‌رو آیکان شیوا را پس از کسب در مرحله Across the Narrow در فهرست آیکان‌های فعال خود قرار دهید. سپس در مبارزات، سعی کنید ضربات دشمنان را دقیقا قبل از برخورد با شما، به‌واسطه فشردن دکمه دایره جاخالی دهید. اگر این کار را درست انجام دهید، کلایو با یک بشکن زدن تمامی دشمنان داخل محیط را منجمد می‌کند. زمانی‌که در مجموع دفعات استفاده شما از کلد اسنپ، ۱۰ نفر منجمد شدند، تروفی ذکر شده را به‌دست می‌آورید.

تروفی Cold-blooded

توضیح: به‌صورت همزمان سه یا چهار عدد از دشمنان را به‌واسطه Frostbite، Permafrost یا Diamond Dust شکست دهید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

در ابتدا باید مهارت Diamond Dust شیوا را خریداری کرده که یکی از کاربردی‌ترین مهارت‌ها در راستای خالی کردن Will Gauge دشمنان است. سپس گروهی از دشمنان را پیدا کرده که بیش از سه نفر هستند و سپس به‌واسطه Cold Snap، تمامی آن‌ها را منجمد کنید. ازاین‌رو واژه Permafrost را روی صفحه‌نمایش مشاهده می‌کنید (سمت راست صفحه‌نمایش). حال زمانی‌که هر سه دشمن منجمد شده‌اند، از Diamond Dust استفاده کنید و باید حداقل سه‌نفر از این تعداد، از بین بروند تا تروفی ذکر شده را کسب کنید. یادتان باشد که پس از کسب شیوا و خریداری کردن Diamond Dust، به محیط‌های ابتدایی بازی رفته و تلاش کنید، زیرا دشمنان در این مناطق راحت‌تر کشته می‌شوند.

تروفی Every Damn Sinew

توضیح: پنج بار از زانتتسوکن حداقل سطح دو استفاده کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

زانتتسوکن یکی از مهارت‌های آیکان اودین است که در مرحله Brotherhood آن را کسب می‌کنید. در ادامه، اودین را در فهرست آیکان‌های فعال خود قرار داده و با فشردن دکمه مربع، شمشیر خود را به شمشیر اودین تغییر دهید. سپس از سایر مهارت‌ها و ضربه معمولی خود استفاده کرده تا حداقل نوار زانتتسوکن به سطح دو برسد. در انتها، دکمه مربع را نگه دارید تا شمشیر در حالت زانتتسوکن قرار بگیرد (پایین سمت راست به‌جای واژه Attack برای ضربه معمولی، واژه Zantetsuken را مشاهده خواهید کرد) و سپس رها کنید. کلایو با یک انیمیشن ضربه سهمگینی را به دشمن وارد می‌کند.

تروفی Fistful of Steel

توضیح: در یک مبارزه سه بار از Steel Counters استفاده کنید (مبارزات Hall of Virtue را شامل نمی‌شود)

برای مشاهده نحوه انجام این کار، تنها کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

تروفی Yes, Eikon

توضیح: در تمامی مهارت‌های یک آیکان استاد شوید

برای کسب این تروفی و اچیومنت تنها باید تمامی مهارت‌های مربوط‌به یکی از آیکان‌های بازی را خریداری کنید. برای اول کار، پیشنهاد می‌کنم به‌سراغ فینیکس یا ایفریت بروید، زیرا قیمت پایینی دارند.

تروفی Masterclass

توضیح: تمامی مهارت‌ها را تا آخرین سطح ارتقا دهید

برای کسب تروفی و اچیومنت مورد نظر باید مهارت‌های تمامی آیکان‌های بازی را خریداری کنید. در دور اول قادر به کسب این تروفی نیستید و حتی با تمام کردن بازی روی درجه سختی فاینال فانتزی هم نمی‌توان تمامی مهارت‌ها را خریداری کرد. ازاین‌رو به تقریبا ۴۵ هزار ابیلیتی پوینت دیگر نیاز دارید (درانتهای درجه سختی فاینال فانتزی). با مشاهده روش فارم کردن زیر، می‌توانید در مدت زمان تقریبا ۴۰ دقیقه ۴۵ هزارتا AP باقی‌مانده را فارم کرده و تروفی مورد نظر را کسب کنید.

دانلود از آپارات

تروفی With Two Ds

توضیح: آیتم‌های قابل استفاده و مقدار آیتم‌های قابل حمل را تا آخرین حد افزایش دهید.

در جهان بازی چهار ارتقا برای این بخش وجود دارد. دو عدد از آن‌ها تاثیرگذاری Potion شما را افزایش می‌دهد (نوار سلامت شما با هر بار استفاده از پوشن بیشتر پر می‌شود) و دو ارتقای دیگر، مقدار آیتم‌های قابل حمل مثل Potionها را افزایش می‌دهد. درطول پیشروی خود در داستان و رسیدن به انتهای بازی، مأموریت‌های فرعی‌ای را مشاهده می‌کنید که به‌جای علامت تعجب، دارای علامت به‌علاوه (+) سبز‌رنگ هستند. این دسته از مأموریت‌ها در انتها باعث رسیدن به این تروفی و چند تروفی دیگر می‌شود.

تروفی And They Opened Up My Mind

توضیح: ۶ عدد تابلو اعلان بردارید

در فاینال فانتزی ۱۶ با کامل کردن بعضی از مأموریت‌های فرعی آیتم‌های تزئینی‌ای را برای اتاق کلایو در هایدوی کسب می‌کنید. دراین‌میان ۶ پاداش اتاق کلایو همانند یک Signboard بوده و درجریان کسب تمامی آیتم‌های جمع‌آوری، آن‌ها را هم کسب خواهید کرد. ازاین‌رو با مشاهده ویدیو زیر، نحوه کسب تمامی آیتم‌های جمع‌آوری Final Fantasy 16 را مشاهده می‌کنید.

دانلود از آپارات

تروفی Think, Mark!

توضیح: ۱۰ عدد Notorious Mark را از بین ببرید

فاینال فانتزی ۱۶ دارای یک تابلو شکار است که در آن هیولاها و دشمنان مختلفی قرار گرفته که قدرت بیشتری نسبت به حالت فعلی خود دارند. این دسته از دشمنان به Notorious Mark معروف بوده و برای این تروفی و تروفی بعد، باید هر ۳۲ عدد هیولا داخل Hunting Board بازی را از بین ببرید. دراین‌میان اشاره کنم که با رسیدن به مأموریت اصلی Release، تمامی Notorious Markها در دسترس قرار می‌گیرند. بااین‌حال با مشاهده ویدیو آیتم‌های جمع‌آوری، محل دقیق اهداف داخل هانتینگ بورد را هم مشاهده خواهید کرد.

تروفی Hunter, Hunted

توضیح: Hunting Board بازی را پاکسازی کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Think, Mark را مطالعه کنید.

تروفی Trial Run

توضیح: یک عدد Chronolith Trial را کامل کنید

Chronolith Trialها آیتم‌های چالشی بازی هستند و بازیکنان با کسب هر آیکان جدید، Chronolith Trial مخصوص‌به آن را آزاد کرده و با کامل کردن‌اش یک امیولت مخصوص را کسب می‌کنید. درجریان ویدیو آیتم‌های جمع‌آوری، محل دقیق هر Chronolith Trial را مشاهده خواهید کرد.

تروفی For the Hoard

توضیح: تمامی Curiosities بازی را کسب کنید

ویدیو مربوط‌به آیتم‌های جمع‌آوری بازی را تماشا کنید.

تروفی Dressed to the Fives

توضیح: پنج بخش از یک لباس جنگی را بسازید یا ارتقا دهید

لباس جنگی یا Armor کلایو در بازی صرفا شامل یک کمربند و مچ‌بند می‌شود و بازیکنان می‌توانند ازطریق آهنگر بازی، آیتم‌های جدیدی را ساخته یا ارتقا دهند.

تروفی Half Past Twilight

توضیح: سلاح افسانه‌ای Gotterdammerung را بسازید

به‌واسطه ویدیو آیتم‌های جمع‌آوری، می‌توانید مأموریت جانبی‌هایی را که به ساخت این سلاح ختم می‌شود، مشاهده کنید. یادتان باشد که به هیچ‌وجه متریال‌های ساخت سلاح و لباس جنگی خود را نفروشید، زیرا این تروفی را از دست خواهید داد.

تروفی The Pen Is Mightier

توضیح: از میز مطالعه، ۱۰ نامه را بخوانید

در اتاق کلایو یک میز قرار دارد که نامه‌های فرستاده شده از سمت کاراکترهای داستانی، در آن‌جا قرار می‌گیرد. با پیشروی در داستان بازی و انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی مختلف، نامه‌های متعددی در این بخش قرار می‌گیرند. تنها کافی است ۱۰ عدد از آن‌ها را بخوانید (صرفا باز کنید).

تروفی The More You Know

توضیح: به هاپروکراتیس کمک کنید تا دانش خود را به سطح پنج برساند

هاپروکراتیس یکی از کاراکترهای هایدوی است که در همان اولین ورود خود به هایدوی، با او آشنا می‌شوید. هر زمان که مأموریت‌های فرعی و اصلی مختلفی را کامل کرده یا چالش‌های بازی را انجام دادید، پیش او بروید و صحبت کنید. این کار باعث می‌شود تا کلایو اطلاعات و دانش خود در جریان کارهای انجام شده را با هاپروکراتیس به اشتراک بگذارد. درجریان رسیدن به سایر تروفی‌های بازی، به‌صورت خودکار تروفی ذکر شده را هم به‌دست می‌آورید.

تروفی Careful Whisper

توضیح: تمامی‌ آیتم‌های در دسترس را از مشتریان کسب کنید

آیتم‌های مشتریان، آیتم‌هایی هستند که به‌واسطه خرج کردن امتیازهای Renown کسب می‌کنید. انجام مأموریت‌های فرعی، مأموریت‌های اصلی و Hunting Board امتیازهای Renown را دراختیار شما قرار می‌دهند. با انجام تمامی فعالیت‌های ذکر شده امتیازهای کافی برای کسب این تروفی را به‌دست می‌آورید.

تروفی You Can Pet the Dog

توضیح: تورگال را پنج بار ناز کنید

ابتدا باید به مأموریت اصلی Fanning Embers برسید و سپس می‌توانید تورگال را ناز کنید. تنها کافی است جلوی تورگال قرار بگیرید تا علامت قلب را مشاهده کنید. پنج بار با او تعامل کرده تا تروفی مورد نظر را کسب کنید.

تروفی A Fine Hound

توضیح: پنج ضربه Precision Sic را به‌درستی اعمال کنید

با رسیدن به مأموریت اصلی Fanning Embers و در دسترس قرار گرفتن تورگال، می‌توانید از او در مبارزات خود استفاده کنید. حال با فشردن جهت سمت بالا دی‌پد، می‌توانید از ویژگی Sic تورگال استفاده کنید. پنج بار این کار را انجام دهید.

تروفی When You Ride Alone

توضیح: برای اولین‌بار سوار امبروسیا شوید

با رسیدن به مأموریت اصلی Release، مأموریت فرعی The White-Winged Wonder در منطقه‌ی Martha’s Rest در دسترس قرار می‌گیرد (با علامت به‌علاوه سبز رنگ در این منطقه نمایش داده می‌شود). حال این مأموریت فرعی را کامل کرده تا امبروسیا را کسب کنید.

تروفی Here be Rosfields

توضیح: از تمامی محیط‌های نقشه جهان و مناطق بازی دیدن کنید

بازیکنان معمولا به‌صورت خودکار تروفی ذکر شده را کسب خواهند کرد. بااین‌حال در ویدیو مربوط‌به آیتم‌های جمع‌آوری تمامی محیط‌ها و Obeliskهایی را که باید آزاد کنید، نشان داده شده است.

تروفی Eureka

توضیح: ۳۶ هزار گیل را در Tub & Crown خرج کنید

بخش Tub & Crown داخل هایدوی پس از رسیدن به مأموریت اصلی Home Sweet Home در دسترس قرار می‌گیرد. این بخش دقیقا درکنار فروشگاه Charon قرار دارد. سریع‌ترین راه برای کسب این تروفی، خرید نوشیدنی برای تمامی اهالی است که ۱۰ هزارتا گیل قیمت دارد. با چهار بار خریدن نوشیدنی، تروفی ذکر شده را کسب خواهید کرد.

تروفی Fantasy, Finally

توضیح: بازی را روی درجه سختی فاینال فانتزی تمام کنید

پس از تمام کردن Final Fantasy 16 روی یکی از درجه سختی‌های درنظر گرفته شده، درجه سختی فاینال فانتزی در دسترس قرار می‌گیرد و برای حالت نیو گیم پلاس، باید با این درجه سختی بازی را تمام کنید. دراینجا دشمنان قوی‌تر و چالش‌برانگیزتر هستند. همچنین کمربند، دستبند و سلاح‌های جدیدتری را هم کسب خواهید کرد یا قادر به ساخت آن‌ها خواهید بود. درحالت کلی، این درجه سختی می‌تواند شما را به‌چالش بکشد، اما استفاده از مواردی مثل Ring of Timely Evasion می‌تواند کار را برای شما بسیار ساده‌تر کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده