نویسنده: فرشید معتمد
// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین هدست های گیمینگ در سال ۲۰۲۳

اگر به‌دنبال خرید یک هدست گیمینگ یا هدفون گیمینگ هستید که برای موزیک هم مناسب باشد، با زومجی همراه باشید تا هدست‌هایی در قیمت‌های مختلف را معرفی کنیم.

در بازی‌های ویدیویی، به همان اندازه که داشتن یک کنترلر مناسب یا ماوس و کیبورد خوب می‌تواند به بهتر بازی کردن شما کمک کند، داشتن یک هدست گیمینگ یا هدفون گیمینگ با کیفیت صدای خوب هم ضروری است. مخصوصا در تجربه بازی‌هایی چون آثار شوتر آنلاین، اینکه بتوانید کیفیت صدای خوبی داشته باشید و مثلا جهت صدای قدم‌های دشمن را تشخیص دهید، کمک زیادی به شما خواهد کرد. بماند که یک هدست بازی خوب، باید میکروفونِ با‌کیفیتی هم داشته باشد تا در حین تجربه بازی‌ها بتوانید با هم تیمی‌هایتان ارتباطی بدون ایراد برقرار کنید.

البته اهمیت صدا در بازی‌های ویدیویی، فقط محدود به آثار شوتر یا رقابتی نمی‌شود؛ امروزه موسیقی و صداگذاری کلا در بازی‌های ویدیویی نقش پررنگی دارد و شما با خرید یک هدست گیمینگ خوب قادر خواهید بود بیش‌ازپیش غرق در دنیا‌هایی شوید که بازی‌سازان برای‌تان خلق کرده‌اند. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، به‌سراغ معرفیِ بهترین هدست های گیمینگ در بازار ایران برویم و محصولات مختلفی را در بازه‌های قیمتی متفاوت برای‌تان معرفی کنیم. در ادامه همراه زومجی باشید.


بهترین هدست های گیمینگ کدامند؟

  • تسکو TSCO TH 5155
  • رپو VH160
  • ریزر Kraken X Lite 7.1
  • لاجیتک G332 Gaming
  • ریزر BlackShark V2 X
  • کورسیر Corsair HS70
  • ریزر Kraken V3
  • لاجیتک G635
  • لاجیتک G533
  • ایسوس ROG DELTA S

توجه مهم در مورد انتخاب گزینه‌ها: هدف این مقالات «راهنمایی برای انتخاب گزینه‌های مناسب در تمام رده‌های بودجه‌ایِ قابل گزینش» است و ذکرِ نام برخی مدل‌های رده پایین شاملِ «چهار مدلِ ابتدایی معرفی شده» در این مقاله، لزوما به معنای تائید مدل مذکور از نظر کیفی یا راندمان یا حتی توصیه به خرید آن‌ها به کاربران نیست. در صورتی که به‌دنبال محصولاتی می‌گردید که کیفیت بالایی داشته باشند و قابلیت‌های ویژه‌ای در بازی‌ها ارائه دهند، گزینه‌های چهارم به بعد را در نظر بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت‌های ثبت‌شده ممکن است در گذر زمان افزایش یا کاهش داشته باشند.

هدست گیمینگ MeeTion MT-HP020

هدست گیمینگ میشن MeeTion MT-HP020

  • قیمت: ۶۵۳ هزار تومان

یک برند و مدل خیلی ارزان‌قیمت بدون اینکه بخواهید هزینه قابل توجهی برای شنیدن صدا در بازی‌ها متقبل شوید. این مدل هم از اتصال USB و هم جک صدای ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. این هدست از نورپردازی و میکروفون ضدنویز هم بهره می‌برد.


هدست TH 5155 شرکت تسکو

هدست گیمینگ تسکو TSCO TH 5155

  • قیمت: ۸۵۹ هزار تومان

تسکو یکی از برند‌هایی است که برای خرید هدستی با قیمت مناسب می‌توانید روی آن حساب باز کنید. مدل پیشنهادی ما از این برند، TH 5155 است که از روی ظاهر آن هم می‌توان متوجه شد که برای مصارف گیمینگ ساخته شده است. این هدست گیمینگ با داشتن هدبند از جنس PVC و قابل تنظیم که در آن از چرم هم استفاده شده، تجربه راحتی در استفاده‌های طولانی‌مدت ارائه می‌دهد و حتی میکروفون آن هم قابل تنظیم است. کابل هدفون بازی TSCO TH 5155 هم پلاستیک اما با پوشش ضخیم است که مزیت آن، دوام بالاتر نسبت به کابل‌های نازک معمولی است. در مجموع TH 5155 تسکو هدستی است که با قیمت مناسب، ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که می‌توانند تجربه خوبی از بازی کردن به‌ارمغان بیاورند.

مدل منتخب جایگزین: Rapoo VH520C


هدست گیمینگ Rapoo VH160هدست Rapoo VH160

  • قیمت: ۱ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان

برند چینی رپو در سال‌های اخیر به‌خوبی پایش را به بازار محصولات گیمینگ باز کرده و در زمینه‌هایی چون هدست گیمینگ ماوس و کیبورد گزینه‌های خرید خوبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. مزیت اصلی محصولات رپو، قیمت مناسب آن‌ها در مقابل کیفیتی است که ارائه می‌کنند. هدست Rapoo VH160 این شرکت، یکی از گزینه‌های خرید بسیار خوب با قیمت مناسب است که می‌تواند هم نیاز‌های شما را در زمینه بازی‌های ویدیویی و هم برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی جوابگو باشد. این هدست دارای دو جک ۳.۵ میلی‌متری برای میکروفون و صدا و یک USB است که برای تأمین انرژی نورپردازی هدست گیمینگ استفاده می‌شود؛ بله اگر شما هم دوست دارید هدست‌تان نورپردازی داشته باشد، هدست رپو VH160 این نیاز شما را هم برطرف خواهد کرد؛ هرچند که نورپردازی این هدست حالتی ساده دارد. Rapoo VH160 از حیث صدا، در فرکانس‌های میانی و بالا کیفیت خوبی ارائه می‌دهد و کیفیت میکروفون آن هم برای صحبت در حین بازی یا ضبط صدا قابل قبول است. برای آشنایی بیشتر با محصول مشابه پیشنهاد می‌کنیم بررسی هدست Rapoo VH150 را در زومجی بخوانید.

مدل منتخب جایگزین: Rapoo VH310 با قیمت ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان


هدست مخصوص بازی Rapoo VH510هدست گیمینگ ارزان Rapoo VH510

  • ۱ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان

محصولی از برند رپو و یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها در بین هدست‌هایی با صدای ۷.۱ کاناله مجازی. هدست Rapoo VH510 رپو در اکثر بررسی‌هایی که از آن موجود است، به‌سبب ارائه صدایی با‌کیفیت و همین‌طور داشتن میکروفونی با قابلیت نویز کنسلینگ، مورد تحسین قرار گرفته است و به این‌ها، باید نورپردازی خاصِ پشت گوشی‌های هدست و همین‌طور امکان استفاده از آن روی پلتفرم‌های مختلف را هم اضافه کنیم. درواقع Rapoo VH510 به‌جای داشتن جک‌های ۳.۵ میلی‌متری رایج، از کابل USB برای اتصال استفاده می‌کند و خیلی راحت می‌توانید آن را به کامپیوتر یا کنسول بازی خودتان وصل کنید و از تجربه بازی‌ها با این هدست لذت ببرید.هرچند صدای ۷.۱ کاناله مجازی روی هدفون و هدست گاهی کمی تبلیغاتی به‌نظر می‌رسد و این قضیه خیلی وقت‌ها در مورد هدست های گیمینگ گران‌تر هم صادق است، ولی نکته مهم این است که Rapoo VH510 صدای با‌کیفیتی در مجموع ارائه می‌کند و اگر برای بازی از آن استفاده کنید، قطعا از تناسب قیمت با تفکیک خوب صداها در آن راضی خواهید بود و در مورد فیلم و موسیقی هم این هدست گیمینگ تجربه‌ای فراگیر به‌ارمغان می‌آورد.



هدست مخصوص بازی ریزر مدل Kraken X Lite 7.1هدست ریزر مدل Kraken X Lite 7.1

  • قیمت: ۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

ریزر برندی مشهور در زمینه محصولات گیمینگ از ماوس و کیبورد گرفته تا هدست گیمینگ و تجهیزات دیگر است که لوازمِ آن، قیمتی نسبتا بالا و کیفیتی مناسب را هدف قرار داده‌اند. در عین این‌ که این هدست فاقد ویژگی‌هایی چون نورپردازی است، ولی وقتی از جنبه‌هایی مثل کیفیت ساخت و کیفیت صدا به آن نگاه کنیم همه‌چیز شرایط خوبی دارد. بیس در این هدست شاید اندکی پایین باشد، اما صداهای زیر کاملا شفاف هستند.


هدست لاجیتک G332هدست Logitech G332 Gaming

  • قیمت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

هدست رده پایینی از برند معروف لاجیتک که برای گیمرهای کم بودجه ساخته شده، ولی در عین حال صدای خوبی نیز عرضه می‌‌کند و برای طیف بیشتری از کاربران قابل تهیه است. بدنه‌ی پلاستیک این هدست ممکن است کم‌کیفیت جلوه کند، اما دوام مناسبی دارد و برای کاهش قیمت هم خبری از امکانات مدل‌های گران‌قیمت و پر زرق و برق در آن نیست.مزیت دیگر این هدست سازگاری با پی‌سی و انواع کنسول‌های نسل قبلی است و تنها یک جک صدای ۳.۵ میلی‌تری دارد. استفاده از درایورهای ۵۰ میلی‌متری باعث شده که برخلاف ظاهرش صدای نسبتا خوبی تولید کند. فرکانس‌های رده میانی در این مدل بازتولیدِ خوبی دارند و شفاف پخش می‌شوند، اما افکت‌های صوتی، ضربِ انفجاری مورد انتظار را ندارند و فرکانس‌های بالا هم کم اثر و گم هستند. در مجموع عملکرد آن در بازی‌های شوتر و اکشن قابل قبول است. در عین حال این هدست نشتی صدا ندارد و صداهای محیطی را هم به شکل مناسبی از گوشِ کاربر دور نگه می‌دارد.

در گوش دادن به موزیک و دیدن فیلم هم این هدست بسیار خوب و فراتر از انتظار عمل می‌کند. برای بیشتر سبک‌ها، صداهای طیف میانی دلنشینی تولید می‌کند، هر چند که برخی سبک‌ها مثل متال به بیس قویتری در طیف پایینی نیاز دارند. میکروفون طراحی شده برای G332 در بازی‌ها کفایت می‌کند، اما کیفتی در حد مناسب برای ضبط پادکست‌ها ندارد. قابل جداشدن نیست، اما قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای در هنگام بلا استفاده شدن دارد و در این حالت به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد.اگر تنها نیاز به یک هدست معمولی برای شنیدن صداها و بازی کردن دارید، این هدست بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در این محدوده قیمتی داشته باشید.


هدست ریزر Razer BlackShark V2 Xهدست Razer BlackShark V2 X

  • قیمت: ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان

هدست V2 X با برادر بزرگترش یعنی V2 در پشتیبانی از کارت صدای با کیفیت USB و پشتیبانی از THX Audio تفاوت دارد، ولی در کیفیت صدای تولیدی ازطریق درایورها، برخورداری از یک میکروفون عالی و وزن نسبتا سبک با آن برابری می‌کند. پشتیبانی از صدای محیطی ۷.۱ در این مدل برخلاف بسیاری از مدل‌های گران‌تر هم به خوبی تعبیه شده و در بیشتر بازی‌ها و ویدیوهای دارای صدای چند کاناله، قابل قبول عمل می‌کند. تشخیص موقعیت دشمنان در بازی‌های شوتر به کمک این قابلیت اضافه شده، امکانی است که معمولا در مدل‌های گران‌قیمت‌تر کارکرد دقیقی دارد.این هدست در سمت چپ دارای ولوم کنترل میزان صدا بوده و برای میکروفون هم دکمه‌ی فیزیکی Mute برای قطع صدا در نظر گرفته شده است.

کیفیت خروجی در طیف میانی و بالای فرکانسی مخصوصا سبک راک بسیار خوب است، ولی ضعف بیس مخصوصا در سبک‌های رپ، RNB و EDM خودنمایی می‌کند. میکروفون در این هدست کیفیتی عالی دارد و صدای گوینده را بدون مشکل و نویز پس‌زمینه به‌صورت شفاف منتقل می‌کند. همچنین این هدست راحتی قابل توجهی نسبت به مدل‌های همرده دارد و به‌تنهایی می‌تواند دلیل محکمی برای جذب گیمرها و بازیکنان ورزش‌های الکترونیک برای خرید آن باشد. اما فراموش نکنید که این هدست در دسته‌بندی هدست‌ها هنوز رده پایین و ارزان‌قیمت محسوب می‌شود.


هدست کورسیر گیمینگ HS70

هدست بی‌سیم گیمینگ کورسیر Corsair HS70

  • قیمت: ۳ میلیون و ۹۹ هزار تومان

هدست HS70 از شرکت کورسیر یکی از بی‌بدیل‌تر مدل‌ها با قابلیت با اتصال همزمان به کامپیوتر و موبایل محسوب می‌شود و برای دستیابی به این عملکرد، از اتصال همزمان با دانگل وایرلس اختصاصی ۲.۴ گیگاهرتزی و پشتیبانی از ارتباط بلوتوث بهره می‌گیرد. کیفیت صدای این هدست تا حد مطلوبی بی‌نقص است و سهولت جابجایی آن با بسیاری از دستگاه‌های بازی و لوازم جانبی کارآمد است. هدست HS70 به‌لطف گزینه‌های قابل تنظیم و عمر باتری طولانی، از انعطاف پذیری بالایی هم برخوردار است و با تأخیر کم، صدای فراگیر مجازی و بیس قدرتمندی را در بازی‌ها به نمایش می‌گذارد.


هدست Razer Kraken V3 با میکروفونهدست گیمینگ ریزر Razer Kraken V3

  • قیمت: ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان

بعید است به محصولات گیمینگ علاقه داشته باشید و اسمی از ریزر نشنیده باشید. این شرکت سال‌های طولانی در زمینه‌ی تولید چنین محصولاتی فعالیت داشته و در بازار داخلی هم هدست‌های مختلفی از آن در دسترس هستند که راستش را بخواهید، با مقایسه قیمت دلاری و ریالی آن‌ها، شاید بهترین گزینه‌ای که بتوان پیشنهاد کرد Razer Kraken باشد؛ هدستی مشهور و شناخته‌شده که همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی بوده است. این هدست طبق اعلام خود ریزر، ازطریق جک ۳.۵ میلی‌متری روی دستگاه‌های مختلف از پی‌سی گرفته تا کنسول‌های بازی قابل استفاده است. این هدست گیمینگ با وزن مناسب، کیفیت ساخت بسیار بالایی ارائه می‌دهد و در صورت خرید آن، می‌توانید با خیال راحت تا مدت زمان طولانی یک هدست بادوام داشته باشید.

ریزر همواره اهمیت زیادی به کیفیت صدا در هدست‌هایش داده و به همین دلیل کراکن هدستی است که تمام جزییات صدا را مخصوصا در بازی‌های ویدیویی به گوش شما خواهد رساند و البته که در زمینه موسیقی هم عملکرد بسیار خوبی دارد. نرم‌افزار همراه کراکن امکان شخصی‌سازی صدای ۷.۱ فراگیر را هم برای بهتر کردن کیفیت ارائه می‌دهد. این هدست همچنین برای کاربری‌های طولانی در نظر گرفته شده و جالب است بدانید که در قسمت گوشی‌های آن، یک نوع ژل خنک‌کننده هم در لایه‌های زیرین بالشتک در قرار گرفته تا مانع از تعریق گوش در حین بازی کردن شود. دقت به جزییات درکنار طراحی ساده و در عین حال زیبای کراکن، باعث می‌شوند این محصول ریزر همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هدست باشد. این هدست در رنگ رسمیِ سبز مخصوص ریزر، رنگ مشکیِ کلاسیک و رنگ طوسی کواترز هم موجود است.


هدست لاجیتک g635هدست Logitech G635

  • قیمت: ۳ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان

نمی‌توان در مورد محصولات گیمینگ صحبت کرد و اشاره‌ای به تجهیزات لاجیتک نداشت. Logitech G635 یکی از هدست‌های رده‌بالای موجود در بازار است که البته قیمت بالایی هم دارد. بااین‌حال این محصول هرآنچه که از یک هدست مخصوص بازی می‌خواهید و حتی فراتر را در اختیارتان خواهد گذاشت. هدست لاجیتک G635 از حیث ظاهری، یک محصول کاملا گیمینگ است و این امکان هم فراهم شده تا کاربران با استفاده از نرم‌افزار مخصوص، رنگ نورپردازی‌های آن را به شکلی کاملا دلخواه شخصی‌سازی کنند.لاجیتک در این مدل از درایورهای مدرنِ Pro-G برای کیفیتِ بالاترِ صدا استفاده کرده است که صدای طبیعی و با کیفیتی تولید می‌کنند.

استفاده از کاپ‌های بسیار نرم هم تضمین می‌کند که در طولانی‌مدت تجربه‌ی استفاده از این هدفون گیمینگ اصلا آزاردهنده نباشد و این کاپ‌ها، قابلیت جداسازی هم دارند و می‌توانید نسبت به شست‌و‌شوی آن‌ها هم اقدام کنید. صدای ۷.۱ فراگیر این هدست مزیت دیگری است که شما را از تمام اتفاقات رخ داده در بازی‌ها مطلع می‌کند و میکروفون عالی آن هم وسیله ارتباطی ایده‌آلی بین شما و دوستان‌تان خواهد بود. لاجیتک برای هرچه بیشتر کردن امکانات هدست گیمینگ Logitech G635 حتی چند کلید قابل شخصی‌سازی هم روی آن در نظر گرفته که ازطریق نرم‌افزار مخصوص، می‌توانید دستورهای مختلفی را برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.


هدست گیمینگ لاجیتک G533

هدست بی‌سیم گیمینگ لاجیتک LOGITECH G533

  • قیمت: ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

لاجیتک G533 در مقایسه با برادر بزرگترش، G933 Artemis امکانات کمتری دارد. مثلا فرکانس‌های بالا را به خوبی G933 پوشش نمی‌دهد و در روش اتصال به ابزار جانبی منعطف نیست. اما در عوض این مدل از صدای محیطی 7.1 باکیفیت و قابلیت حذف نویز خوب برای میکروفون بهره‌مند است که در بازی‌ها کاربرد بیشتری دارد. لاجیتک G533 از بیس نسبتا قوی برخوردار است که در بازی‌ها نقطه قوت محسوب شده، ولی در پخش موزیک کمی ضعیفتر از حد انتظار عمل می‌کند. روش اتصال این هدفون بی‌سیم یک دانگل وایرلس اختصاصی است که به همراه برنامه Logitech G HUB قابل تنظیم و شخصی‌ساز است.


هدست آدیو تکنیکا ATH G1 مخصوص بازی

هدست گیمینگ آدیو-تکنیکا مدل Audio-Technica ATH-G1

  • قیمت: ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

طراحی این مدل از شرکت آدیو تکنیکا برای گیمرهای حرفه‌‌ای و علاقه‌مندان به اندازه کافی راحت و سبک است، اما در عوض این کار به قیمت استفاده از مواد معمولی‌تر در ساخت هدست تمام شده است که حس لوکس بودن محصول را به کاربر منتقل نمی‌کند.با این حال هیچ هدست مخصوص بازی دیگری در بازار وجود ندارد که صدای کاملا مشابهی داشته باشد. قطعاً صدای این مدل شبیه به هدست‌های مانیتور استودیویی نیست که از Audio-Technica قبل از ورود به بازار بازی انتظار داشتید، اما بیس باز هم می‌توانست قوی‌تر از این باشد. در مجموع توانایی حفظ جزئیات در فرکانس‌های پایین واقعاً استفاده از آن را لذت بخش می‌کند، به‌خصوص هنگام گوش دادن به موسیقی.


هدست بی سیم ریزر Blackshark V2 Proهدست بی‌سیم گیمینگ ریزر BlackShark V2 Pro

  • قیمت: ۷ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان

اولین ویژگی این هدست که قبل از همه جلب توجه می‌کند، سهولت بسیار در استفاده و راحتی است. باتری این هدست دوام بالایی دارد (۷۰ ساعت استفاده مداوم) و دومین نقطه قوت آن محسوب می‌شود. همچنین این هدست برخلاف برخی مدل‌های گیمینگ دیگر که فقط در پخش صدای بازی‌ها خوب عمل می‌کنند، علاوه‌بر ارائه ی جزئیات بالا در بازی‌ها، در پخش موزیک نیز عالی ظاهر شده و برای بازپخش انواع مدیا عالی دسته‌بندی می‌شود. همچنین میکروفون هدست قابل جداسازی است و به کیفیت انتقال صدا و حذف نویز آن ایرادی وارد نیست. علاوه‌بر این نرم‌افزار اختصاصی Razer Synapse هم امکانات بیشتری به این هدفون اضافه خواهد کرد.


هدست ایسوس ROG Delta s با نورپردازی فعالهدست ASUS ROG DELTA S

  • قیمت: هشت میلیون و ۸۴۰ هزار تومان

شاید بارزترین تفاوت این هدست با مدل‌های دیگر در نگاه اول کاپ‌های D-شکل آن باشد که برای راحتی بهتر هنگام استفاده به کاپ‌های رایجِ دایره‌ای ترجیح داده شده‌اند. اما درواقع قابلیت‌های این مدل بسیار بیشتر از طراحی ظاهری و حتی نور پردازی RGB در نظر گرفته شده است. استفاده از DAC یا همان تراشه‌های مبدل دیجیتال به آنالوگ قدرتمند با مدل ESS 9281 در آرایش چهارتایی باعث شده تا تجربه‌ی صوتی این هدست علاوه‌بر بازی‌ها، در بازپخش موزیک هم با کیفیتی در سطح صدای Hi-Fi، بی‌نقص و دلپذیر باشد.شاید بخواهید بدانید که مزیت استفاده از ۴ مبدل صوتی در این هدست چیست.

درواقع هر یک از DAC-های مذکور برای یک محدوده‌ی فرکانسی در نظر گرفته شده: فرکانس‌های پایین، میانه، بالا و خیلی بالا که خروجی آن‌ها پس از پردازش ترکیب شده و صدای قدرتمندتر و با کیفیت بالاتری را نسبت به صدایی که یک DACمی‌تواند به‌تنهایی تولید کند ارائه می‌کنند. همچنین ROG Delta نسبت SNR یا همان سیگنال به نویز بالاتری نسبت به هدست‌های دیگر با یک DAC دارد. ایسوس SNRاین مدل را ۱۲۷ دسی‌بل اعلام کرده، درحالی‌که هدفون‌های گیمینگِ دیگر با تک DAC تنها به ۹۰ یا ۱۰۰ دسی‌بل بسنده می‌کنند.


هدست بی سیم گیمینگ ریزر باراکودا Razer Barracuda

هدست بی‌سیم گیمینگ ریزر Barracuda

  • قیمت: ۸ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان

هدست رده بالای ریزر در اینجا هم امکان اتصال بی‌سیم و هم ارتباز سیمی ازطریق جک ۳.۵ میلی‌متری را دارد و با تمام ادوات کاربردی مثل موبایل‌ها و کنسول‌ها سازگار است. همچنین قابلیت Smart Switch آن، جابجایی بین ارتباطات بی‌سیم را راحت‌تر کرده است. این هدست تأخیر بسیار پایینی در انتقال صدا ازطریق دانگل وایرلس دارد و بنابراین در بازی‌های رقابتی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این هدفون کلیدهای کنترلی مناسبی روی بدنه دارد که به‌خوبی برای بازی و استفاده معمولی سازگار است. هدست ریزر همچنین برای این کلیدها برخی بازخوردهای صوتی تعبیه کرده که به شما کم یا زیاد شدن صدا و انتخاب‌های مختلف را گوشزد می‌کنند. پشتیبانی از استاندارد صدای محیطی THX هم از دیگر مزیت‌های هدست ریز Barracuda محسوب می‌شود.


هدست Beyerdynamic Custom Game با میکروفون

هدست Beyerdynamic Custom Game

  • قیمت: ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

برند آلمانی بیرداینامیک یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی تجهیزات صوتی است و ورود آن‌ها به حوزه‌ی هدست‌های گیمینگ هم با Beyerdynamic Custom Game صورت گرفته که محصولی بسیار ایده‌آل و شاید حتی رویایی است. این هدفون گیمینگ گران‌قیمت، هم برای بازی‌های ویدیویی بسیار مناسب است و هم اینکه تجربه فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی گوش دادن به موسیقی ارائه می‌دهد.یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این هدست گیمینگ کلید مخصوصی است که روی کاپ‌های آن تعبیه شده و ازطریق تغییر دادن حالت آن، می‌توان به چهار حالت صدایی مختلف دسترسی داشت؛ از حالتی مناسب برای محیط‌های شلوغ چون محل برگزاری تورنومنت‌ها گرفته تا حالتی که بیس عمیق‌تر و قوی‌تری تولید می‌کند.

جدا از این، دلیل وجود اسم Custom در نام‌گذاری این خانواده از هدفون و هدست‌های بیرداینامیک، امکان شخصی‌سازیِ ظاهر آن‌ها به شیوه‌های مختلف است؛ به طوریکه در داخل جعبه محصول چند طرح مختلف برای شخصی‌سازی روی کاپ‌ها وجود دارد و حتی قسمت نرم هدبند هدست بیرداینامیک Custom Game هم قابلیت جدا شدن و جایگزینی را دارد. Beyerdynamic Custom Game بدون شک یکی از بهترین هدست‌ها نه فقط برای بازی کردن، که کلا برای لذت بردن از تجربه‌ی صوتی است.


هدست استیل سریز آرکتیک پرو با گیم دک

هدست مخصوص بازی استیل سریز مدل Arctis Pro Game Dac

  • قیمت: دوازده میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

هدست رده حرفه‌ای Arctis Pro دارای پدهای مخصوص با بافتی به نام Airwave است که منعطف‌تر از چرم و سفت‌تر از مخمل مورد استفاده در هدست‌های رایج است. داک مخصوص ارائه شده همراه این هدست هم دارای اکولایزر داخلی است که کار را برای تنظیم سفارشی تریبل و بیسِ طیف فرکانسی صدا آسان می‌کند. همچنین نمایشگرِ OLED این دستگاه از نمایش گرافیکی اکولایزر پشتیبانی می‌کند.پخش موزیک با این هدست دارای جزئیات و تفکیک فراوان و عالی است که از Hi-Res Audio هم پشتیبانی می‌کند، هر چند که شاید برخی بیس قویتر را از آن انتظار داشته باشند. سوئیچ به استاندارد DTS surround نیز در این هدست به‌سادگیِ فشردن یک کلید روی داک است.

داک این هدست نرم‌افزار قدرتمندی هم برای نصب روی پی‌‌سی دارد و گزینه‌های مختلفی رو سفارشی‌سازی می‌کند. این داک برای اتصال به کنسول نیز کابل جداگانه‌ای دارد و گیمرهای کنسولی را هم همزمان با پی‌سی بی‌نصیب نمی‌گذارد.در نهایت میکروفون تعبیه شده برای هدست هرچند که به پای میکروفون‌های رومیزی نمی‌رسد، اما آنقدری خوب است که گله و شکایت دوستان شما حین بازی را هم باعث نشود. از جهت دیگر نباید روی این هدست برای ایزوله کردن صدا از صدای محیطی و مسدودسازی صدای پس‌زمینه حساب باز کرد، مخصوصا وقتی که با صدای بلند از آن استفاده می‌کنید.


هدست استیل سریز آرکتیس پرو به همراه داک بی سیمهدست SteelSeries Arctis Pro Wireless

  • قیمت: بیست و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

اگر یکی از معروف‌ترین و گران‌قیمت‌ترین هدست‌های بی‌سیم مخصوص بازی در رده‌ی حرفه‌ای را بخواهید، حتما یکی از انتخاب‌های شما Arctis Pro Wireless خواهد بود که مدل‌های سیمی‌ آن با نام Arctis Pro به همراه GameDAC به خاطر طراحی منحصر به‌ فرد و کیفیت بالایی که دارند، به‌راحتی در خاطر ماندگار می‌شوند. ویژگی بارز مدل Arctis Pro Wireless انعطاف بی‌همتا در سهولتِ اتصال به طیف مختلفی از دستگاه‌ها مثل پی‌سی، کنسول و موبایل است که حتی به‌صورت سیمی هم قابل استفاده خواهد بود.کاپ سمت چپ در این هدفون بیشتر دکمه‌های کنترلی و اتصالات را در روی لبه‌ی خود جای داده است که شامل یک ولوم کم و زیاد کننده‌ی صدا، قطع کننده‌ی میکروفون و اتصال کابل هدفون و یک مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری نیز می‌شود. همچنین یک پورت micro USB برای شارژ باتری‌ها در نظر گرفته شده است.

پنل پشتِ کاپ‌های هوا مغناطیسی هستند و به‌راحتی باز می‌شوند. جعبه‌ی transmitter یا همان فرستنده‌ی صدای هدست هم از کیفیت صدای ۲۴ بیت و ۹۶ کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند که برای موزیک هم بسیار عالی است.

در این مطلب سعی کردیم با بررسی گزینه‌های مختلف موجود در بازار ایران، هدفون ها و هدست ها در بازه‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که محصولات گران‌تری چون Sennheiser GSP 600 یا مدل‌های دیگری از ایسوس و ریزر هم هستند که با وجود داشتن کیفیت خیلی خوب، قیمت بسیار بالای آن‌ها خریدشان را برای خیلی از ما‌ کاربران منطقی نمی‌کند. درنهایت اگر شما هم محصول مناسب دیگری در نظر دارید، آن را با ما و کاربران دیگر به‌اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

بهترین هدست گیمینگ در بازار ایران کدام است؟

از بهترین هدست‌های گیمینگ فعلی در بازار ایران می‌توان به هدست کاستوم گیم از شرکت Beyerdynamic و هدست SteelSeries Arctis Pro Wireless اشاره کرد. 

بهترین هدست ارزان گیمینگ کدام است؟

شرکت‌هایی مثل رپو، تسکو و حتی لاجیتک گزینه‌های ارزان و مناسبی در زمینه هدست های گیمینگ دارد


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده