نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹

تبدیل شدن Elden Ring به بزرگ‌ترین مجموعه بازی جدید در اروپا از سال ۲۰۱۶

طی ماه گذشته‌ی میلادی، بازی Elden Ring استودیو فرام‌سافتور فروش بسیار خوبی در اروپا داشت و موفق به رکوردشکنی شد.

بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان-باز الدن رینگ استودیو FromSoftware شروع بسیار خوبی داشت و از اکثر جوانب مورد تحسین قرار گرفت. مجموع فروش این بازی در دنیا به ۱۲ میلیون نسخه رسید. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Elden Ring در اروپا لقب «بزرگ‌ترین ویدیوگیم عرضه‌شده در مجموعه‌ای جدید» از زمان عرضه‌ی بازی The Division سال ۲۰۱۶ شرکت یوبیسافت را به نام خود زده است.

همان‌طور که رسانه‌ی گیمزاینداستری گزارش داد، آخرین برآورد مؤسسه‌ی تحلیلی GSD نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از فروش بازی Elden Ring به نسخه‌ی کامپیوتر آن اختصاص دارد. پس از آن نسخه‌های پلی استیشن با ۴۰ درصد فروش دیده می‌شوند. زیرا ۲۷ درصد از فروش کلی الدن رینگ در اروپا مربوط‌به نسخه PS5 است و ۱۳ درصد از فروش به نسخه PS4 تعلق دارد. نسخه‌های ایکس باکس در مجموع مسئول ۱۶ درصد باقی‌مانده‌ی فروش الدن رینگ در اروپا هستند. بازی الدن رینگ در زمینه‌ی فروش به بزرگ‌ترین بازی اروپا در ماه فوریه تبدیل شد و در بیشتر مناطق اصلی در رده‌ی اول جای گرفت. بازی Pokémon Legends: Arceus در کشور آلمان صدر جدول فروش ماهانه را در اختیار داشت.

تصاویر خیره‌کننده بازی Horizon Forbidden West

بااین‌حال بازی Horizon Forbidden West لقب بزرگ‌ترین بازی منتشرشده برای پلی استیشن 5 در اروپا را یدک می‌کشد. این بازی اکشن نقش‌آفرینی استودیو گوریلا شرکت سونی بدون احتساب بازی‌های Call of Duty، بهترین عرضه را در میان تمام آثار PS5 تا امروز تجربه کرد و در جدول فروش فوریه ۲۰۲۲ اروپا، نام خود را در رتبه‌ی دوم به ثبت رساند. ۵۹ درصد از فروش بازی هورایزن فوربیدن وست به نسخه‌ی پلی استیشن 5 و ۴۱ درصد آن به نسخه‌ی پلی استیشن 4 اختصاص دارد.

نسخه پلی استیشن 5 بازی Horizon Forbidden West شروع بسیار خوبی از نظر فروش در اروپا داشته است

در رتبه‌ی سوم جدول پرفروش‌ترین آثار ماه فوریه‌ی اروپا بازی Pokémon Legends: Arceus دیده می‌شود که تنها برای نینتندو سوییچ عرضه شده است. در جایگاه پنجم این جدول بازی Dying Light 2 Stay Human جا خوش کرده است که بخش اعظم فروش آن روی کنسول پلی استیشن 5 بود. نسخه‌ی PS5 این بازی ۴۴ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است و پس از آن نسخه‌ی پلی استیشن 4 با ۲۸ درصد، نسخه‌های ایکس باکس با ۱۶ درصد و نسخه‌ی کامپیوتر با ۱۲ درصد قرار دارند. بازی استراتژی Total War: Warhammer 3 شرکت سگا در رده‌ی هفتم قرار گرفته است؛ محصولی که چند هفته‌ی قبل در دسترس بازیکن‌های کامپیوتر قرار گرفت.

شما می‌توانید فهرست ۲۰ بازی پرفروش اروپا در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ میلادی را در ادامه‌ی مطلب مشاهده کنید. باید توجه داشته باشید که نینتندو آمار فروش دیجیتالی آثار خود را به اشتراک نمی‌گذارد. بنابراین قرارگیری بازی‌های آن‌ها در این جدول تنها شامل فروش فیزیکی می‌شود و فروش دیجیتالی آثار شرکت Nintendo در رده‌بندی لحاظ نشده است.

پرفروش‌ترین آثار ماه فوریه‌ی ۲۰۲۲ اروپا

  1. بازی Elden Ring
  2. بازی Horizon Forbidden West
  3. بازی Pokémon Legends: Arceus
  4. بازی FIFA 22
  5. بازی Dying Light 2 Stay Human
  6. بازی Grand Theft Auto 5
  7. بازی Total War: Warhammer 3
  8. بازی Mario Party Superstars
  9. بازی XCOM 2
  10. بازی Mario Kart 8 Deluxe
  11. بازی F1 2021
  12. بازی Red Dead Redemption 2
  13. بازی Big Brain Academy: Brain vs Brain
  14. بازی NBA 2K22
  15. بازی Assassin’s Creed Valhalla
  16. بازی Call of Duty: Vanguard
  17. بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
  18. بازی Minecraft: Nintendo Switch Edition
  19. بازی Pokémon Brilliant Diamond
  20. بازی Just Dance 2022

نمایی از مبارزات بازی Elden Ring

مقاله‌ی مرتبط:

بازی Elden Ring درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. بازیکن‌ها در این بازی باید ماجراجویی خود را در سرزمین‌های میانی (The Lands Between) آغاز کنند و با به جان خرید خطرات احتمالی، قهرمانان سابق جهان را به چالش بکشند تا درنهایت به درجه‌ی Elden Lord دست یابند. بازی اکشن نقش‌آفرینی الدن رینگ در بررسی زومجی توانست نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰ را دریافت کند که در خلاصه‌ی آن می‌خوانیم:

«بازی Elden Ring از نظر داستانی تجربه‌ای مشابه نسبت‌به سایر ساخته‌های فرام‌سافتور را ارائه‌ می‌دهد، اما از نظر گیم‌پلی، یک پکیج کامل و تقریبا بی‌نقص است که تنوع شیوه‌ی مبارزه‌ای به‌لطف مهارت‌ها، سلاح‌ها و جادوها متفاوت باشد. بااینکه مینی باس‌های بازی می‌توانستند متنوع‌تر باشند، اما طراحی جهان بازی و باس‌های اصلی به بهترین شکل ممکن انجام شده است. الدن رینگ نزدیک به ۶۰ ساعت مخاطب خود را سرگرم می‌کند، اما جهان رمزآلود آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای فهمیدن تمام راز و رمز آن باید بیش از این وقت بگذارید».


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده