بازی موبایل Umiro یک بازی پازل چالش‌برانگیز است که تجربه دلچسبی را برای بازیکن رقم می‌زند. با بررسی این بازی با زومجی همراه باشید.

از زمانی که استودیو ustwo توانست بازی موبایل تحسین شده و بسیار زیبای Monument Valley را برای پلتفرم‌های موبایل منتشر کند، شاهد تحولی در سبک پازل و طراحی‌ مراحل بازی‌های موبایل بودیم. به طوری که دیگر استودیوهای بازی‌سازی با الهام از سبک این اثر، بازی‌های مختلفی را توسعه دادند. بازی‌هایی در سبک‌های مختلف و متنوعی که بعضی از آنها جزو بهترین‌ بازی‌های موبایل محسوب می‌شوند که این موضوع نشان می‌دهد این نوع طراحی‌های هنری و زیبا مورد توجه بسیاری از بازی‌سازان قرار گرفته است. اما برخی دیگر از بازی‌های منتشر شده دارای ضعف‌ها و کاستی‌هایی در زمینه گیم‌پلی و طراحی مراحل هستند که نشان از عدم شناخت کافی آنها بوده و به عنوان تقلیدی بچه‌گانه از این سبک توسط بازی‌سازان شناخته می‌شود. با این اوصاف، استودیوی تازه تأسیس Diceroll Studios با الهام از سبک و طراحی بازی Monument Valley، یک بازی جدید با نام Umiro با داستانی زیبا و مراحلی پیچیده توسعه داده است که می‌توان این بازی را جزو یکی از برترین بازی‌های موبایل چند سال اخیر معرفی کرد. پس، با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این بازی بیاندازیم.

Umiro

Umiro

Umiro

زمان‌بندی درست یکی از مهمترین عناصر گیم‌پلی بازی Umiro است

بازی موبایل Umiro یک بازی دوبعدی پازل و اکشن است. داستان آن درباره دو شخصیت Huey و Satura است که در یک مکان نامعلومی به هوش می‌آیند و هیچ چیز را به یاد نمی‌آورند. آنها تلاش می‌کنند که از آن مکان خارج شوند و به شهر خود یعنی Umiro برگردند. از طرفی، ساتورا دچار فراموشی شده است و حتی Huey را هم به یاد نمی‌آورد. Huey هم با مرور خاطرات گذشته ساتورا که بخشی از مراحل بازی است، به کمک وی می‌رود و سعی می‌کند حافظه او را برگرداند. داستان بازی برای پیشبرد مراحل و حل پازل‌ها داستانی خوب و تأثیرگذار است و بازیکن تا پایان بازی کنجکاو است که در پایان ماجراهای این دو شخصیت چه اتفاقی رخ خواهد داد. گیم‌پلی و مراحل بازی بسیار خوب طراحی شده‌اند؛ به طوری‌ که بازیکن بسیار سریع با روند بازی آشنا می‌شود و شروع به ترسیم مسیرهای حرکتی می‌کند. پازل‌ها نیز به مرور سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند که بازیکن نیاز به تلاش بیشتر برای پیشبرد مراحل دارد.

Umiro

Umiro

Umiro

رنگ‌پردازی مراحل بسیار زیبا طراحی شده است

گیم‌پلی بازی اندروید Umiro بدینگونه است که بازیکن با کشیدن مسیرهایی باید شخصیت‌های Huey و Satura را به چکپوینت‌هایی که به شکل الماسی است برساند و پس از ترسیم مسیر مورد نظر، حرکت‌ آنها را با کلیک دکمه پلی، شروع کند. در بین مسیرها موانعی وجود دارد که چالش اصلی مراحل بازی هستند. به عنوان مثال گوی‌های سیاه رنگی در مراحل وجود دارند که در حال حرکت هستند؛ بازیکن باید مسیر را طوری ترسیم کند تا با گوی‌ها برخورد نکند و مسیر خود را طی کند. زمان‌بندی درست یکی از مهمترین عناصر گیم‌پلی بازی Umiro است؛ بازیکن باید در زمان مناسب طوری مسیر حرکتی شخصیت‌ها را شروع کند که هیچکدام از شخصیت‌ها با موانع برخورد نکنند.۴ فصل در بازی آیفون Umiro وجود دارد که هر فصل دارای ۱۰ مرحله و یک مرحله ویژه شخصیت ساتورا است. در هر مرحله، یک الماس زرد رنگ وجود دارد که با جمع‌آوری آنها، مرحله ویژه هر فصل باز می‌شود. مرحله‌های ویژه، حالتی Rush گونه دارد که بازیکن باید با تنظیم سرعت حرکتی شخصیت ساتورا، مسیر ترسیم شده را طی کند و به چکپوینت نهایی برساند. اگر بازیکن تمامی مراحل ویژه را طی کند، می‌تواند بخش پایانی داستان بازی را باز و آن را مشاهده کند. در کل، مراحل بازی خوب و دقیق طراحی شده‌اند که نه تنها به بازیکن احساس خستگی دست نمی‌دهد بلکه اشتیاق فراوانی برای انجام ادامه مراحل پیشرو دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که بازی، با وجود داشتن مراحل جذاب، گیم‌پلی کوتاهی دارد و شاید بتوان تنها مشکل بازی را هم همین مساله و زود تمام شدن آن دانست. 

Umiro

Umiro

Umiro

در هر فصل، از موسیقی خاصی استفاده شده است

یکی از نقاط مثبت بازی Umiro، گرافیک بصری و هنری آن است. همانطور که در بالا هم گفته شد، استودیو Diceroll برای طراحی بازی خود از بازی Monument Valley الهام گرفته است؛ با اولین نگاه که به بازی می‌اندازیم متوجه شباهت گرافیکی این دو بازی می‌شویم. اما این شباهت فقط در بعد بصری و محیطی است و از نظر هسته بازی و گیم‌پلی، دو بازی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. این اثر از نظر رنگ‌پردازی بسیار زیبا طراحی شده است و حس خوبی را به بازیکن منتقل می‌کند. ترکیب رنگ‌های مختلف به قدری هنرمندانه در بازی اجرا شده است که در هر مرحله لحظه‌ای به صفحه نمایش نگاه می‌کنید و از زیبایی محیط لذت می‌برید.

Umiro

Umiro

Umiro

داستان بازی برای پیشبرد مراحل، روایتی خوب و تأثیرگذار دارد

معمولا سازندگان بازی‌های موبایل از یک یا دو قطعه موسیقی در بازی خود استفاده می‌کنند؛ اما سازندگان بازی Umiro پا را فراتر گذاشته‌اند و در هر فصل، از موسیقی خاصی استفاده کرده است. این کار باعث شده است که تازگی فضای بازی تا پایان حفظ شود و بازیکن موسیقی متنوع و جذابی را گوش کند. با این اوصاف، این بازی موسیقی متن گوشنواز و زیبایی دارد که به خوبی روی محیط و مراحل بازی نشسته است و حال خوبی را به بازیکن القا می‌کند. یکی دیگر از نقاط مثبت بازی Umiro، صداگذاری بی‌نقص این اثر است. این بازی دارای صداهایی چون کلیک دکمه‌ها، برخورد شخصیت‌ها به موانع و باز شدن الماس‌ها است که هر کدام به بهترین نحو صداگذاری شده است. زمانی که مسیر حرکتی شخصیت‌ها را ترسیم می‌کنید، صداهای جالبی شنیده می‌شود که میزان حساسیت و دقت بالای سازندگان را در تمامی بخش‌ها نشان می‌دهد. این بخش هم مانند دیگر بخش‌های بازی نمره قبولی را کسب می‌کند.

Umiro

Umiro

Umiro

استودیو Diceroll توانسته است با عرضه اولین بازی خود، قدم محکمی در صنعت بازی‌های ویدیوی بردارد و نشان داده است که حساسیت بسیار بالایی برای پروژه خود دارد. آنها با الهام از یک اثر تحسین شده، بازی کاملا متفاوت با بازی‌های مرسوم این روزها خلق کرده‌اند که بازیکن ساعت‌ها در حال تجربه و لذت بردن از یک بازی متفاوت و هیجان‌انگیز است. این بازی باعث شده است که سطح توقع ما نسبت به این استودیوی تازه‌کار بیشتر شود و بی‌صبرانه منتظر معرفی بازی بعدی این استودیو بمانیم. ناگفته نماند، بازی Umiro به جز پلتفرم‌های موبایلی اندروید و iOS در فروشگاه استیم نیز با قیمت ۳ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Umiro


منبع زومجی

Umiro

بازی موبایل Umiro یک بازی زیبا، هیجان‌انگیز و جذاب است که می‌تواند ساعت‌ها سرگرم این اثر خلاقانه شوید. شما با پرداخت هزینه ۳ دلار وارد جهانی می‌شوید که خاطره آن تا مدت‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد شد. این اثر به شدت به تمامی افراد پیشنهاد می‌شود و بدون شک از این بازی لذت خواهید برد. تنوع مراحل و گیم‌پلی روان بازی لذت دو چندانی را برای شما به ارمغان می‌آورد و گرافیک هنرمندانه آن ارزش این بازی را بالا برده است.
سجاد پاک آیین

9

نقاط قوت

  • - داستان جذاب
  • - گرافیک هنری چشم‌نواز
  • - پازل‌های چالش‌برانگیز
  • - موسیقی زیبا و صداگذاری بی‌نقص
  • - مراحل متنوع با گیم‌پلی روان

نقاط ضعف

  • - کوتاه بودن بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده