بررسی هدست گیمینگ Rapoo VH150

بررسی هدست گیمینگ Rapoo VH150

شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

با ما و بررسی هدست گیمینگ Rapoo VH150 همراه باشید تا نقاط ضعف و قوت این هدست را بررسی کنیم.

اگر از طرفداران محصولات مخصوص بازی باشید، قطعا نام راپو را شنیده‌اید و در فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف چشم‌تان به وسایل جانبی مختلف اعم از ماوس، کیبورد و هدست این برند افتاده است. یکی از زمینه‌هایی که برند راپو در آن فعالیت دارد، تولید تجهیزات مخصوص بازی یا همان گیمینگ است. پیش‌تر در زومجی بررسی هدست VH200 این شرکت را خوانده بودید و این ‌بار به سراغ یکی دیگر از هدست‌های این برند با مدل VH150 رفته‌ایم تا ببینیم که آیا این هدست می‌تواند نیازهای یک گیمر را مرتفع سازد؟

مشخصات هدفون‌

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰ تا ۲۲ هزار هرتز
  • امپدانس: ۳۲ اهم
  • حساسیت: ۱۰۳ +/- ۳ دسیبل
  • قطر درایور: ۵۰ میلی‌متر
  • نوع اتصال: دو جک ۳.۵ میلی متری برای هدفون و میکروفون / یک USB برای تامین توان لازم برای نور پشت ایرکاپ‌ها

مشخصات میکروفن

  • امپدانس: ۲۲۰۰ اهم
  • میکروفون همه طرفه
  • حساسیت: منفی ۳۸ -/+ ۳ دسیبل

هدست Rapoo VH150

یکی از مواردی که در هنگام خرید یک محصول اقتصادی به چشم می‌آید، کیفیت ساخت معمولا پایین‌تر محصولات اقتصادی نسبت به همتایان گران‌تر خود است. اما این مساله در رابطه با هدست VH150 صدق نمی‌کند. از همان ابتدا که هدست را از جعبه در می‌آورید، کیفیت ساخت قابل قبول و بعضا بسیار خوب آن نکته‌ای است که مورد توجه قرار می‌گیرد. ترکیب فلز به همراه پلاستیک و پوششی از چرم مصنوعی روی قسمت فوقانی هدست و ایر کاپ‌ها، باعث شده است که VH150 ظاهری زیبا داشته باشد. حتی ریموت کنترلی که روی سیم این هدست قرار گرفته است، از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. با اینکه VH150 مانند اکثر محصولات مخصوص بازی ظاهری گیمر پسند دارد، اما این هدست به نحوی طراحی شده است که کاربران عادی نیز که آن را برای استفاده گیمینگ استفاده نمی‌کنند، می‌توانند از آن استفاده کنند و ظاهر آن برای آنها نیز جالب توجه است.

هدست Rapoo VH150

یکی دیگر از نکات ظاهری جالب VH150، میکروفون آن است. بر خلاف دیگر هدست این شرکت یعنی VH200 که دارای میکروفونی جمع شونده بود و می‌توانستید فقط در مواقع لازم آن را بیرون آورده و از آن استفاده کنید، میکروفوت تعبیه شده روی VH150 روی ایرکاپ سمت چپ قرار گرفته است و نمی‌توان آن را جمع کرد. بجای قابلیت جمع شدن میکروفون، راپو به کاربر اجازه داده است در صورت نیاز نداشتن به میکروفون این هدست،‌ آن را از بدنه اصلی جدا کند. میکروفون به کاپ سمت چپ متصل شده است و به راحتی می‌توان در صورت عدم نیاز به استفاده از آن، آن را جدا کرد و هنگام نیاز آن را به هدست متصل کرد. میکروفون هدست دارای جنسی قابل انعطاف است که تنظیم کردن آن را برای قرار گرفتن جلوی دهان راحت کرده است. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هدست VH150 می‌توان به نور آبی پس زمینه‌ای اشاره کرد که روی ایرکاپ‌های سمت چپ و راست قرار گرفته‌اند که برای استفاده از آنها باید حتما کابل یو اس بی هدست را به یک منبع تغذیه (مانند یکی از درگاه‌های USB رایانه شخصی) متصل کنید. اما این تمام ویژگی‌های میکروفون VH150 نیست. با برداشتن پوشش ابری روی میکروفون می‌توانید به دکمه خاموش کردن میکروفون دسترسی پیدا کنید که با استفاده از آن می‌توان میکروفون را خاموش یا روشن کرد.

هدست Rapoo VH150

هدست راپو، به دلیل قطر ۵۰ میلی‌متری درایورهایش، در دسته هدست‌های دور گوش (Over the Ear) قرار می‌گیرد و همین مساله باعث می‌شود هنگام استفاده از VH150، روی گوش‌های کاربر فشار وارد نشود. از طرف دیگر برای تنظیم این هدست به راحتی می‌توانید با بالا و پایین بردن هر کدام از کاپ‌ها آنها را برای اندازه سر خود تنظیم کنید. نکته‌ای که ممکن است در استفاده‌های طولانی مدت کمی آزاردهنده شود، عرق کردن گوش‌ها است. VH150 دقیقا مانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی VH200 دارای سه اتصال مختلف در انتهای سیم است. دو کابل ۳.۵ میلی‌متری (یکی برای هدفون و دیگری برای میکروفون) به همراه یک USB اتصالات این هدست را تشکیل می‌دهند. USB هدست فقط برای تامین نور آن استفاده می‌شود و استفاده دیگری ندارد و اگر نور هدست برای کاربر از اهمیت بالایی برخوردار نباشد، می‌توان کاملا از آن چشم‌پوشی کرد. عدم نیاز به اتصال یو اس بی، باعث شده است که بتوان از این هدست به عنوان یک هدست همه‌کاره استفاده کرد و تقریبا تمام دستگاه‌هایی که ورودی ۳.۵ میلی‌متری داشته باشند می‌توانند از این هدست استفاده کنند. هرچند که باید به این نکته توجه کنید که به دلیل جدا بودن سیم‌های هدفون و میکروفون VH150، نمی‌توان از آن به عنوان یک هندزفری در دستگاه‌های موبایل یا تبلت‌ها استفاده کرد که البته اگر خیلی نیاز به استفاده از میکروفون داشته باشید، با تهیه یک تبدیل دو به یک می‌توانید همزمان هدست و میکروفون را به دستگاه مورد نظر متصل کنید. روی کابل این هدست یک ریموت قرار گرفته است که به کاربر اجازه می‌دهد حجم صدای هدست را تنظیم کند. دیگر دکمه‌ای که روی این کنترل نسبتا بزرگ قرار گرفته است، وظیفه خاموش و روشن کردن نوردهی این هدست را بر عهده دارد.

اما مهم‌ترین نکته در رابطه با یک هدست، کیفیت صدای آن است. با در نظر گرفتن قیمت اقتصادی VH150، می‌توان گفت که این هدست کیفیت صدای کاملا خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. چه در هنگام بازی، چه در هنگام گوش دادن به موسیقی و چه در هنگام فیلم دیدن، این هدست می‌تواند به راحتی نیازهای کاربر را برطرف کند و صدای خوبی را به کاربر ارائه دهد. با اینکه فرکانس‌های پایین VH150 کمی نسبت به دیگر هدست‌های مشابه ضعیف‌تر است اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که هدست‌های گیمینگ با کیفیت صدای بهتر قیمت به مراتب بالاتری نیز دارند. VH150 در فرکانس‌های میانه و بالا نیز عملکرد خوبی از خود بجای گذاشت که به همین دلیل می‌توان از آن برای دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی نیز استفاده کرد. البته جذاب‌ترین ویژگی‌ در یک هدست گیمینگ صدای بیس یا همان فرکانس‌های پایین است و فرکانس‌های میانه و بالا برای بازی کردن در اولویت قرار ندارند. در نهایت می‌توان گفت که این هدست از لحاظ صدا تجربه‌ی خوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

هدست Rapoo VH150

در انتها می‌توان از VH150 به عنوان برادر کوچک‌تر هدست VH200 یاد کرد. این هدست ویژگی‌های مانند نورهای مختلف و میکروفون جمع شونده را ندارد و ممکن است استفاده آن در طولانی مدت باعث عرق کردن گوش‌ها شود اما اگر به دنبال یک هدست اقتصادی هستید که توانایی این را داشته باشد که نه تنها در بازی، بلکه در موسیقی و سینما نیز نیاز شما را بر طرف سازد، VH150 یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب بازار فعلی به حساب می‌آید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده