نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵

انتشار اطلاعات جدید از کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 و 6600 XT

براساس اطلاعات فاش شده‌ی جدید، هردو کارت گرافیک سری Radeon RX 6600 به پردازنده گرافیکی Navi 23 مجهز خواهند شد.

درحالی که هیچ عکس یا اسکرین شاتی که مشخصات کارت گرافیک‌های جدید Radeon RX 6600 را تأیید کند، وجود ندارد، شایعات زیادی درباره این کارت‌ها در اینترنت پیدا می‌شود. به‌ویژه در انجمن‌های چینی که کار تا تعداد هسته‌های GPU نیز پیش رفته است. یکی از منابعی که اخیراً اطلاعات زیادی در آن منتشر شده، Chiphell نام دارد. در رشته گفتگوی جالبی که اخیراً در این فروم آغاز شده، جزئیات جدیدی از مشخصات فنی مدل‌های RX 6600 منتشر شده است. ظاهراً این داده‌ها براساس نمونه‌های اولیه و مهندسی AMD به‌دست آمده و به نظر از اعتبار قابل قبولی برخوردار هستند.

براساس اطلاعات فاش شده، کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT از یک پردازنده گرافیکی Navi 23 یا ۲۰۴۸ هسته پردازش جریانی بهره می‌برد. ظاهراً مدل XT از یک نسخه بهبود یافته و ویژه‌ از پردازنده Navi 23 GPU استفاده می‌کند. مدل رده پایین‌تر و غیر XT کارت گرافیک RX 6600 نیز به ۱۷۹۲ هسته مجهز شده و از نسخه معمولی پردازنده Navi 23 برخوردار است. پیکربندی هسته‌های جریانی هردوی این کارت‌ها، پیش از این توسط AMD در بسیاری از کارت گرافیک‌های میان‌رده این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات ادعا شده AMD Radeon RX 6600 XT

مشخصات فاش شده از کارت گرافیک‌های Radeon RX 6600؛ منبع: Chiphell

گفته می‌شود که هردو مدل از ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 در یک رابط ۱۲۸ بیتی برخوردار خواهند بود. این اطلاعات توسط وبسایت ASRock و ازطریق داده‌های ثبت شده در EEC استخراج شده است. این منبع، علاوه‌بر این نمودارهایی از عملکرد RX 6600 XT را منتشر کرده که نشان می‌دهد این کارت در تست 3DMark Time Spy به امتیاز ۹۴۳۹ دست پیدا کرده است. مدل غیر XT این کارت نیز امتیاز ۷۸۰۵ را به‌دست آورده است. با فرض اینکه این اعداد درست باشند، این دو کارت می‌توانند با مدل‌هایRX 5700 XT و RX 5700 خودAMD  رقابت کنند.

پردازنده گرافیکی Navi 23

پردازنده گرافیکی AMD Navi 23؛ منبع: Igor’sLAB

فهرست کارت گرافیک‌های مبتنی بر سبک معماری RDNA2 شرکت AMD آرام آرام درحال تکمیل شدن است. AMD با عرضه مدل‌های Navi 21، این نسل را با کارت گرافیک‌های رده بالای خود شروع کرد. در ماه مارس اولین کارت گرافیک مبتنی بر پردازنده Navi 22 این شرکت به نام RX6700XT معرفی شد و انتظار می‌رود که در ادامه نسخه معمولی و غیر XT آن نیز معرفی شود. با در نظر داشتن شایعات مربوط‌به مشخصات سری RX 6600، می‌توان انتظار داشت که RX 6700 به ۲۳۰۴ پردازنده جریانی مجهز شده باشد. درمورد حجم حافظه نیز تنها شایعاتی منتشر شده که از ۶ گیگابایت حکایت دارند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده