استودیوی بازی‌سازی DreamRain در اولین تجربه‌ی خود اقدام به ساخت و انتشار یک بازی موبایل آنلاین و بسیار هیجان‌انگیز کرده است. ماشین خود را انتخاب کرده و ماشین رقبای خود را نابود کنید! در ادامه به بررسی بازی War Machine (ماشین جنگی) می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

بسیار بازی‌هایی که در سبک Racing منتشر می‌شوند و شما را در یک رقابت با دیگر ماشین‌ها برای رسیدن به خط پایان قرار می‌دهند. در War Machine خبری از این رقابت‌ها نیست و هدف نابود کردن رقبا است! تیم DreamRain به سراغ ایده‌ی جالبی رفته و پس از پشت سر گذاشتن چیزی در حدود یک سال کار روی آن، شاهد نتایج قابل قبولی هستیم. این ایده شاید در نگاه اول کمی شما را یاد بازی معروف Twisted Metal بیاندازد. چیزی که این‌گونه بازی‌ها را بسیار جذاب می‌کند، رقابت در نبردهای چند نفره است و از آن‌جا که بازیسازهای ایرانی کمتر به سراغ ساخت بازی‌های چند نفره می‌روند، موضوع کمی جالب‌تر می‌شود.

شاید قبل از انتشار بازی نگرانی‌هایی در بحث‌ سرورهای بازی وجود داشت، اما خوشبختانه با تجربه‌ی این بازی عملکرد قابل قبول سرورهای بازی را شاهد بودیم. با ورود به بازی یک خودروی زرد رنگ در اختیار شما قرار می‌گیرد و با ورود به یکی از مسابقه‌ها و یا ساختن یک مسابقه‌ی جدید وارد میدان جنگ می‌شوید. نقشه‌ی یک راه‌‌آهن که پر از درخت و مسیرهای خاکی است و هر از چندگاهی یک قطار از روی ریل رد می‌شود. با ورود به مسابقه می‌توانید محل قرار گرفتن ماشین‌های دیگر را با توجه به فلشی که روی آن‌ها وجود دارد پیدا کنید و به سمتشان بروید. این‌جا است که باید با شلیک کردن یا تصادف با آن خودرو باعث نابودی آن شوید و امتیاز کسب کنید. نکات مهمی که بهتر است در این‌جا به آن‌ها اشاره کنیم، باز نبودن قابلیت ارتقا و ۴ نقشه‌ی دیگر بازی است که قرار است به زودی به بازی اضافه شوند. وجود این بخش‌ها در بازی می‌توانست کمک گستره‌ی بررسی ما را وسیع‌تر کند. مخصوصا بخش ارتقا که باید دید تا چه حد روی گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد.  

هر دور مسابقه ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و در پایان با نمایش یک جدول، نفرات اول تا آخر به نمایش گذاشته می‌شوند. بر اساس امتیازی که به دست آورده‌اید اسکناس دریافت می‌کنید تا بتوانید ماشین‌های بهتری خریداری کنید و همچنین خودروی خود را ارتقا دهید. نفر اول دو برابر امتیاز خود اسکناس دریافت می‌کند. با ماشین بهتر سپر بهتر و سلاح قدرتمندتری به همراه خواهید داشت و نفرات تازه وارد بازی که ماشین ضعیف‌تری در اختیار دارند،  شانس بسیار کمتری برای نابودی شما خواهند داشت. این نکته ممکن است بازیکنان تازه وارد را در همان ابتدای کار دلسرد کند و از طرفی ممکن است او را ترغیب به پرداخت درون برنامه‌ای کند. امکان پرداخت درون برنامه‌ای هم در بازی وجود دارد و می‌توانید در همان ابتدا صاحب خودروی بهتری شوید. 

Screenshot war machine_2

کنترل ماشین به دو روش چرخاندن صفحه و کنترل لمسی صورت می‌گیرد. شاید مدتی طول بکشد که به آن عادت کنید و متاسفانه یکی از نکات منفی بازی همین کنترل سخت ماشین‌ها است که هنوز جای کار بسیار دارد. چرا که هر دو حالت کنترل ماشین‌ها سخت و خشک به نظر می‌رسد.  در بازی علاوه بر این‌که می‌توانید به رقبا شلیک کنید، امکانات دیگری نیز در اختیار دارید. می‌توانید با جمع آوری و به دست آوردن مین در محیط بازی، آن را پشت سر خود کار گذاشته تا ماشینی که شما را از پشت سر تعقیب می‌کند را از بین ببرید. از آن راحت‌تر این‌که با به دست آوردن موشک و شلیک آن به سمت ماشین‌های دیگر، دردسر کمتری برای از بین بردن آن‌ها داشته باشید. چرا که با شلیک موشک به سمت آن‌ها، موشک خودش مسیر حرکت ماشین مورد نظر را دنبال کرده و به آن برخورد می‌کند. با توجه به ظاهر ماشین‌ها انتظار می‌رفت که تصادفات عامل مهمی در از بین بردن ماشین‌های رقیب و به دست آوردن امتیاز باشد، اما با تصادف فقط صحنه‌ی نبرد کمی به‌هم می‌ریزد و ماشین هم به هوا پرتاب می‌شوند. اگر کمی تسلط داشته باشید از همین موضوع نیز می‌توانید برای نابودی رقبا استفاده کنید. به طور مثال آن‌ها را واژگون کرده و سپس با خیال راحت به سمتشان شلیک کنید. شما نیز باید مراقب باشید که رقبا از این امکانات بر علیه شما استفاده نکنند و در حین رفت و آمدها با قطار در حال حرکت برخورد نکنید. با هر بار شکست در نقطه‌ای دیگر از نقشه Respawn می‌شوید و خیلی زود به نبرد با دشمنان برمی‌گردید. 

گرافیک بازی با توجه به استفاده از موتور Unity نسبت به سبک خود و با توجه به ایرانی بودن بازی قابل قبول و بهتر بگوییم قابل تحمل است. همچنین نباید این نکته را فراموش کنیم که با یک بازی آنلاین طرف هستیم و پرداختن بیشتر به جزئیات ممکن بود عملکرد بازی را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی به وجود بیاید. امیدواریم تیم DreamRain در بازی های بعدی خود و با توجه به تجربه‌ی ساخت این بازی، از هر جهت پیشرفت داشته باشد و شاهد گرافیک بهتری نیز باشیم. موسیقی بازی نیز هیجان خاصی به آن بخشیده و در جریان بازی از رقابت سریع و خشن خود با رقبا لذت خواهید برد. 

در کل War Machine یکی از بازی‌های خوب ایرانی به شمار می‌رود و باید انتخاب خوب تیم سازنده را برای  ورود به دنیای بازی‌های موبایل آن هم در سبک آنلاین و چند نفره  تحسین کرد.

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی

زومجی چگونه یک بازی را بررسی می‌کند؟


ماشین جنگی

War Machine یکی از بازی‌های خوب ایرانی به شمار می‌رود و باید انتخاب خوب تیم سازنده را برای ورود به دنیای بازی‌های موبایل آن هم در سبک آنلاین و چند نفره تحسین کرد. این بازی با توجه به آنلاین بودن و به وجود حس رقابتی بین شما و دیگر شرکت‌کننده‌ها جذابیت بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما از طرفی نباید از مشکلات آن که اصلی‌ترینش کنترل نه‌چندان مناسب بازی است غافل شد. تیم سازنده می‌تواند با تجاربی که از این بازی به دست آورده، به یکی از برترین بازیسازان کشور تبدیل شود و عناوین تاثیر گذاری را در آینده منتشر کند.
حامد افرومند

7

نقاط قوت

  • - پرداختن به یک ایده‌ی خوب
  • - عملکرد نسبتا خوب سرورهای بازی
  • - تنوع مناسب در نوع حملات
  • - موسیقی بسیار خوب

نقاط ضعف

  • - کنترل بسیار سخت و خشک ماشین‌ها
  • - گرافیک ضعیف
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده