با آینه خودرو به عقب نگاه کنید، چه می‌بینید؟ گرد و خاکی که Forza Motorsport 7 راه انداخته و با سرعت زیادش از دیگر ریسینگ‌ها فاصله می‌گیرد! با بررسی بازی همراه ما باشید.

شاید دیگر مقدمه نوشتن برای سری بازی‌های Forza، مخصوصا برای سری Motorsport، تکراری و عادی شده باشد. اینکه بخواهیم باز هم از پیشینه خوب و موفقیت‌های پیاپی استودیو ترن تن بگوییم دیگر برای خود من هم تکراری شده است، اما خب چه کنیم؟ برخی استودیوها هستند که برای موفقیت حد و مرز نمی‌شناسند و درست زمانی که فکر می‌کنیم بازی‌هایشان به تَهِ تهِ کیفیت‌شان رسیده‌اند، باز یک بازی رو می‌کنند که ما جز تحسین، کار دیگری از دست‌مان ساخته نیست. نمونه بارزش ناتی‌داگ، یا میازاکی که با دارک سولز‌ها و بلادبورن من یکی را که دیوانه خود کرد. اما در دنیای ریسینگ‌ها، این استودیو ترن 10 است که باید در لیست بهترین‌های صنعت گیم قرار بگیرد. درست زمانی که بعد از افت شدید سری Need For Speed و کم کاری استودیو پالی‌فانی، رفته رفته سبک ریسینگ رو به نابودی بود و ریسینگ‌های مستقل هم با فروش کم خود امید سازندگانش را نابود می‌کردند، استودیو TURN 10 در کنار استودیو پلی‌گراند، چپ و راست سری بازی‌های ریسینگ آرکید و شبیه‌سازی دادند که واقعا جای تحسین داشتند و هر ساله از آن‌ها لذت می‌بردیم.

هرچند وقتی استودیو پلی‌گراند بازی Forza Horizon 3 را منتشر کرد، آن بازی آنقدر خوب بود که دیگر حس کردیم این سری برای خودش آقایی شده و نیازی به کمک برادر بزرگ‌ترش یعنی  Motorsport  ندارد و حتی می‌تواند بهتر از آن هم باشد. من در نقد Forza Horizon 3 آن بازی را بی‌نقص و فوق‌العاده معرفی کردم و از هر نظر، هیچ ریسینگ آرکید دیگری را نمی‌توانستم در کنارش حتی قرار دهم، چه برسد به مقایسه. من فکر می‌کردم که چه برای عاشقان ریسینگ‌های آرکید و چه برای عاشقان ریسینگ‌های شبیه‌ساز، کلا بازی Forza Horizon 3 بهترین و تنها گزینه است. اما خب با گذشت یک‌ سال، می‌خواهم حرفم را پس بگیرم و بگویم که واقعا دود از کنده بلند می‌شود؛ Forza Motorsport 7، فوق‌العاده عمل کرده است!

دانلود ویدیو در سایت آپارات | تماشا در یوتیوب

برای خیلی از ما، مخصوصا آن‌هایی که بازی‌های ریسینگ را فقط برای سرگرمی دوست داریم و به دنبال حرفه‌ای بودن در آن‌ها نیستیم، شبیه‌سازها خسته‌ کننده‌ترین سرگرمی عالم هستند. حتی فورتزا موتوراسپورت‌های قبلی هم با اینکه کیفیت بسیار بالایی داشتند، اما خب واقعا نمی‌شد خسته کننده بودن آن‌ها را برای بازیکنانی که علاقه‌ای به شبیه‌ساز ندارند کتمان کرد؛ هرچند که برای عاشقان شبیه سازی تک تک شماره‌های آن همانند میوه‌های بهشتی خوشمزه بود. اما از گذشته که بگذریم، این‌ها را گفتم که به این حرف برسم؛ Forza Motorsport 7 کاری کرده که حالا بازی حتی برای آن‌هایی هم که شبیه‌ساز دوست ندارند، سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است!

اولین نکته‌ای که پس از ورود به بازی و شروع کار نظرم را جلب کرد، گرم‌تر و جذاب‌تر بودن محیط کاربری بازی بود که حسی دوستانه و شخصی‌تر داشت. چه کاربران حرفه‌ای و چه کاربران مبتدی، به راحتی می‌توانند به بخش‌های مختلف بروند و بدون گمراه شدن به بازی خود بپردازند. نسخه‌های گذشته سری موتوراسپورت محیطی نسبتا خشک‌تر داشت که حالا جای خود را با محیطی به مراتب جالب‌تر عوض کرده‌اند. از طرفی دیگر نه تنها محیط بازی حسی شخصی‌تر به خود گرفته، بلکه به طور کلی، خود بازی نیز حسی دوستانه‌تر با شما خواهد داشت. یکی از این موارد ابتدایی که کمک زیادی به این ماجرا کرده، این است که می‌توان در ابتدا زن یا مرد بودن راننده خود را انتخاب کرد. شاید مورد ساده‌ای باشد، اما زمانی همه چیز جالب‌تر می‌شود که این بازی شبیه‌ساز رانندگی، ده‌ها مدل مختلف لباس برای همین راننده طراحی کرده و در اختیار بازیکنان قرار داده که به خودی خود بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند. از لباس‌ و کلاه‌های ایمنی استاندارد با طرح‌های مختلف برای کمپانی‌ها و برندهای شناخته شده، تا لباس‌های عجیب و غریب با تم‌هایی مانند آتش‌نشان و دکتر و مزرعه‌دار، دیگر موارد جالبی هستند که قطعا توجه‌تان را به خود جلب می‌کنند. حتی این لباس‌ها به قدری با کیفیت کار شده‌اند که طعنه‌ای هم به بازی‌های نقش‌آفرینی متوسط زده است.

Forza Motorsport 7

دیگر خبری از آن خسته‌ کننده بودن ریسینگ‌های شبیه‌ساز نیست؛ Forza 7 تا جایی که توانسته تنوع و ویژگی‌های سرگرم‌ کننده در خود جای داده

اما اصل ماجرا زمانی است که وارد بخش کریر بازی می‌شوید؛ جایی که حالا عطر و بویی تازه به سری موتوراسپورت داده شده. پیش از این گفته بودم که شبیه‌سازهای رانندگی، چه فورتزا و چه غیر فورتزا، برای افرادی که بازی‌‌های ماشین سواری را تنها یک سرگرمی می‌بینند، خسته کننده‌ترین بازی‌هایی هستند که این افراد می‌توانند به سمت‌شان بروند و ۶۰ دلار را برای‌شان دور بریزند؛ البته هرگز منظورم افرادی نیست که با شبیه‌سازها ساعت‌ها، ماه‌ها و سال‌ها زندگی می‌کنند. داشتم می‌گفتم، بخش کریر بازی که به صورت کاملا آفلاین هم قابل انجام است،‌ شامل کاپ‌های مختلفی می‌شود که هر کدام ده دوازده‌تا مسابقه دارند که هر کدام شامل پنج شش ریس جذاب می‌شوند و به راحتی می‌توانند به لطف تنوع بسیار بالای خود برای مدت طولانی سرگرم کننده باشند. این مسابقات به لطف جاده‌های فراوان و لیست بلند بالای ماشین‌ها که بعدا در موردشان صحبت خواهیم کرد، آن‌قدر متنوع هستند که استودیو ترن تن توانسته به خوبی از آن‌ها برای ایجاد سرگرمی استفاده کند. هر یک از مسابقه‌ها، کلاس‌های خاصی از ماشین‌ها را شامل می‌شوند که شما را در شرایط مختلف پیست‌ها به چالش با دیگر رانندگان دعوت می‌کند. مسابقات بازی نظیر نبرد خونین سوپر اسپورت‌ها، کل‌کل کامیون‌ها، بازو‌ انداختن عضله‌های آمریکایی، دراوردن جیغ لاستیک‌ها هنگام دریفت ژاپنی‌ها، ماشین‌های پر سرعت الکترونیکی و ده‌ها مدل دیگر از مسابقات که تک‌تک‌شان جذاب و سرگرم کننده طراحی شده‌اند، تنها گوشه‌ای از طیف وسیع مسابقت را تشکیل داده‌اند.

در کنار مسابقه‌های معمولی، Showcaseها از دیگر راهکارهای استودیو ترن 10 برای دوری از تکراری شدن مسابقات هستند. ما پیش از این بیشتر با Showcaseها در سری هورایزن آشنایی داشتیم که البته کمبود تعداد این بخش در سری‌های مختلف فورتزا، همیشه یکی از نکات منفی به شمار می‌رفت. اما حالا ترن 10 اجازه نداده باز هم کمبود این بخش جذاب ضربه‌ای به بدنه بازی وارد و طرفدارانش را ناامید کند. این مسابقات نیز همانند دیگر مسابقات معمولی بازی، از تنوع خوبی برخوردار هستند و شاهد نبردهای تکراری نخواهید بود. از جمله این مسابقات می‌توانم به بازی‌هایی نظیر بولینگ اشاره کنم که باید در آن توسط یک فورد، میله‌های بزرگ بولینگ را بیندازید و هر چه بیشتر امتیاز بگیرید، برنده هستید. یا حتی مسابقه‌ای وجود دارد که باید با یک ماشین سوپراسپورت، تا می‌توانید از فولکس‌های ریزه میزه سبقت بگیرید و اگر سبقت‌های شما به حد نساب نرسد، بازنده هستید. همچنین بازی مسابقه‌هایی را ترتیب داده که باید با درایوآتارهای رانندگان معروف مسابقه دهید و در نبردی فوق‌العاده جذاب و در تعقیب و گریزی هیجان‌انگیز، به مقام اول برسید.

Forza Motorsport 7

البته همه چیز به بخش کریر ختم نمی‌شود. بخشی به نام Rivals در بازی وجود دارد که می‌توان در آن چالش‌های روزانه‌ای را انجام داد. چالش‌هایی مثل سرعت، اتوکراس یا دریفت زون در این بخش وجود دارد که باید در پیست‌های متنوع، رکورد دیگر بازیکنان سرتاسر جهان را که مقام اول را کسب کرده‌اند بزنید و به پیروزی برسید. جالب این است که در هر پیست و مسابقه، سه رکورد وجود دارد: رکورد جهانی، رکورد قاره‌ای که برای شما مربوط به آسیا می‌شود و در نهایت، رکوردی که بین دوستان‌تان شمارده خواهد شد. حال مسابقه را در هر زمان خاصی که به اتمام برسانید، جایگاه شما در این بین مشخص خواهد شد. به طور مثال، در یک مسابقه سرعت در حال حاضر ۱۵ هزار نفر شرکت کرده‌اند و هنگامی که مسابقه را انجام دهید، جایگاه شما مشخص خواهد شد. همچنین نفر اول تمامی مسابقه‌ها نیز مشخص و رکورد آن درج شده است تا او را هدف خود قرار دهید و برای شکست دادن  او تلاش کنید.

البته فراموش نکنید یکی از عواملی که به سرگرم‌‌کننده بودن مسابقه‌ها کمک شایانی کرده،‌ همین داریوآتارها هستند. خیلی وقت است که در سری Forza، هوش‌های مصنوعی قابل پیشبینی جای خود را به درایوآتارهایی داده‌اند که در این نسخه به اوج باهوش بودن خود رسیده‌اند. درایوآتارها شامل چندین درجه سختی هستند که اگر واقعا به دنبال چالش هستید، پیشنهاد می‌کنم هرگز این درجه سختی را از حالت Expert پایین‌تر نیاورید. در چنین درجه‌ای، حریفان به رانندگانی کاملا هوشیار تبدیل می‌شوند و به خوبی برای اول شدن تلاش می‌کنند. البته در نسخه‌های قبل، این درایوآتارها، گاها به ماشین شما می‌کوبیدند و کمی آزار دهنده بودند. اما حالا در این نسخه، تنها زمانی حاضر هستند کنترل شما را از جاده خارج کنند که خطر عقب افتادن از مسابقه را احساس کنند که برای من این نکته شگفت‌انگیز بود. اما آن‌ها در درجه سختی بالا یا بهتر است بگویم با درجه هوش و مهارت بالاتر، چگونه احساس خطر می‌کنند یا برای پیروزی دست به هر کاری می‌زنند؟ طبق سنت همیشگی، همه مسابقات جدول رده‌بندی دارند و در انتهای ۴ یا ۵ مسابقه، نفر اول تا سوم به کاپ‌های خود دست پیدا می‌کنند. حال نه تنها این امتیازبندی برای داریوآتارها و اول شدنشان در درجه‌های بالا اهمیت فراوانی دارد، بلکه حالا این مورد برای شما نیز بسیار مهم‌تر خواهد بود و تبدیل به یک نکته هیجان‌انگیز شده است.

 
۷۰۰ ماشین رقم درشتی است، آنقدر درشت که یک عاشق بازی‌های ریسینگ را به راحتی وسوسه می‌کند

این رقابت‌ها را بگذارید کنار گیم‌پلی فوق‌العاده خوب و بی‌نقص بازی که سال‌های سال است موتوراسپورت حرف اول و آخر را در میان رقیب‌هایش می‌زند. سابقه درخشان ترن 10 برای پیاده‌سازی واقعی‌ترین حس و حال رانندگی و مکانیزم فوق‌العاده دقیق ماشین‌ها به اصلی‌ترین بنچمارک این روزهای دنیای بازی‌های ریسینگ تبدیل شده است. آن‌ها ۷۰۰ ماشین را برای بازی خود طراحی کرده‌اند که برای تک تک آن‌ها وقت گذاشته شده تا دقیق‌ترین عملکرد را نسبت به مدل واقعی خود در جاده‌ها نشان دهند. ۷۰۰ ماشین رقم فوق‌العاده زیادی است و آن را دست کم نگیرید! مخصوصا این که آن‌ها کاملا شبیه به نمونه‌های واقعی خود ساخته شده‌اند و از موتور و پیچ و خم‌ ابروی‌های چراغ‌های جلویی ماشین گرفته تا صدای پر جزییات موتور ماشین‌ها، برای عاشقان ریسینگ همانند بهشت است.

شاید فکر کنید که طراحی ۷۰۰ ماشین بازی‌‌ فورتزا یک جورهایی شبیه بازیکن‌های فیفا باشند، از چه جهت؟ شما در بازی فیفا دیده‌اید که برخی از بازیکن‌های سرشناس چهره و فیزیکی پرجزییات‌تر دارند و برخی از آن‌ها که شناخته شده نیستند، به آن صورت وقتی روی‌شان نگذاشته شده است. حال شاید با خود بگویید ۷۰۰ ماشین در بازی وجود دارد که برند لامبورگینی نقش بارسلونا را دارد و فراری‌ها نقش تیم رئال مادرید که تک‌تک‌شان با بالاترین جزییات در بازی طراحی شده‌اند و دیگر برند‌های شناخته نشده به آن صورت روی‌شان زوم نشده است. اما خب نه چنین چیزی نیست؛ شما از جزییات تک تک ماشین‌های بازی لذت خواهید برد و شاید این وسط تنها ماشین‌های مختص به مسابقات ناسکار در حد و اندازه دیگر ماشین‌ها نباشند. اما در کل، اینکه این تعداد ماشین را در یک بازی داشته باشیم، آن هم با بهترین جزییات، فیزیک و صداگذاری، قطعا چیزی جز یک نکته بسیار مهم و مثبت در بازی نیست.

Forza Motorsport 7

ماشین‌های زیادی در این بازی وجود دارند که شاید حتی اسم برخی از آن‌ها را هم نشنیده باشید. در کنار ایتالیایی‌ها و آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها، در کنار عضله‌های آمریکایی و ریزه‌های زبر و زرنگ آسیایی، ده‌ها ماشین مختلف دیگر نیز جای خود را به لطف لیست بلند بالای ترن 10 برای اضافه کردن‌شان به بازی، باز کرده‌اند. کلاس‌های مختلف دیگری هم در این بازی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کامیون‌ها اشاره کرد. همچنین فرومول E که مربوط به ماشین‌های الکترونیکی است، از دیگر کلاس‌های جالب بازی به شمار می‌رود. به طور کلی، این بخش از بازی واقعا جای ایراد گرفتن نگذاشته و می‌توانید به عنوان یک ماشین باز، نهایت لذت را ببرید.

بعد از گیم‌پلی و ماشین‌ها‌، مهم‌ترین نکته یک بازی ریسینگ، قطعا محیط‌هایی است که در آن رانندگی خواهید کرد. همانطور که محیط کاربری بازی گرم‌تر و شخصی‌تر شده، همانطور که درایوآتارها باهوش‌تر شده‌اند و همانطور که لیست ماشین‌ها به شکل قابل توجه‌ای افزایش پیدا کرده، پیست‌ها نیز به مراتب طبیعی‌تر، متنوع‌تر و هیجان‌انگیزتر شده‌اند. بیشتر از ۳۰ پیست مختلف از گوشه و کنار دنیا طراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیست‌های دوبی، پیست‌های آلپ، پیست‌های ژاپن، پیست‌‌های جمهوری چک و کلی پیست دیگر اشاره کرد. نکته خوب ماجرا این است که آن محیط‌های توخالی و تکراری گذشته بازی‌های ریسینگ در فورتزا 7 جای خودشان را پیست‌های مختلفی دادند که جزییات آن‌ها جذاب است و می‌توانند هیجان مسابقه را به شدت افزایش دهند.

Forza Motorsport 7

آب و هوای پویا در این بازی فوق‌العاده طبیعی کار شده است؛ رانندگی زیر باران در این بازی را با هیچ چیز عوض نخواهید کرد

اما ادویه جذاب گیم‌پلی، فیزیک رانندگی و مخصوصا جو رانندگی و جاده‌ها، چیزی نیست جز چرخه شب و روز و آب و هوای کاملا پویا. این چاشنی دلنشین عطر و بویی کاملا تازه و هیجان‌انگیز به بازی داده است. از اولین نورهای سرد صبحگاهی، تا ظهرهای سوزان و غروب‌های نارنجی و شب‌های تاریک، بازی تمامی ۲۴ ساعت را پوشش داده است. از طرفی دیگر، آسمان صاف، مه، نم نم باران و طوفان و حتی رعد و برق، از عناصر جذابی هستند که در طول بازی با آن‌ها رو به رو خواهید شد. نکته بسیار خوب آب و هوای پویای بازی این است که شاهد تغییر ناگهانی و اغراق آمیز آن‌ها نیستید. همه چیز آرام آرام و به صورت کاملا طبیعی جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند و به شکل محسوسی روی محیط و گیم‌پلی تاثیر می‌گذارند.

 به طور کلی، بخش کریر بازی، با وجود تمامی ستون‌های گیم‌پلی، ماشین‌ها، پیست‌ها و آب و هوا، دست به دست هم داده‌اند تا بهترین تجربه و البته، سرگرم‌ کننده‌ترین تجربه یک بازی شبیه‌ساز را خلق کنند. از طرفی دیگر، می‌توانید به صورت آزادانه نیز در هر پیستی که می‌خواهید و با هر شرایط آب و هوایی مختلفی، ماشین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به رانندگی بپردازید. همچنین قابلیت اسپلیت اسکرین نیز به شما اجازه می‌دهد تا در کنار دوست خود به انجام بازی بپردازید. بخش چند نفره بازی نیز همانند همیشه به قوت خود باقی مانده است. هرچند فراموش نکنید که برای تجربه این بخش نیاز به اینترنت خوب و با ثباتی دارید. انواع و اقسام حالت‌ها در این بخش گنجانده شده و می‌توانید به صورت ۲ تا ۲۴ نفره به رقابتی فوق‌العاده بپردازید.

Forza Motorsport 7

اما تنها نکته منفی بازی چیزی نیست جز خرید‌های درون برنامه‌ای، لوت‌باکس‌ها و به طور کلی، سیستم اقتصادی که یک ضد حال برای بازیکنان محسوب می‌شوند. شاید در نگاه اول این موضوع به چشم نیاید، اما خب زمانی حال‌تان گرفته می‌شود که متوجه شوید برخی از آیتم‌های خفن بازی، از لوت باکس‌هایی به دست می‌آیند که گران قیمت هستند. لوت باکس‌ها که در بازی Crate یا صندوق نام دارند، یا باید با زحمت فراوان و جمع کردن پول درشت خریداری شوند یا پول واقعی پای‌شان بریزید. اولین نکته این است که اگر بازی را روی درجه سختی پایین‌تر انجام دهید، پول کمی نسیب‌تان می‌شود و بنابراین با بالاتر بردن هوش درایوآتارها، می‌توان بیشتر پول درآورد. از طرفی با بالا رفتن سطح رانندگی شما، دیگر از آن اسپین‌ویل‌ها یا همان جایزه‌هایی که به صورت شانسی نسیب‌تان می‌شد خبری نیست. هر بار که سطح راننده بالاتر می‌رود، سه انتخاب دارید؛ پول، ماشین یا لباس برای راننده. هیچ لوت‌باکسی به راحتی به دست نمی‌آید. به مرور زمان و با بالاتر رفتن Tier پس از گرفتن هر کاپ، این سه ایتم جای خود را از سطح معمولی تا بسیار کمیاب و لجندری عوض می‌کنند. اما باز هم با این روش نمی‌توان به تمامی آیتم‌های خوب بازی دست پیدا کرد. ابزار راننده یا همان لباس و کلاه نیز قابل خریداری نیستند و تنها از طریق لوت‌ها یا همین بالاتر رفتن سطح به دست می‌آیند که کاملا شانسی هستند. همچنین در سری‌های اخیر فورتزا، شاهد کارت‌هایی به نام مادها هستیم که به جذابیت بازی کمک کرده‌اند. این مادها برای شما اهداف مختلفی تعیین می‌کنند که با انجام دادن‌شان به XP یا پول بیشتری دست پیدا می‌کنید. به طور مثال کارتی وجود دارد که باید ۲ بار در طول یک مسابقه، به صورت کامل و عالی سبقت بگیرید یا یک پیچ را به عالی‌ترین شکل ممکن رد کنید. تنوع این مادها در بازی نسبت به قبل بیشتر شده است، اما خب باز هم نکته این است که این کارت‌ها را باید از لوت‌باکس‌ها به دست آورد.

سیستم اقتصاد و خرید درون برنامه‌ای Forza 7، قطعا یک نکته منفی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت

لوت باکس‌های بازی قیمت‌های مختلفی دارند. به طور مثال لوت‌هایی که به طور حتم ۴ عدد ماد در اختیارتان می‌گذارند، ۲۰ هزار کردیت قیمت دارند. اما برای اینکه بتوانید به آیتم‌های کمیاب، خیلی کمیاب و لجندری دست پیدا کنید، باید بیش از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار کردیت خرج کنید که اصلا پول کمی نیست و برای به دست آوردنش نیاز به کلی بازی کردن دارید. از طرفی دیگر، مسابقاتی که در بخش کریر وجود دارد، برای شرکت در آن‌ها نیاز به خرید ماشین دارید که برخی از آن‌ها اصلا ارزان نیستند و به اندازه یک لوت باکس قیمت دارند. البته نگران این موضوع نباشید، چرا که بازی هرگز جلوی شما را برای پیشروی در بخش کریر نمی‌گیرد و مسابقات ریز و درشت زیادی وجود دارد که می‌توان با پول کم هم ماشین خرید و پولی چند برابر به دست آورد. اما به طور کلی، با چندین ساعتی که بازی را تجربه کردم، از نظر من قیمت لوت باکس‌ها با نسبت پولی که در بازی به دست می‌آورید هم‌خوانی ندارد و گران‌تر هستند. حتی یک بار ۳۰۰ هزار کردیت پای یک لوت‌باکس گران قیمت دادم که حتی یک آیتم لجندری هم از شانس من در آن وجود نداشت، اما خب یک بار هم یک لوت باکس ۱۵۰ هزارتایی خریدم که در آن هم آیتم لجندری وجود داشت و هم یک آیتم خیلی کمیاب. به طور کلی، بخش اقتصادی بازی و خریدهای درون برنامه‌ای، چیزی نیستند که بخواهند شدیدا جلوی شما را در پیشروی و به دست آوردن آیتم‌ها بگیرند، اما خب وقتی شما ۶۰ دلار پول یک بازی را می‌دهید، وجود چنین سیستم‌هایی در بازی زیاده‌روی است و من آن را یک نکته منفی می‌دانم.

Forza Motorsport 7

با این‌که مایکروسافت چپ و راست از گرافیک نسخه ایکس‌باکس وان ایکس این بازی تعریف می‌کرد، اما نسخه ایکس‌باکس معمولی بازی نیز عالی و بی‌نقص است

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی، بخش گرافیک فنی و بصری بازی است. استودیو ترن 10 همیشه یک عادت خوب دارد که سال‌های سال است از آن پیروی می‌کند؛ هر بلایی که بخواهند سر گرافیک بصری خود بیاروند، هرگز و تحت هیچ شرایطی به خاطر آن از گرافیک فنی خود نمی‌گذرند. آن‌ها همیشه سعی می‌کنند ابتدا یک بازی ۶۰ فریم کاملا ثابت را در کنار بالاترین رزولوشن بسته به سخت‌افزاری که در اختیارشان قرار دارد ارایه دهند و سپس به بخش بصری بپردازند. Forza Motorsport 7 از این قاعده مستثنا نیست و شاهد یک بازی با نرخ فریم کاملا ثابت روی کنسول ایکس‌باکس وان هستیم. همچنین به لطف رزولوشن 1080p، بازی در شارپ‌ترین حالت خود قرار دارد. هرچند که نمی‌توان لبه‌دار بودن برخی محیط‌ها و اجسام در بازی را انکار کرد اما خب در حدی نیستند که تو ذوق بزنند. در شرایطی که مایکروسافت چپ و راست نسخه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس این بازی را تبلیغ می‌کرد، شاید با خود می‌گفتیم حتما نسخه ایکس‌باکس وان به آن صورت چنگی به دل نخواهد زد. اما خب باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. نسخه ایکس‌باکس وان بازی Forza 7 نیز شاید پیشرفت فوق‌العاده چشم‌گیری از نظر فنی نسبت به نسخه قبلی نداشته باشد، اما قطعا در بهترین شرایط خود قرار دارد.

اما از نظر بصری، Forza 7 قطعا با نسخه‌های گذشته خود زمین تا آسمان فرق کرده است. همانطور که پیش‌ از این گفتم، پیست‌های بازی به نسبت گذشته حسی واقعی‌تر و آشنا‌تر دارند و آن حالت توخالی و خسته‌ کننده از بین رفته است. شاید این مورد را نتوان در پیست‌های رسمی مسابقات اتومبیل رانی متوجه شد، اما پیست‌های شهری مانند پیست فوق‌العاده پراگ، حس هیجان را به شما وارد خواهند کرد. همچنین بازی یکی از طبیعی‌ترین آب و هوا‌های پویا را بین بازی‌های ویدیویی دارد و این مورد چه از نظر فنی و چه از نظر بصری، یکی از نقاط قوت اصلی بازی به شمار می‌رود. هنوز کنسول ایکس‌باکس وان ایکس پای خود را به میدان نگذاشته تا بازی را روی این کنسول تست کنیم، اما در هر صورت بازی روی نسخه معمولی ایکس‌باکس وان نیز عالی عمل کرده و شما را راضی خواهد کرد.

در بخش صداگذاری و موسیقی نیز، Forza 7 بدون نقص کار خود را انجام داده است. مهم‌‌ترین بخش صداگذاری یک بازی ریسینگ، چیزی نیست جز صدای موتور ماشین‌ها و ترن 10 نیز از این موضوع کاملا آگاه است. تمامی ماشین‌ها صدای موتور واقعی و منحصر به فرد خود را دارند و قطعا اگر یک ماشین‌باز باشید و سرتان برای این چیزها درد می‌کند، باز هم Forza 7 برای‌تان راضی کننده خواهد بود. همچنین بخش موسیقی بازی نیز پیشرفت داشته و آهنگ‌های بسیار خوب و هیجان‌انگیزی را خواهید شنید. به طور کلی، Forza 7 توانسته از تمامی زوایای ممکن، کار خود را به ممتازترین شکل انجام دهد.

 


منبع زومجی

Forza Motorsport 7

بازی Forza Motorsport 7 دقیقا همان چیزی است که یک عاشق ریسینگ به آن نیاز دارد. لیست بلند بالایی از ماشین‌ها در تمامی کلاس‌ها، پیست‌های متنوع و با جزییات، آب و هوای پویایی که از هر نظر تاثیری مثبت روی بازی گذاشته و در نهایت، گیم‌پلی بی‌نقص، این بازی را به بهترین انتخاب برای دوست‌داران بازی‌های ریسینگ شبیه‌ساز تبدیل کرده است. نکته بسیار مثبت بازی این است که حتی اگر تا به حال یک بازی شبیه‌ساز تجربه نکرده‌اید یا حتی همیشه از این سبک بازی‌ها زود خسته می‌شدید، Forza 7 به اندازه کافی آنقدر جذاب و هیجان‌انگیز هست که نظرتان را عوض کند.
نیلوفر ابراهیم پور

9.5

نقاط قوت

  • - بخش کریر سرگرم کننده
  • - ۷۰۰ ماشین با جزییات بالا
  • - بیش از ۳۰ پیست و ۲۰۰ مسیر متنوع
  • - آب و هوای کاملا پویا و تاثیرگذار
  • - گرافیک فنی و بصری عالی
  • - صداگذاری و موسیقی بی عیب و نقص

نقاط ضعف

  • - سیستم اقتصادی نامتوازن و خرید درون برنامه‌ای
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده