حالت ۴۰ نفره Theatres of War برای بازی Star Citizen معرفی شد
بعد از گذشت حدود هشت سال از آغاز تولید بازی استار سیتیزن (Star Citizen)، کار روی این محصول استودیو کلاود ایمپریوم (Cloud Imperium Games) همچنان ادامه دارد و بهتازگی حالت جدیدی هم برای آن معرفی شده است؛ بخشی تحت عنوان Theatres of War که رقابتهای عظیم و جذابی را شامل میشود.
این خبر در جریان CitizenCon (همایش سالانهی استار سیتیزن) اعلام شد و سازندگان بازی به نمایش بخشهایی از Theatres of War پرداختند. این حالت ۴۰ نفره شامل سه فاز مختلف میشود و ترکیبی از ویژگیهای رقابتی و همکاری چندنفره در آن بهچشم میخورد که با نبردهای زمینی و هوایی همراه است؛ حالتی که به نظر میرسد در طراحی آن از نبردهای ۵۰ نفرهای الهام گرفته شده است که مدتی قبل یکی از بازیکنهای استار سیتیزن با نام Rexzilla برای بازی تدارک دیده بود.
فاز اول Theatres of War گیمپلی سنتی بازیهای شوتر اول شخص را دنبال میکند و بازیکنها در آن به دفاع از پایگاه خود در برابر حملات دشمنان میپردازند. در این حالت اگر بازیکنها موفق به شکست دشمنان و حفظ پایگاه شوند، بازی به پایان میرسد ولی اگر مغلوب شوند، بازی به فاز دوم منتقل میشود. کلاسهای مختلفی هم در این بخش قابل انتخاب است، از سربازهای معمولی تا اسنایپرها و متخصصان نابود کردن وسایل نقلیه.
فاز دوم در محیطی عظیمتر اتفاق میافتد و علاوه بر حالت اول شخص استاندارد، شامل مبارزه با کمک وسایل نقلیه هم میشود. علاوه بر کلاسهای فاز قبلی، در اینجا قابلیت استفاده از وسایل نقلیهای مثل Cyclone ،URSA Rover و Ballista هم برای حمله یا دفاع وجود دارد.
در نهایت هم به فاز سوم میرسیم که در فضا رخ میدهد و اوج مبارزات بازی را دربرمیگیرد؛ فازی که در آن امکان استفاده از جنگندههای فضایی تکنفره یا سفینههای بزرگتر و چندنفره را دارید و هدف از آن هم تسلط بر پایگاه دشمن است که بخشهای مربوط به داخل پایگاه هم در قالب شوتر اول شخص دنبال میشوند.
همهی این اتفاقات و فازهای سهگانه در قالب خط داستانی استار سیتیزن جریان دارند و بازیکنها باید مسیری از پیش تعیینشده را برای رسیدن به اهداف خود دنبال کنند. برای مثال در فاز فضایی باید ابتدا سیستم ضدهوایی پایگاه دشمن را از کار انداخت، سپس برج رادار را نابود کرد و در نهایت بهسراغ لیزر مداری رفت و در عینحال با نیروی جاذبهی اندک محیط هم دست و پنجه نرم کرد.
به گفتهی سازندگان بازی، این فازها بدون هیچگونه صفحهی بارگذاریای به یکدیگر متصل میشوند؛ فازهایی که از دل آزمایشهایی بیرون آمدند که اعضای کلاود ایمپریوم برای ایجاد تعادل بین بخشهای شوتر اول شخص، وسایل نقلیه و بخشهای فضایی بازی پشتسر میگذاشتند. بههمین دلیل تولید این حالت جدید نیاز به کار بیش از حد و ویژهای از طرف سازندگان نداشته و در طول ۶ تا ۸ ماهی که زمان صرف طراحی این بخش شده، به تولید سایر بخشهای استار سیتیزن آسیبی نرسیده است.
یکی دیگر از خبرهای CitizenCon امسال هم به اعلام زمان عرضهی فضاپیمای معروف این بازی اختصاص داشت؛ فضاپیمایی با نام Anvil Carrack که طرفداران استار سیتیزن از سالها قبل در انتظار تجربهی کار با آن بهسر میبرند. این سفینهی زیبا در ابتدا قرار بود با رسیدن بودجهی مردمی بازی به ۳۳ میلیون دلار بهدست علاقمندان برسد و در حالیکه بودجهی بازی در نوامبر سال ۲۰۱۳ به این میزان رسید، کلاود ایمپریوم سفینهی موردنظر را بهعنوان یک سفینهی مفهومی (مثل خودروی مفهومی) در نوامبر ۲۰۱۴ با قیمت ۳۵۰ دلار در دسترس کاربران بازی قرار داد.
اکنون تاریخ عرضهی مدل اصلی و نهایی سفینه مشخص شده است و در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن-اسفند ۱۳۹۸) ارائه خواهد شد. علت محبوبیت این سفینه هم به برخی شباهتهای آن به Serenity برمیگردد؛ سفینهی معروف سریال تلویزیونی Firefly که پخش آن ۱۶ سال قبل به پایان رسید. Anvil Carrack قرار است سفینهای با قابلیتهای تهاجمی و اکتشافی و بُرد بالا باشد که نیاز به خدمهی زیادی هم برای کنترل خود ندارد و ترکیبی مناسب از قدرت آتش و کنترل روان را ارائه میدهد.
سفینهی Anvil Carrack قرار است پس از سالها در اختیار علاقمندان قرار گیرد
بازی استار سیتیزن به کارگردانی کریس رابرتز (خالق Wing Commander) این روزها در فاز آلفای ۳.۷ بهسر میبرد و مواردی مثل سیستم غارهای زیرزمینی در سیارهها و سیارکها و قابلیت اجارهی سفینههای فضایی با سیستم مالی داخل بازی هم به آن اضافه شده است. نسخهی ۳.۸ بازی هم که قرار است در ماه دسامبر ارائه شود، با ویژگیهای تازهای مثل یک سیارهی جدید و بهبودهایی در نحوهی ارتباط بازیکن با دنیای بازی همراه خواهد بود؛ بازیای که کار خود را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ بهلطف کمکهای مردمی در کیک استارتر به شهرت رسید و بعدها این کمکها بهقدری زیاد شدند که امروز با جذب حدود ۲۵۰ میلیون دلار از طرف علاقمندان خود، در صدر لیست بازیهایی قرار گرفته است که بودجهی خود را از این طریق تأمین میکنند. هرچند در ابتدا سال ۲۰۱۴ برای انتشار بازی در نظر گرفته شده بود، ولی همچنان بعد از سالها نسخهی رسمی استار سیتیزن وارد بازار نشده است و سازندگان آن در این مدت تصمیم گرفتهاند محصول خود را بهشکل دیگری در اختیار علاقمندان قرار دهند و مرتب آنرا بهروزرسانی کنند.
از طرف دیگر هم این روزها کار روی Squadron 42 ادامه دارد، بخش داستانی و تکنفرهی استار سیتیزن که قرار بود جزیی از بازی اصلی باشد، ولی در نهایت به حدی عظیم شد که سازندگان آن تصمیم گرفتند این پروژه را در قالب اثری جداگانه عرضه کنند؛ بازیای که افراد سرشناسی چون مارک همیل، گری اولدمن،اندی سرکیس، هنری کویل و جیلین اندرسون در آن حضور دارند و سال آینده شاهد انتشار آن خواهیم بود، البته اگر با تأخیرهای مشهور کلاود ایمپریوم همراه نشود.