نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶

بازسازی بازی ترسناک Dead Space اوایل ۲۰۲۳ منتشر می‌شود

طبق تایید الکترونیک آرتز، نسخه بازسازی بازی Dead Space در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار می‌گیرد.

شب گذشته و در جریان برگزاری جدیدترین استریم زنده سازندگان نسخه ریمیک بازی دد اسپیس (Dead Space)، توسعه‌دهندگان استودیوی کانادایی EA Motive از درنظرگرفتن ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی (از دی ماه ۱۴۰۱) برای انتشار این بازی موردانتظار خبر دادند. پیش از این جف‌ گراب از وب‌سایت Gamesbeat که اطلاعات معتبری از پروژه‌های داخلی استودیوهای بازی‌سازی الکترونیک آرتز دارد، تأخیر چندماهه‌ی این بازی را اعلام کرده بود.

براساس اطلاعات منتشر شده، Philippe Ducharme تهیه‌کننده ارشد بازی می‌گوید که توسعه‌ی این پروژه در حال حاضر در مرحله‌ی پری‌آلفا (Pre-Alpha) قرار دارد و تیم سازندگان بازی تنها چند هفته تا رسیدن به یک نسخه‌ی قابل بازی کامل فاصله دارند. به‌گفته‌ی دوشارم تاریخ انتشار دقیق بازی نیز در میان اعضای استودیو تعیین شده است اما برای جلوگیری از افزایش فشار روی سازندگان بازی، در حال حاضر تنها ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ به‌عنوان تاریخ عرضه‌ی این بازی موردانتظار اعلام شده است. برای توسعه‌ی این نسخه‌ی ریمیک از ابزارهای گرافیکی و فناوری‌های جدیدی در موتور بازی‌سازی فراست‌بایت استفاده شده است و بنابراین استودیوی EA Motive زمان زیادی را برای بهینه‌سازی بازی و برطرف کردن باگ‌های موجود نیاز دارد.

تصویری از طرح اولیه بازسازی دد اسپیس

در جریان این استریم زنده همچنین سازندگان اطلاعات جالبی از دیگر بخش‌های ساخت این بازی به اشتراک گذاشتند. برای مثال صدای تنفس و ضربان قلب آیزاک کلارک متناسب با میزان سلامتی او تغییر می‌کند و وابسته به گیم‌پلی بازی و وضعیتی که بازیکنان در آن قرار دارند، نحوه‌ی ارائه‌ی دیالوگ‌های داستان توسط کلارک متفاوت خواهد بود. این فناوری پیش از این در بازی‌های بزرگی مانند Marvel's Spider-Man و Red Dead Redemption II نیز به‌کار رفته است و می‌تواند منجر بالا رفتن باورپذیری شخصیت‌های داستان شود و در عین ارزش تکرار دوباره مراحل بازی را افزایش دهد.

همچنین سازندگان بازی نمایش کوتاهی از گیم‌پلی بازی را نیز با هواداران به اشتراک گذاشتند که صداگذاری فضای کلی سفینه‌ی ایشیمورا را به نمایش می‌گذارد. البته این ویدیو نشان‌دهنده گرافیک و گیم‌پلی نهایی بازی نیست و سازندگان تنها آن را برای نشان دادن تکنیک‌های پیچیده به‌کار رفته در شبیه‌سازی فضاسازی بازی نشان داده‌اند. شما می‌توانید این ویدیو را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

بازسازی بازی دد اسپیس (Dead Space) در تاریخی نامشخصی از سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی‌سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده