نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۸

احتمال اضافه شدن دمو بازی ها به گیم پس در سال آینده برای رقابت با PS Plus

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد برای رقابت با پلی استیشن پلاس جدید، دموهای برخی از بازی‌ها را به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه کند.

پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس به‌عنوان بالاترین سطح اشتراک سرویس PS Plus سونی، امکانات مختلفی را در اختیار کاربر می‌گذارد. بدون شک برخی از ویژگی‌های جدید پلی استیشن پلاس از جمله امکان تجربه‌ی آزمایشی برخی از بازی‌ها، جذابیت خاص خود را برای مخاطب دارند. به طوری که حالا تام هندرسون، اینسایدر شناخته‌شده‌ی صنعت بازی با انتشار یک گزارش اختصاصی در وبسایت Exputer مدعی شد که مایکروسافت در نظر دارد تا برای رقابت با این سرویس، دموی بعضی از بازی‌ها را به سرویس گیم پس اضافه کند.

این بخش که احتمالا از سال آینده برای اعضای ایکس باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت، ابتدا روی «کمک به توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل» در سراسر جهان تمرکز می‌کند و سپس به گسترش آن خواهد پرداخت.

مایکروسافت علاوه‌بر این، برنامه‌های ابتکاری دیگری مانند امکان استریم بازی‌های ایکس باکس روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ بدون نیاز به کنسول سخت‌افزاری را دنبال می‌کند. ضمن اینکه براساس اخبار بازی می‌دانیم که آرام‌آرام کلاود گیمینگ هم در کشورهای بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

گیم پس و PlayStation Plus Premium

همان‌طور که قبلا در مطالب جداگانه‌ای توضیح داده شد، سرویس اشتراکی جدید پلی استیشن پلاس به سه سطح اسنشال (Essential)، اکسترا (Extra) و پریمیوم (Premium) تقسیم می‌شود که با هزینه‌ی متفاوت، خدمات متنوعی را برای کاربران به‌دنبال دارند. سرویس PlayStation Plus Essential با اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلار و اشتراک سالانه ۵۹.۹۹ دلار، سرویس PlayStation Plus Extra با اشتراک ماهانه ۱۴.۹۹ دلار و اشتراک سالانه ۹۹.۹۹ دلار و سرویس PlayStation Plus Premium/Deluxe با اشتراک ماهانه: ۱۷.۹۹ دلار و اشتراک سالانه: ۱۱۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود.

کاربران سرویس PlayStation Plus Extra علاوه‌بر دسترسی به تمام مزایای اشتراک Essential، به حدود ۴۰۰ بازی قابل دانلود PS4 و PS5 (از بازی‌های انحصاری استودیوهای پلی استیشن تا آثار متعلق به شرکت‌های دیگر همچون یوبیسافت) دسترسی خواهند داشت.

سرویس PlayStation Plus Premium/Deluxe نیز تمام مزایای اشتراک Essential و اشتراک Extra را به همراه دارد؛ به‌علاوه‌ی اینکه کاربرهای آن به حدود ۳۴۰ بازی کنسول PS1، کنسول PS2، کنسول PS3 و کنسول PSP سونی (امکان دانلود و استریم بازی‌های پلی استیشن، پلی استیشن 2 و PSP به انتخاب مخاطب + امکان استریم بازی‌های PS3) دسترسی خواهند داشت. اجرای بازی‌های مختلف با استریمینگ روی کنسول PS5، کنسول PS4 و کامپیوتر به همراه Time-Limited Game Trials (امکان چند ساعت تجربه‌ی نسخه‌ی کامل برخی از بازی‌های جدید بدون خرید آن‌ها) هم از مزایای اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم هستند.

هندرسون مدعی شده است که برخی از این اخبار مربوط‌به ایکس باکس، قبل از رویداد Summer Game Fest به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. پس تا انتشار جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده