Hit the Light در حالی که ریشه‌های اصلی یک بازی Brick Breaker را در خود نگه داشته است، اما در آن سو با تغییر برخی از المان‌ها توانسته است یک روند سرگرم کننده برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. با بررسی Hit the Light همراه زومجی باشید.

یکی از قدیمی‌ترین سبک‌هایی که تقریبا تمامی گیمر‌ها با سنین مختلف با آن آشنا هستند و به آن نیز علاقه دارند، چیزی نیست به جز سبک بریک بریکیر (Brick Breaker). همانطور که از نام این سبک پیداست بازیکنان در جریان این نوع بازی‌ها باید با پرتاب کردن آیتمی به سمت آجر‌ها آنها را از بین ببرند و صفحه را پاکسازی کنند. کاربران پس از پرتاب کردن آیتم یا به اصطلاح توپ خود باید منتظر بمانند تا کار توپ یاد شده در صفحه تمام شود تا بتوانند توپ بعدی را شلیک کند. یکی از جدیدترین بازی‌هایی که در این سبک برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شده است، بازی Hit the Light است که توانسته است با ایده‌های ثابت یک بازی بریک بریکر تجربه سرگرم کننده و حتی اعتیاد آور را به کاربران القا کند. البته سازندگان در استودیو هپی مگنتا (Happy Magneta) برخی از مکانیزم‌های اصلی این بازی را تغییر داده‌اند که هم جالب به نظر می‌رسد و هم عجیب.

یکی از مواردی که ساختار اصلی سبک بازی‌های بریک بریکر را در Hit the Light زیر پا می‌گذراد، این است که بازیکنان در جریان پرتاب کردن توپ خود می‌توانند توپ یا آیتم بعدی خود را بلافاصله شلیک کنند. این موضوع در واقع برای این در بازی پیاده شده است که به جریان بازی سرعت ببخشد و بازیکنان برای اتمام حرکت توپ پرتاب شده منتظر نمانند.

نورهای رنگارنگ در حالی که از تعادل بسیار زیبایی برخوردار هستند، شکل‌های زیبا و چشم‌نوازی را در مراحل بازی ایجاد می‌کنند که صرفا دوست دارید از آنها عکسی بگیرید و برای همیشه داشته باشید

برخلاف آجر‌ها که در آثار سنتی این سبک دیده می‌شود، در Hit the light شاهد لامپ‌های نئونی هستیم که رنگ بسیار دلپذیری به بازی بخشیده‌اند. طراحی محیط و گرافیکی این بازی به قدری زیبا و هنری انجام شده است که بگذارید همین ابتدا در مورد آنها صحبت کنیم. نورهای رنگارنگ در حالی که از تعادل بسیار زیبایی برخوردار هستند، شکل‌های زیبا و چشم‌نوازی را در مراحل بازی ایجاد می‌کنند که صرفا دوست دارید از آنها عکسی بگیرید و برای همیشه داشته باشید. گرافیک فنی بازی در برخی موارد شاید شما را با افت فریم روبرو کند. با اینکه انیمیشن پرتاب کردن برخی از سلاح‌ها به زیبایی انجام شده است اما در آن سو تعدادی از آیتم‌هایی که به سمت لامپ‌ها پرتاب می‌کنید با جزئيات کمی طراحی شده است. به طور مثال انیمیشن انفجار بمبی که در بین لامپ‌ها پرتاب می‌کنید شاید طراحی ضعیف آن نظر شما را به خودش جلب کند.

نورپردازی و رنگ‌آمیزی بازی به طوری صورت گرفته است که محیط بازی با توجه به لامپ‌های باقی مانده عکس العمل نشان می‌دهد. بازیکنان با از بین بردن و شکستن نور‌های نئون در صفحه شاهد کم شدن نور صفحه نمایش‌گر خود خواهند شد که حس رضایت بخشی را به بازیکن القا می‌کند. رفته رفته با تاریک شدن محیط، فضای آرامش بخشی محیط بازی را فرا می‌گیرد که می‌تواند برای بازیکنان آرامش بخش باشد.

سازندگان برای بالا بردن حس لذت پاکسازی محیط، جزئياتی به گیم پلی بازی اضافه کرده‌اند. پس از پرتاب کردن توپ‌های فلزی به سمت لامپ‌ها و اصابت با آنها با تکان خوردن صفحه روبرو شدیم که شاید نظر برخی از بازیکنان را به خودش جلب کند. با اینکه این موارد جزئيات گرافیکی و بصری بازی را بالا می‌برد اما در برخی موارد می‌تواند به آرامش داخل بازی لطمه وارد کند. البته این موضوع می‌تواند به مذاق عده‌ای خوش بیاید و برای آنها روند لذت بخشی به همراه داشته باشد.

سازندگان در تنظیم موسیقی بازی نیز سنگ تمام گذاشته‌اند. موزیک ملایمی در سبک درام و بیس در جریان بازی به گوش می‌خورد. با اینکه به طور کلی سبک‌های مشابه هیجان زیادی را در خود جای داده است، اما سازندگان اصرار داشته‌اند که محیط آرامش بخشی را در بازی به وجود بیاورند که موسیقی آن نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کند. صداگذاری فنی بازی نیز به نحو احسن انجام شده است و برای هر آیتم در بازی صدایی در نظر گرفته شده است. از صدای جرقه برق تا صدای واقعی شکسته شدن لامپ‌ها به طور دقیق با جزئيات بالا در بازی صداگذاری شده است که روی روند کلی بازی تاثیر مثبتی می‌گذارد.

سازندگان آیتم‌های مختلفی را برای پرتاب کردن به سمت لامپ‌ها در Hit the Light در نظر گرفته‌اند که نه تنها بازی را از روند تکراری خارج می‌کند، بلکه استراتژی‌های مختلفی را برای بازیکنان در دسترس قرار می‌دهد

سازندگان آیتم‌های مختلفی را برای پرتاب کردن به سمت لامپ‌ها در Hit the Light در نظر گرفته‌اند که نه تنها بازی را از روند تکراری خارج می‌کند، بلکه استراتژی‌های مختلفی را برای بازیکنان در دسترس قرار می‌دهد. در کنار توپ‌های فلزی، شاهد بمب و ستاره نینجا یا به اصطلاح شوریکن در بازی هستیم که هر یک عملکرد متفاوتی دارند. سازندگان در این قسمت از این بازی نیز ریشه‌های اصلی این سبک را تغییر داده‌اند. آیتم بمب مانندی در بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که عملکرد آن با دیگر آیتم‌های پرتابی فرق می‌کند و شما می‌توانند آن را همانند یک توپ بسکتبال در وسط لامپ‌ها پرتاب کنید. در آن سو شوریکن نیز از بین تمامی آیتم‌ها عبور می‌کند و قدرت زیاد خود را به رخ می‌کشد. توپ‌های اصلی شما که در واقع سه گلوله فلزی هستند نیز به کاربران اجازه می‌دهد که آنها را به طور پخش کننده در بازی شلیک کنند.

البته گفتنی است که تعداد این مهمات در بازی بی‌نهایت نیست و با توجه به دشواری مرحله، تعداد معینی از این آیتم‌ها در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. در این راستا سازندگان در طراحی مراحل نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند و با توجه به تعداد مهمات سعی داشته‌اند که مراحل دشواری را در اختیار بازیکنان قرار دهند. بازی در واقع بازیکنان را وادار می‌کند که از استارتژی‌های مختلف برای تمام کردن مراحل استفاده کنند و صرفا با پرتاب کردن توپ‌ها به طور شانسی موفق به پشت سرگذاشتند مراحل نشوند. همچنین با پیش بردن مراحل شاهد اضافه شدن سلاح‌های جالب و سرگرم کننده همانند کلت خواهید بود که روند بازی را از حالت تکراری خارج می‌کند. گفتنی است که البته احتمال دارد که این اسلحه به یکی از سلاح‌های موردعلاقه شما در این بازی تبدیل شود.

از آنجا که Hit the Light یک بازی رایگان یا به اصطلاح Free to Play است، سازندگان برای کسب درآمد برنامه‌ای در بازی پیاده کرده‌اند. بازیکنان در حالی که مهماتشان به اتمام می‌رسد می‌توانند در برخی از مراحل با تماشا کردن تبلیغات، مهمات کسب کنند و به تجربه بازی ادامه دهند. به طور کلی سیستم پیشرفت بازی به شما رضایت خاصی می‌بخشد و شما را وادار می‌کند که مراحل را پشت سربگذارید و در حالی که به طراحی هنری مراحل نگاه می‌کنید، امتیازاتی در قالب الماس جمع آوری کند. با پیشروی در بازی محتویات گوناگون و جالبی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. به طور مثلا در مراحل بالا شاهد آیتم‌هایی در محیط بازی هستیم که توپ‌های شما را از بازگشت به قسمت صفحه پایین خودداری می‌کند و در صورت اصابت با آنها همانند یک نوار، توپ بازیکنان را به محیط بازی برمی‌گرداند. همچنین آیتم‌هایی همانند باتری در بازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که نور‌های همرنگ را غیر فعال می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تنها به آیتم‌هایی که مجاز هستید شلیک کنید.

بازی Hit the Light به طور کلی در حالی که توانسته است یک روند Brick Braker جذاب را به همراه داشته باشد، در آن سو با آیتم‌ها مختلف می‌تواند یک روند اعتیاد آور برای علاقه‌مندان به این سبک به ارمغان بیاورد. سلاح‌ها یه به اصطلاح توپ‌هایی که برای از بین بردن در بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد به آنها اجازه می‌دهد که با مدیریت تعداد آنها مراحل را یکی پس از دیگری به اتمام برسانند.

بازی Hit the Light روی پلتفرم اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

بررسی بازی Hit the Light

Hit the Light در حالی که ریشه‌های اصلی یک بازی Brick Breaker را در خود جای داده است در آن سو توانسته است با تغییرات جزئی در این سبک یک روند سرگرم کننده را به‌وجود بیاورد. لامپ‌های نئون با طراحی گرافیکی خیره کننده کاری می‌کند که توپ‌های خود را به سمت آنها پرتاب کنید و آنها را بشکنید. وجود توپ‌های متنوع استراتژی‌های مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و یک روند اعتیاد آور را به همراه دارد.
آراییس نظریان

8.5

نقاط قوت

  • +تغییرات جالب در ریشه‌های اصلی سبک Brick Breaker
  • +طراحی هنری چشم نواز لامپ‌های نئون
  • +موسیقی درام اند بیس دلنشین و آرامش بخش
  • +توپ‌های مختلف با قابلیت‌های منحصر به فرد

نقاط ضعف

  • -طراحی انیمیشن برخی از توپ‌ها می‌توانست با جزئيات بیشتری انجام شود
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده