// یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

راهنمای تروفی Returnal

تروفی‌های بازی Returnal به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربران برای کسب آن‌ها باید ساعت‌ها بازی را تجربه کنند.

مدتی پیش بازی مورد انتظار Returnal، انحصاری جدید پلی استیشن 5 روانه بازار شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را کسب کند. شاید شانس در بعضی از سکانس‌های بازی تاثیر به‌سزایی داشته باشد، اما فضاسازی عالی و درگیر کننده درکنار استفاده بسیار خوب از دوال‌سنس، سبب شده تا ریترنال یک تجربه هیجان‌انگیز و دلچسب را ارائه دهد.

دراین‌ قسمت از راهنمای تروفی، به‌سراغ بازی Returnal رفته‌ایم تا کاربران بتوانند ساده‌تر از قبل تروفی‌های بازی را کسب کنند.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی‌ها: به‌طور میانگین ۸.۵ از ۱۰ (با یک بازی مهارت محور طرف هستیم، ازاین‌رو برای بعضی از کاربرها می‌تواند ۷ از ۱۰ و برای بعضی دیگر ۱۰ از ۱۰ باشد)
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا تمامی تروفی‌ها را کسب کنید: ۵۰ ساعت تا بیش از ۱۰۰ ساعت (به‌خاطر مهارت محور بودن بازی و ازطرفی ساختار اتفاقی بودن مراحل پس از هر بار مردن، نمی‌توان زمان دقیقی برای این مورد اعلام کرد. باتوجه‌به هر بازیکن و شیوه بازی کردنش، می‌تواند متفاوت باشد)
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۳۱ عدد و معادل ۱۳۵۰ امتیاز (۱۸ تروفی برنز، پنج تروفی نقره، هفت تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تروفی آنلاین: دارد
  • تروفی‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: ندارد، پس از  اکت دوم بازی، می‌توانید به‌صورت آزادانه تمامی محیط را بگردید و به عقب برگردید
  • تروفی‌هایی که گلیچ دارند: گزارش شده که نزدیک به ۲۰ درصد احتمال دارد تا تروفی مربوط‌به باس‌ها یا آیتم‌ها با گلیچ مواجه شود.
  • آیا درجه سختی روی کسب تروفی‌ها تأثیرگذار است؟ خیر، بازی فاقد درجه سختی است
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: یک بار، اما برای کسب آیتم‌های جمع‌آوری بازی، باید هر منطقه از ریترنال را به دفعات متعددی تجربه کنید
  • آیا به‌صورت آزادانه می‌توانید در محیط به گشت‌و‌گذار بپردازید؟ بله

تروفی Helios

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

تروفی Atropian Survival

توضیح: موارد پایه‌ای زنده ماندن در اتروپوس را یاد بگیرید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد. بازیکنان پس از پیدا کردن Atropian Blade در Overgrown Ruins این تروفی را کسب می‌کنند.

تروفی Past the Ruins

توضیح: Overgrown Ruins Survey را کامل کنید

این تروفی به‌صورت کامل به شانس شما بستگی دارد و برای کسب تمامی تروفی‌های Survey طلایی رنگ در بازی، باید آیتم‌های جمع‌آوری که به‌صورت تصادفی را که در هر یک از مناطق بازی ظاهر می‌شود، جمع کنید. بازیکنان ازطریق منوی Activity Cards می‌توانند پیشرفت خود در این بخش را مشاهده کنند. یادتان باشد که برای مشاهده نتایج، حتما باید به اینترنت متصل باشید.

به بیان دیگر بازیکنان باید تماامی Scout Logها، Xenoglyph Cipherها و Xeno Archiveها را به‌صورت کامل جمع‌آوری کنند. همچنین بعضی وقت‌ها در Containment Areaها هم شاهد قرار گرفتن آیتم‌های جمع‌آوری ذکر شده به‌صورت اتفاقی خواهیم بود.

تروفی Ascending the Mountain

توضیح: Crimson Wastes Survey را کامل کنید

توضیحات تروفی Past the Ruins را مطالعه کنید.

تروفی Through the Forgotten City

توضیح: Derelict Citadel Survey را کامل کنید

توضیحات تروفی Past the Ruins را مطالعه کنید.

تروفی Echoes of the Past

توضیح: Echoing Ruins Survey را کامل کنید

توضیحات تروفی Past the Ruins را مطالعه کنید.

تروفی Frozen in Time

توضیح: Fractured Wastes Survey را کامل کنید

توضیحات تروفی Past the Ruins را مطالعه کنید.

تروفی Submerged in Memories

توضیح: Abyssal Scar Survey را کامل کنید

توضیحات تروفی Past the Ruins را مطالعه کنید.

تروفی A Shadow in the Fog

توضیح: Phrike را شکست دهید

تروفی Ascension

توضیح: Ixion را شکست دهید

تروفی Trial by Judgement

توضیح: نمسیس را شکست دهید

راهنمای تروفی Silence the Song

توضیح: هایپریون را شکست دهید

تروفی Inner Darkness

توضیح: افیون را شکست دهید

تروفی Failed Escape

توضیح: اکت اول را تمام کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Last Drive

توضیح: اکت دوم را کامل کنید

تروفی داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی White Shadow

توضیح: اکت سوم را کامل کنید

پس از کشتن ارفیون، پنجمین باس بازی ریترنال، وارد مرحله سوم می‌شوید؛ جایی‌که دیگر هیچ باس فایتی برای شما درنظر گرفته نشده است و داستان بازی عملا تمام شده است. حال برای پشت سر گذاشتن این مرحله، تنها کافی است موارد زیر را انجام دهید.

  • ابتدا مطمئن شوید که باس افیون را در ششمین Biome (نام مناطق یا همان ریجن‌های بازی است) را شکست داده‌اید. همچنین مطمئن شوید که پنج House Sequence ابتدایی (تروفی Sins of the Mother) را مشاهده کرده‌اید. پس از کامل کردن این دو مورد، ۶ عدد Sunface Fragment را مشاهده خواهید کرد.
  • به‌‌عبارتی در هر یکی از Biomeهای بازی یک فرگمنت قرار دارد و باید تمامی محیط را کامل بگردید. ظاهر شدن آن‌ها به‌صورت اتفاقی است و محل دقیقی برای‌شان درنظر گرفته نشده است. ازاین‌رو تمامی اتاق‌ها و محیط‌های هر منطقه را بگردید. یادتان باشد که برای احتیاط، پس از پیدا کردن هر Sunface، نام منطقه را روی کاغذ یادداشت کنید تا بدانید درکدام مناطق، فرگمنت‌ها را برداشته‌اید.
  • پس از جمع‌آوری هر ۶ فرگمنت و بردن آن‌ها به خانه، آخرین House Sequence را هم تماشا خواهید کرد. سپس کلید ماشین پس از باس فایت افیون را کسب خواهید کرد. به‌سراغ ماشین بروید تا این مرحله هم کامل شوید.

تروفی Cryptic Message

توضیح: توسط آرتیفکت بازگردانده شوید

بعد از کامل کردن اولین سکوئنس (تروفی Sins of the Mother)، یک آیتم بنفش رنگ را جلوی خانه مشاهده می‌کنید. این آرتیفکت را که Astronaut Figurine نام دارد، بردارید و پس از اولین مرگ و زنده شدن مجدد، تروفی ذکر شده را کسب خواهید کرد.

تروفی Cryptic Message

توضیح: یک Xenoglyph را اسکن کنید

توضیحات تروفی Cryptic Translations را مطالعه کنید.

تروفی Cryptic Translations

توضیح: تمامی سطح‌های ترجمه Xenoglyph را باز کنید

در جهان بازی Returnal، سنگ‌های تخت بزرگی (شبیه به سنگ قبر) قرار دارند که روی آن‌ها یک علامت قرمز رنگ می‌درخشد. این سنگ‌ها Xenoglyphها هستند که باید با آن‌ها تعامل داشته باشید. همچنین برای افزایش دانش Xenoglyph خود، جدا از تعامل با این سنگ‌ها باید Xenoglyph Cipherها را هم پیدا کنید. البته اشاره کنم که نیازی نیست تمامی سایفرهای زنوگلیف را هم جمع کنید.

تروفی Surgical Precision

توضیح: در یک دور از بازی کردن، پنج Overloads موفق داشته باشید

زمانی‌که در وسط ریلود کردن سلاح خود هستید، اگر دکمه R2 را در زمان مشخص و مورد نظر فشار دهید، عمل Overload انجام می‌شود.

تروفی Adapting to Circumstance

توضیح: Weapon Proficiency خود را به سطح ۳۰ برسانید

بازیکنان به مرور زمان و رسیدن به محیط‌های آخر بازی، ساده‌تر از قبل می‌توانند این تروفی را کسب کنند. زمانی سلاح‌های آبی رنگ را بردارید، Proficiency سلاح شما در حالت تقویت (Boost) قرار گرفته و سریع‌تر از قبل سطح آن بالاتر می‌رود. معمولا پس از اکت دوم، می‌توانید برای کسب این تروفی تلاش کنید.

تروفی In-Field Training

توضیح: در حالت شبیه‌سازی (Simulation Mode) یک چالش روزانه را انجام دهید

با پیشروی در خط داستانی بازی، دومین ترمینال را هم در سفینه سقوط کرده خود آزاد خواهید کرد. در ادامه می‌توانید با آن تعامل داشته باشید و وارد حالت Simulation شوید. شبیه‌سازی، یک حالت کاملا آنلاین است و باید به اینترنت متصل باشید. پس از کامل کردن یک چالش روزانه، تروفی ذکر شده را کسب می‌کنید.

تروفی Hardened Shell

توضیح: Integrity خود را به ۲۰۰ درصد برسانید

Integrity همان نوار سلامت شما است و پس از اکت دوم، می‌توانید به‌صورت آزادانه در محیط‌های بازی به‌ گشت‌و‌گذار بپردازید. ازاین‌رو، تمامی اتاق‌ها را بروید و دشمنان را بکشید. فقط یادتان باشد که اصلا آسیب نبینید و تمامی آیتم‌های بازیابی نوار سلامت را هم بردارید. زمانی‌که نوار سلامت شما ۱۰۰ باشد، می‌توانید از آیتم‌های برداشته شده برای ارتقای نوار سلامت استفاده کنید.

تروفی Risk Assessment

توضیح: یک ریسک حساب شده انجام دهید

برای کسب این تروفی، بهتر است به سراغ آیتم‌های بنفش رنگ مثل کریستال‌های بنفش رنگ، آیتم‌های بنفش رنگ نوار سلامت یا حتی صندوق‌های بنفش بروید. سپس به‌واسطه‌ی Ether آن‌ها را از بین ببرید یا ابتدا آن‌ها را برداشته و سپس یک Malfunction ازطریق آن‌ها کسب کنید. به‌نظر می‌رسد در همان ابتدا این تروفی را کسب نخواهید کرد و پس از انجام روش‌های ذکر شده روی آیتم‌ها، Risk Assessment را کسب خواهید کرد.

تروفی Adrenaline Spike

توضیح: به آخرین سطح از آدرنالین دست پیدا کنید

با کشتن سه عدد از دشمنان، سطح آدرنالین شما افزایش پیدا می‌کند و ۵ آخرین سطح درنظر گرفته شده برای شما است. ازاین‌رو باید دشمنان را بدون اینکه آسیب ببینید، پشت سر هم از بین ببرید. اگر به شما آسیب برسانند، سطح آدرنالین ریست خواهد شد.

تروفی Irreversibly Contaminated

توضیح: به‌صورت همزمان پنج پاراسایت داشته باشید

پاراسایت‌ها آیتم‌های بنفش رنگی هستند که به‌صورت اتفاقی در بعضی از محیط‌ها قرار گرفته‌اند. بازیکنان در محیط‌های کوچک‌تر هر منطقه که با درهای آبی رنگ روی نقشه بازی علامت گذاری شده‌اند، می‌توانند شانس بیشتری برای پیدا کردن پاراسایت داشته باشند.

تروفی Eternal Return

توضیح: برای اولین‌بار بمیرید

تروفی Alternate Fates

توضیح: ۱۰ عدد از Scout Logهای بازی را بازیابی کنید

Scout Logها آیتم‌های جمع‌آوری بازی به حساب می‌آیند و شبیه به نقطه‌های سفید رنگ درخشان هستند. از آن‌جایی که این آیتم‌ها به‌صورت اتفاقی در محیط‌های بازی قرار می‌گیرند، نمی‌توان یک فهرست از مکان دقیق آن‌ها آماده کرد. بااین‌حال پیدا کردن آن‌ها بسیار ساده‌ است و در همان ساعات ابتدایی، می‌توانید این تروفی را کسب کنید.

تروفی Welcome Home

توضیح: اولین سکوئنس بازی را کامل کنید

توضیحات تروفی Sins of the Mother را مطالعه کنید

تروفی Sins of the Mother

توضیح: تمامی سکوئنس‌ها را کامل کنید

در جریان بازی ۶ سکوئنس برای بازیکنان درنظر گرفته شده است که در جریان هر یک از سه اکت بازی، به‌صورت اتفاقی برای شما فعال می‌شوند. درواقع در یکی از Biomeهای اول و چهارم (ریجن‌های بازی) خانه‌ای را مشاهده می‌کنید. اگر چراغ این خانه روشن باشد، می‌توانید وارد شده و سکوئنس مورد نظر را تماشا کنید و اگر خاموش باشد، هنوز برای شما فعال نشده است.

اشاره کنم که فعال شدن سکوئنس‌ها کاملا اتفاقی است و زمان مشخصی ندارد. همچنین امکان ندارد که در یک دور از بازی کردن، دو سکوئنس را مشاهده کنید.

تروفی Visions of the Past

توضیح: ست Xeno-archive را کامل کنید

با مشاهده‌ی ویدیو زیر، نحوه کسب این تروفی را متوجه خواهید شد.

دانلود از آپارات


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده