بازی Mario Strikers: Battle League با تمام مشکلات خود می‌تواند تجربه‌ای سرگرم کننده را دراختیار مخاطبان قرار دهد. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

تابه‌امروز بازی‌های ورزشی مختلفی با محوریت از شخصیت ماریو و دوستان او ساخته شده و سعی شده به‌واسطه هر مجموعه، تجربه‌ای متفاوت دراختیار کاربران قرار بگیرد. در سال ۲۰۰۵، اولین نسخه از سری Mario Strikers برای گیم‌کیوب روانه بازار شد و شاید نتوان از آن به‌عنوان یک انحصاری سیستم سلر با کیفیت بالا یاد کرد، اما هواداران خاص خود را دارد و توانست در جریان دو نسخه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و دوست داشتنی از ورزش فوتبال آن هم به شکلی کاملا متفاوت را ارائه دهد.

گل زدن رزالیا در Mario Strikers: Battle League

بخش آموزشی Battle League به خوبی کاربران تازه‌وارد را با فضای بازی آشنا می‌کند

بااین‌حال، ۱۴ سال از آخرین نسخه سری ماریو استرایکرز گذشت و خبری از این بازی نشد تا اینکه نینتندو در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که Mario Strikers: Battle League در سال ۲۰۲۲ به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. حال پس از گذشت ۱۵ سال، شاهد یک ماریو استرایکرز جدید هستیم و سؤال اصلی این است که Battle League تا چه اندازه به جذب کاربران کمک کرده است؟ بازی دارای مشکلاتی نظیر محتوای کم دارد، اما درون‌مایه‌ای سرگرم کننده را ارائه می‌دهد.

Mario Strikers: Battle League یک بازی فوتبالی است که در جریان آن بازیکنان در قالب تیم‌های چهارنفره، به رقابت با هوش‌مصنوعی یا یکدیگر می‌پردازند. با شروع بازی، می‌توانید وارد بخش آموزشی و تمرینی شوید و اگر هیچ‌ایده‌ای از ساختار بتل لیگ ندارید، نگران نباشید. زیرا، بخش آموزشی Mario Strikers: Battle League به‌خوبی تمامی قوانین و مکانیسم‌های بازی را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید با یادگیری مفاهیم اولیه، از آن‌ها در مسابقات با هوش‌مصنوعی استفاده کرده و برای رقابت با سایر بازیکنان جهان بازی آماده شوید.

سوپر شوت لوئیجی در Mario Strikers: Battle League

هر کاراکتر دارای تعداد Gear بوده و هر Gear تغییراتی را روی آمار و وضعیت بازیکن مورد نظر اعمال می‌کند

ساختار بازی کردن هم بدین شکل است که می‌توانید به هم‌تیمی‌ها پاس دهید، شوت بزنید یا از بخش‌های مختلف زمین سانتر کنید. البته که تیم سازنده المان‌های سرگرم کننده و بامزه دیگری هم استفاده کرده تا گیم‌پلی بازی، ساختاری کاملا متفاوت داشته باشد. به هنگام مسابقه دادن مکعب‌هایی را مشاهده می‌کنید که هرکدام از آن‌ها یکی از آیتم‌های جهان ماریو مثل موز، ستاره، لاک پشت‌های سبز و قرمز و موارد مشابه را ارائه می‌دهند. حال از این آیتم‌ها می‌توانید به‌عنوان یک مانع برای تیم حریف استفاده کرده و روند پیشرفت در زمین و گل زدن را برای خود ساده‌تر کنید.

همچنین وجود اورب‌های مخصوص، باعث می‌شود تا بتوانید شوت‌های مخصوص و پر قدرتی را اعمال کنید. البته که اورب ذکر شده تنها برای چند ثانیه فعال است و باید به‌درستی از آن استفاده داشته باشید و به هنگام شوت زدن، باید نوار ویژه آن را در درجه مناسبی قرار دهید، درغیراین‌صورت ضربه شما قدرت لازم را نخواهد داشت. برای گرفتن توپ از بازیکن‌های تیم حریف هم می‌توانید از آیتم‌های ذکر شده استفاده کنید یا با تکل کردن، تَنه زدن یا کوبیدن آن‌ها به محیط زمین مسابقه، توپ را از آن خود کنید. دراین‌میان بد نیست به وجود Gearهای مختلف هم اشاره‌ای داشته باشم. هر کاراکتر دارای تعداد Gear بوده و هر Gear جدا از تغییرات ظاهری، تغییراتی را روی آمار و وضعیت بازیکن مورد نظر اعمال می‌کند. برای مثال بعضی از آن‌ها قدرت ماریو را افزایش داده یا بعضی دیگر سرعت او در بازی را افزایش می‌دهند. بااین‌حال بازیکنان باید گیرها را به‌واسطه‌ی پول داخل بازی کسب کنند و سیستم پاداش بازی باتوجه به خسته کننده شدن گیم‌پلی پس از گذشت چند ساعت، چیزی است که می‌تواند تاحدی شما را اذیت کند. همچنین وجود ۱۰ کاراکتر قابل بازی، کم است و ای کاش شاهد تعداد کاراکترهای بیشتری از جهان ماریو در Mario Strikers: Battle League بودیم.

پا به توپ شدن ماریو در Mario Strikers: Battle League

از نظر محتویات، Mario Strikers: Battle League دارای حالت آنلاین (رقابت با سایر بازیکنان)، رقابت با هوش‌مصنوعی و همچنین کوآپ آفلاین و حالت Vs است تا بتوانید به اشکال مختلف با دوستان خود مشغول تجربه بازی شوید. بااین‌حال اگر اهل تجربه آنلاین Mario Strikers: Battle League نباشید، پس از گذشت تقریبا پنج ساعت تمامی محتویات بازی برای شما تکراری می‌شود. ازطرفی مسابقه با سایر بازیکنان یا دوستان به‌خاطر وجود ساختار بازی کردن متفاوت هر شخص و هیجان‌انگیزتر بودن نبردها، لذت بیشتری را دراختیار مخاطب قرار می‌دهند. همچنین شیوه بازی کردن شما مقابل یک بازیکن واقعی هم دست‌خوش تغییرات شده و دیگر مثل قبل نمی‌توانید به‌صورت آزادانه به برداشتن آیتم‌ها یا اورب‌های ضربات قدرتی مشغول شوید.

مسابقه با سایر بازیکنان یا دوستان به‌خاطر وجود ساختار بازی کردن متفاوت هر شخص و هیجان‌انگیزتر بودن نبردها، لذت بیشتری را دراختیار مخاطب قرار می‌دهند

ازاین‌رو Mario Strikers: Battle League برعکس مسابقه با هوش‌مصنوعی، در مسابقه با بازیکن واقعی تجربه‌ای جدی با درون مایه‌ای طنز و خنده‌دار را ارائه می‌دهد و ترکیب این دو ویژگی به‌خوبی شما را سرگرم می‌کند. Mario Strikers: Battle League دارای جلوه‌های بصری خوبی است و تیم سازنده سعی کرده تا انیمیشن‌های حاصل از ضربات، برخورد بازیکنان به دیواره‌های زمین و موارد مشابه را به‌گونه‌ای طراحی کند تا مخاطب بتواند به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کند و در این راه موفق بوده است. طراحی Gearها هم برای یک بازی در سطح Mario Strikers: Battle League قابل قبول است و به‌خوبی در گیم‌پلی بازی، تأثیرگذار هستند.

بخش Gearهای بازی Mario Strikers: Battle League

بااین‌حال نوع طراحی ورزشگاه‌های بازی یکی از نکات جالب بخش طراحی است. هرتیم می‌تواند استادیوم مدنظر خود را انتخاب کند و استادیوم نهایی، ترکیبی از دو استادیومی است که توسط بازیکنان انتخاب شده است. از حیث فنی هم Mario Strikers: Battle League فاقد مشکل خاصی است و کاربران بدون باگ و افت فریم خاصی می‌توانند یک تجربه روان را هم در حالت داک و هم پرتابل کسب کنند. موسیقی‌های بازی هم طراحی مناسبی داشته و حس و حال خوبی را القا می‌کنندو در انتها، Mario Strikers: Battle League پس از گذشت ۱۵ سال شاید آن محصولی نباشد که بتواند شما را برای مدت طولانی‌ای سرگرم کند، اما اگر به مسابقه و رقابت با سایر بازیکنان علاقه‌مند هستید، حسابی سرگرم خواهید شد.


منبع زومجی

Mario Strikers: Battle League

Mario Strikers: Battle League جزو آن دسته از بازی‌هایی است که با تمام مشکلات خود، قادر به سرگرم کردن مخاطب است. البته این نکته را بگویم که اگر با هوش‌مصنوعی مشغول تجربه بازی شوید، این سرگرم کننده بودن نهایت پنج ساعت طول بکشد و پس از‌ آن، Battle League ساختاری تکراری به خود می‌گیرد.
محمد صادق تواضعی

7

نقاط قوت

  • + طراحی بسیار خوب مکانیسم‌های گیم‌پلی
  • + بخش آموزشی کامل
  • + طراحی بسیار خوب انیمیشن‌های بازی

نقاط ضعف

  • - تکراری شدن و کمبود محتوا بازی
  • - تعداد کاراکترهای بازی می‌توانست بیشتر باشد
  • - عدم وجود محتویات آفلاین مناسب
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده