بیماری فراموشی ماجیما برای روایت Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii ضروری است

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 14:29
مطالعه 3 دقیقه
گروه دزدان دریایی ماجیما در بازی Like a Dragon Pirate Yakuza in Hawaii
نویسنده سری Like a Dragon به جزئیاتی از شخصیت‌پردازی و بیماری فراموشی گورو ماجیما در بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii اشاره کرد.
تبلیغات

طرفداران سری نقش‌آفرینی و ژاپنی یاکوزا از معرفی اسپین-آف جدید این مجموعه به‌نام Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii بسیار خوشحال شده‌اند؛ چراکه داستان این بازی به ماجراجویی‌های شخصیت موردعلاقه طرفداران یعنی گورو ماجیما در منطقه‌ای کاملا تازه اختصاص یافته است. ماجیما از زمان حضورش در بازی Yakuza اورجینال توانسته طرفداران را سرگرم کند و به محبوبیت زیادی برسد. حال سازندگان در بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii کنترل ماجیما را به دست بازیکن می‌سپارند و داستان آن را کاملا به Mad Dog of Shimano اختصاص داده‌اند.

به‌گفته استودیو RGG، داستان این بازی از جایی شروع می‌شود که ماجیما دچار بیماری فراموشی شده و در آب‌های اطراف یک جزیره غوطه‌ور است. این یاکوزا توسط پسری جوان نجات می‌‍‌یابد و در ادامه باید کشتی دزدان دریایی و خدمه اختصاصی خود را جمع‌آوری کند و وارد درگیری‌های نفسگیر با سایر دزدان دریایی و البته یاکوزاهای سابق ژاپن شود.

کتک زدن دشمن توسط ماجیما در بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

حال ماسایوشی یوکویاما، کارگردان استودیو RGG و تهیه کننده اجرایی سری Like a Dragon، در مصاحبه با بلاگ پلی استیشن به بیان جزئیاتی درباره تصمیم‌گیری نویسندگان برای ابتلای ماجیما به فراموشی قبل از وقایع داستان Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii پرداخته است. به گفته یوکویاما، شخصیت گورو ماجیما در بازی‌های قبلی مجموعه، کسی بود که احساسات واقعی خود را پنهان می‌کرد تا بتواند مطابق تصوری که در ذهن دیگران از خود شکل داده است، زندگی کند. حال بیماری فراموشی ماجیما باعث می‌شود که این حس نسبت‌به خودش را از یاد ببرد و بازیکن‌ها شخصیت‌ واقعی او را ببینند.

یوکویاما در ادامه افزود که ماجیما «آدمی سرسخت با علاقه شدید به خیال‌پردازی‌ است» و ما این موضوع را با دیدن تعامل‌های او با Noah Rich، کودکی که او را در ابتدای داستان از غوطه‌وری در آب نجات داده است، خواهیم فهمید. ازآنجایی‌که ماجیما دارای ویژگی‌ها و اخلاق غیرمعمول در داستان سری یاکوزا بوده است، به‌همین دلیل بیماری فراموشی برای به تصویر کشیدن ویژگی‌های شخصیتی تازه‌ او ضروری بوده است.

شلیک گلوله به سمت دشمن در بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

کارگردان استودیو RGG دراین‌باره توضیح داد: «غیرقابل پیش‌بینی بودن ماجیما بااینکه عادی نیست، اما ویژگی متمایزکننده او نسبت‌به دیگران خواهد بود و همین موضوع او را جذاب کرده است. وقتی شخصیتی مثل ماجیما قهرمان اصلی داستان می‌شود، اختلافی بین واکنش‌ها و احساسات ایجاد خواهد کرد؛ برای مثال ممکن است شما در یک صحنه احساس ناراحتی یا ناامیدی کنید، اما ماجیما هرگز این موضوع را نشان ندهد و این احتمالا باعث سردرگمی شما شود.

ما برای جلوگیری از این موضوع تصمیم گرفتیم از ماجیما یک شخصیت خنثی بسازیم تا بتواند همان‌طور که بازیکن‌ها از قهرمان داستان جدید انتظار دارند، عمل کند. از طرفی این تصمیم نقطه ضعف بزرگی دارد و آن‌‌هم تبدیل شدن ماجیما به پروتاگونیستی خسته‌کننده است.

ما قبلا شخصیت‌پردازی Kiryu و Kasuga را با ویژگی‌های اضافی گسترش دادیم تا آن‌ها را به‌عنوان قهرمان اصلی داستان‌ها خلق کنیم؛ اما اگر همین کار را با ماجیما انجام دهیم، او را به یک شخصیت کسل‌کننده تبدیل کرده‌ایم. ما برای تبدیل کردن ماجیما به شخصیت اصلی دو راه داشتیم، او را مبتلا به فراموشی کنیم یا داستان بازی را به گذشته‌های دور برگردانیم. درنهایت متوجه شدیم که ماجیما بدون فراموشی نمی‌تواند پروتاگونیستی مناسب باشد».

بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ (۲۸ فوریه ۲۰۲۵) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

منبع: TheGamer

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات