// پنجشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

همه چیز در رابطه با پلی استیشن پلاس جدید | قیمت، بازی ها و زمان انتشار

سونی به‌صورت رسمی از پلی استیشن پلاس سه سطحی با دسترسی به بیشتر از ۷۰۰ بازی رونمایی کرد. زومجی در این ویدیو به معرفی PS Plus جدید می‌پردازد.

پلی استیشن پلاس اسنشال، پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس به گیمر فرصت تجربه‌ی تعداد بسیار زیادی از بازی‌های ویدیویی بدون خرید جداگانه‌ی آن‌ها را می‌دهد. به همین دلیل در ویدیو اختصاصی زومجی سراغ معرفی کامل سرویس PlayStation Plus جدید شرکت Sony رفتیم. ما در این ویدیو هم هر سه سطح اشتراک PS Plus جدید را با قیمت و تمام جزئیات دیگر معرفی می‌کنیم و هم به برخی از سوالات متداول راجع به پلی استیشن پلاس جدید پاسخ می‌دهیم.

پس از تماشای ویدیو می‌توانید متن کامل مقاله را مطالعه کنید تا بیش‌ازپیش با سرویس اشتراکی PlayStation Plus سه سطحی آشنا شوید.

تماشا در یوتیوب زومجی

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس SIE به شکل رسمی تایید کرد که سرویس جدید پلی استیشن پلاس نه‌تنها پلی استیشن پلاس قدیمی و PS Now را با یکدیگر ترکیب می‌کند، بلکه با امکانات بیشتر به مشترک‌ها فرصت تجربه‌ی بیشتر از ۷۰۰ بازی را می‌دهد.

بازی‌های انحصاری بزرگ پلی استیشن براساس برنامه‌ریزی فعلی از روز انتشار در سرویس قرار نمی‌گیرند. رئیس پلی استیشن در مصاحبه با گیمز اینداستری گفت: «ما احساس می‌کنیم که اگر سراغ انجام چنین کاری با بازی‌هایی برویم که در PS Studios می‌سازیم، چرخه‌ی ارزشمند تولید و عرضه‌ی آن‌ها شکسته خواهد شد. چون دیگر این سطح از سرمایه‌گذاری در استودیوها ممکن نخواهد بود. فکر نمی‌کنیم که گیمرها بخواهند عرضه‌ی بازی روی سرویس از روز عرضه روی کیفیت بازی‌های ما تاثیر بگذارد».

ریترنال و Marvel's Spider-Man: Miles Morales از بازی‌های اشتراک Extra و اشتراک Premium پلی استیشن پلاس جدید هستند

رایان توضیح داد که تمرکز پلی استیشن پلاس جدید روی ارائه‌ی بازی‌های سطح بالا و متنوع است. در این بین می‌دانیم که تعداد قابل توجهی از بازی‌های شرکت Ubisoft از جمله بازی Assassin's Creed Valhalla و ریمستر فار کرای 3 در دسترس مشترک‌های مشترک‌های پلاس اکسترا و پلاس پریمیوم قرار می‌گیرند. در حقیقت بخشی از سرویس یوبیسافت پلاس بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی جداگانه تقدیم مشترک‌های PS Plus Extra و PS Plus Premium می‌شود.

در ادامه نام هر سطح اشتراک پلی استیشن پلاس جدید را همراه‌با قیمت ماهانه، قیمت سالانه و مزایای آن می‌بینید. واضح است که بازی‌های قابل دانلود حاضر در این سرویس‌ها هم روی پلی استیشن 4 و هم روی پلی استیشن 5 در دسترس مشترک‌ها قرار دارند؛ به جز بازی‌های مخصوص نسل ۹ که برای کنسول PS4 عرضه نشدند. مشترک‌های سرویس PlayStation Plus Premium با امکان اجرای استریم‌محور بازی‌ها با اینترنت می‌توانند روی پلتفرم PC هم از پلی استیشن پلاس جدید بهره ببرند.

اسپایدرمن درحال تار تنیدن در بازی Spider-Man Miles Morales

سرویس PlayStation Plus Essential (اشتراک ماهانه: ۹.۹۹ دلار | اشتراک سالانه: ۵۹.۹۹ دلار)

  • حداقل دو بازی قابل دانلود در هر ماه
  • تخفیف‌های ویژه
  • حافظه کلود برای فایل‌های Save
  • دسترسی به مولتی‌پلیر آنلاین

سرویس PlayStation Plus Extra (اشتراک ماهانه: ۱۴.۹۹ دلار | اشتراک سالانه: ۹۹.۹۹ دلار)

  • تمام مزایای اشتراک Essential
  • دسترسی به حدود ۴۰۰ بازی قابل دانلود PS4 و PS5؛ از بازی‌های انحصاری استودیوهای پلی استیشن تا آثار متعلق به شرکت‌های دیگر

سرویس PlayStation Plus Premium/Deluxe (اشتراک ماهانه: ۱۷.۹۹ دلار | اشتراک سالانه: ۱۱۹.۹۹ دلار)

  • تمام مزایای اشتراک Essential و اشتراک Extra
  • دسترسی به حدود ۳۴۰ بازی کنسول PS1، کنسول PS2، کنسول PS3 و کنسول PSP سونی (امکان دانلود و استریم بازی‌های پلی استیشن، پلی استیشن 2 و PSP به انتخاب مخاطب + امکان استریم بازی‌های PS3)
  • استریم بازی‌های PS4 قابل دانلود حاضر در اشتراک Extra و اشتراک Essential
  • تجربه‌ی چند ساعت از نسخه‌ی کامل برخی از بازی‌های جدید بدون خرید آن‌ها

سم بریجز در دث استرندینگ

بازی Death Stranding Director's Cut، بازی God of War، بازی Marvel’s Spider-Man، بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، بازی Mortal Kombat 11، بازی Ghost of Tsushima Director's Cut و بازی Returnal تنها برخی از آثار شناخته‌شده‌ای هستند که در همان روز آغاز فعالیت پلی استیشن پلاس جدید در دسترس مشترک‌های Extra و Premium قرار می‌گیرند. تقریبا هر دو هفته یک بار شاهد اضافه شدن بازی‌های بیشتر به پلی استیشن پلاس جدید خواهیم بود.

براساس اخبار بازی و توضیحات بلاگ رسمی پلی استیشن اگر مشترک PS Now هستید، اشتراک شما به‌صورت رایگان تبدیل به پلاس پریمیوم، بالاترین سطح اشتراک پلی استیشن پلاس جدید شرکت سونی می‌شود. از آن سو اگر فقط مشترک PS Plus قبلی بودید، اشتراک شما حالا فقط تبدیل به پلی استیشن پلاس اسنشال شده است.

کریستوفر درینگ از رسانه GamesIndustry که مصاحبه‌ی مفصلی با جیم رایان داشت، در توییتر توضیح داد که هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی PS Plus Premium از اشتراک ماهانه‌ی Xbox Game Pass Ultimate بیشتر است و هزینه‌ی سالانه‌ی آن کمتر. رایان گفت اکثر مشترک‌های سرویس‌های پلی استیشن سراغ اشتراک سالانه می‌روند و به همین دلیل قیمت ۱۲۰ دلاری اشتراک سالانه‌ی پلی استیشن پلاس پریمیوم برای آن‌ها جذاب به نظر می‌رسد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده