نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵

انتشار تصویر احتمالی از کارت گرافیک Radeon RX 6600 XT

تصویری که به احتمال زیاد به یکی از کارت‌های گرافیک‌ سری Radeon RX 6600 مبتنی بر پردازنده گرافیکی Navi 23 تعلق دارد، در اینترنت فاش شده است.

تصویری که ظاهراً طراحی رفرنس AMD برای یکی از کارت گرافیک‌های سری RX 6600 نشان می‌دهد، توسط یکی از کاربران توییتر به نام Broly_X1 منتشر شده است. این تصویر تنها بخشی از این کارت را نشان داده که قسمت پشتی و نزدیک به درگاه ورودی/خروجی آن را نمایش می‌دهد. اما استیکر بارکد این محصول، جایی است که توجهات را به سمت خود جلب کرده است. از طرفی پیش از این گفته شده که سیلیکون ۷ نانومتری Navi 23 در کارت گرافیک‌های Radeon RX 6600 XT و RX 6600 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابراین می‌توان به احتمال زیاد این تصویر را به Radeon RX 6600 XT نسبت داد.

در استیکر بارکد این تصویر، به پردازنده گرافیکی «Navi 23 XT» اشاره شده که همان‌طور که گفته شد، به کارت گرافیک Radeon RX 6600 XT تعلق دارد. این کارت به ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 مجهز شده و درگاه‌های خروجی آن شامل یک پورت HDMI و سه پورت DisplayPort است. در قسمت دیگری از این عکس، یک نکته‌ی مهم دیگری درباره فن خنک‌کننده این کارت قابل تشخیص است. براین اساس می‌توان گفت که در این کارت به‌جای سیستم خنک‌کننده کانالی و یک دمنده، از یک فین انتقال حرارت آلومینیومی درکنار یک یا چند فن آکسیال (جریان رو به بالا) استفاده شده است.

تصویر فاش شده از کارت گرافیک Radeon RX 6600 XT

براساس شایعات منتشر شده، پردازنده گرافیکی Navi 23 به ۳۲ واحد محاسباتی RDNA2 مجهز است که جمعاً شامل ۲۰۴۸ پردازنده جریانی و یک رابط PCI-Express 4.0 x8 است. رابط حافظه‌ی ۱۲۸ بیت و GDDR6 این کارت از دیگر ویژگی‌هایی است که به آن نسبت داده شده است. علاوه‌بر این وبسایت ASRock نمودارهایی از عملکرد RX 6600 XT را منتشر کرده که نشان می‌دهد این کارت در تست 3DMark Time Spy به امتیاز ۹۴۳۹ دست پیدا کرده است. مدل غیر XT این کارت نیز امتیاز ۷۸۰۵ را به‌دست آورده است. با فرض اینکه این اعداد درست باشند، این دو کارت می‌توانند با مدل‌هایRX 5700 XT و RX 5700 خود AMD  رقابت کنند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع techpowerup
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده