// دوشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲

پشتیبانی بازی های PS1 از فیلترهای تصویری مختلف روی PS4 و PS5

به‌زودی پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس از راه می‌رسد و تعدادی از بازی‌های کلاسیک را روی کنسول PS4 و کنسول PS5 با امکانات بیشتر تقدیم گیمرها می‌کند.

زمان اندکی تا آغاز فعالیت پلی استیشن پلاس جدید و سه سطحی شرکت سونی در اکانت‌های ریجن آسیا به جز ژاپن مانده است. از آن‌جایی که سونی اجازه‌ی خرید جداگانه‌ی حداقل برخی از بازی‌های کلاسیک حاضر در پلاس پریمیوم/دیلاکس را می‌دهد، گیمرها در مالزی با پرداخت مبلغ اندک موفق به خرید، دانلود و نصب بازی Oddworld: Abe's Oddysee شدند تا ببینند امولاتور سونی چه‌طور از پس اجرای بازی‌های PS1 روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 برمی‌آید. آن‌ها فهمیدند که بازی‌های کلاسیک را می‌توان با سه فیلتر تصویری مختلف روی PS4 و PS5 اجرا کرد.

چند ساعت قبل در اخبار بازی شاهد انتشار تصاویر رسمی اجرای Ridge Racer 2 کنسول PSP روی کنسول PS4 و کنسول PS5 بودیم؛ تصاویری که با واکنش‌های غالبا مثبت روبه‌رو شدند. زیرا به نظر می‌رسد که امولاتور سونی در سطح کیفی مناسب و قابل قبول، توانایی اجرای بازی‌های کلاسیک به شکل بهبودیافته روی کنسول‌های نسل ۸ و نسل ۹ شرکت ژاپنی را دارد.

شما می‌توانید در ویدیو جدید پخش‌شده شاهد قابلیت Rewind (عقب بردن بخشی از بازی برای تجربه‌ی مجدد آن)، قابلیت Save و Load بازی در هر بخش، نسبت‌های تصویری گوناگون و فیلترهای ویدیویی مختلف باشید. در این ویدیو بازی Oddworld: Abe's Oddysee، محصول سال ۱۹۹۷ میلادی را می‌بینید.

دانلود ویدیو از آپارات

فیلتر تصویری Default، فیلتر تصویری Retro Classic که بازی را شبیه زمان اجرا روی تلویزیون‌های CRT می‌کند و فیلتر تصویری Modern در اختیار شما قرار دارند. علاوه‌بر اینکه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 می‌توانند بازی‌های کلاسیک را با فریم‌ریت بالاتر و افزایش رزولوشن اجرا کنند، امکان Save و Load سریع در هر بخش نیز جذاب به نظر می‌رسد.

از فردا فعال‌سازی پلی استیشن پلاس جدید در برخی از مناطق شروع می‌شود و کمتر از یک ماه دیگر، انواع‌واقسام کاربرها با اکانت‌های خود در پلی استیشن نتورک (PSN) می‌توانند مشترک PS Plus Essential، مشترک PS Plus Extra یا مشترک PS Plus Premium/Deluxe باشند.


منبع MP1st Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده