نگاهی به نسخه سوییچ ۲ بازی Dragon Ball Sparking! Zero | لذت فایتینگ انیمهای
باندای نامکو سال گذشته بازی Dragon Ball: Sparking! Zero را برای کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس و کامپیوتر منتشر کرد. سازندهها با نگه داشتن روح سری بازیهای Budokai Tenkaichi نه تنها طرفداران بازیهای انیمهای را خوشحال کرد، بلکه طرفداران بازیهای انیمهای را هم به وجد آورد. سری بازیهای دوبعدی و سهبعدی (انیمه آرنا فایتینگ) همیشه طرفدارهای خاص خودش را داشته و هر چند سال یک بار طرفدارها منتظر بازی جدید از مجموعه دراگون بال هستند که شخصیتهای آن جزو محبوب ترین شخصیت های انیمه ای بهحساب میآیند.
بعد از گذشت یک سال از عرضه اسپارکینگ زیرو سازندگان این بازی را برای نینتندو سوییچ یک و دو منتشر کردند. شما میتوانید بررسی بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO را در زومجی بخوانید.
برای دوستانی که تاحالا بازیهای فایتینگ دراگون بال را بازی نکردهاند، یک معرفی کوتاه داشته باشیم. بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO یکی از پرمحتواترین بازیهایی است که از مجموعه بازیهای فایتینگ دراگون بال ساخته شده است. این بازی بیش از ۱۸۰ کاراکتر مختلف دارد با سناریوهای مختلف.
اعتقاد دارم که یک بازی فایتینگ رقابتی در مرحله اول باید بخش تک نفره جذابی داشته باشد. محتوای تک نفره بازی اسپارکینگ زیرو با تمام بازیهای فایت مرسومی که بازی کردهاید فرق دارد. شما میتوانید مبارزهای موردعلاقه خودتان را در سناریوهای هیجانانگیز در مقابل شخصیتهای دیگر قرار بدهید و یک نبرد حماسی پر از انفجار را داشته باشید.
مشکلات افت نرخ فریم بازی روی نینتندو سوییچ ۲ میتواند به تجربه بازی آسیب میزند.
شاید در نگاه اول این بازی کارتونی به نظر برسد و فکر کنید که ساخت بازی روی نینتندو سوییچ ۲ باید کار سختی نباشد. با توجه به اینکه سبک بازی دراگون بال سه بعدی است و مبارزات در محیطهای بزرگ انجام میشود، پردازش این اطلاعات برای نینتندو سوییچ ۲ کار خیلی سختی است. کار زمانی سختتر میشود که سازندگان باید این همه انفجارها و سرعت گیمپلی بالا را روی کنسول سوییچ ۲ بهینهسازی کنند. متاسفانه سازندگان در این راستا نتوانستند آن تجربه عمیق کنسولی را روی نینتندو سوییچ ۲ بیاورند. با اینکه این بازی برای سوییچ ۱ هم عرضه شده است اما بیش از نینتندو سوییچ ۲ از مشکلات فنی رنج میبرد.
بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO روی نینتندو سوییچ ۲ با نرخ فریم ۳۰ تصویر در ثانیه پردازش میشود. چون اسپارکینگ زیرو بازی خیلی شلوغ پر از فایربالها و انیمیشنهای سه بعدی است، در مناطق شلوغ فریم ریت بازی به کمتر از ۳۰ فریم میرسد. این مشکل باعث میشود که مدت زمان عکس العمل شما پایین بیاید و به گیم پلی آسیب میرساند.
نسخه سوییچ ۲ اسپارکینگ زیرو روی حالت داک و دستی عملکرد متفاوتی دارد. در حالی که گرافیک بصری بازی روی حالت داک از حالت دستی بهتر است اما کماکان باز در محیطهای شلوغ شاهد افت فریم ریت هستیم.
اسپارکینگ زیرو روی نینتندو سوییچ ۲ از رزولوشن Native (رزولوشنن داخلی) استفاده نمیکند. بازی از ویژگی رزولوشن پویا (داینامیک) بهره میبرد و تا 810p میتواند رزولوشن بازی را افزایش (آپاسکیلینگ) دهد.
همانند اکثر بازیهای کنسولی، این بازی روی نینتندو سوییچ تنظیمات مختلف گرافیکی ندارد. امیدواریم در آینده سازندگان با انتشار آپدیت بتوانند تنظیمات گرافیکی بیشتری در بازی قرار بدهند تا گیمرهای نینتندو سوییچ ۲ بتوانند تجربه روانتر از این بازی داشته باشند.
بخش دو نفره بازی اسپارکینگ زیرو روی نینتندو سوییچ لذتهای خودش را دارد. هر جایی دوست داشتید میتوانید کنسول را روی میز بذارید، جویکانها را جدا میکنید و با دوستتان مبارزه کنید. البته متاسفانه باز عملکرد پردازشی بازی در مناطق شلوغ ضعیف میشود. بخش آنلاین و رنکد بازی برای ما ایرانیها متاسفانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند و نمیتوانید تجربه راحت از بخش چند نفره داشته باشید.
سازندگان برای بهینه کردن پردازش گرافیکی بازی اسپارکینگ زیرو تغییرات زیادی روی قسمتهای مختلف بازی ایجاد کردهاند. جزئيات سایهها ضعیفتر شدهاند، اجسام و تپهها در دوردست با جزئيات کمتری بارگذاری میشوند تا نینتندو سوییچ ۲ از پردازش آنها بربیاید. اما به لطف گرافیک هنری این بازی میتوان جزئيات کم تصاویر را چشمپوشی کرد.
کد نسخه نینتندو سوییچ ۲ بازی Dragon Ball Sparking Zero توسط ناشر برای زومجی فرستاده شده است.