نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱

تلاش سازنده بازی Elden Ring برای رفع مشکل ذخیره نسخه کامپیوتر

بندای نامکو ضمن عذرخواهی از بازیکن‌ها بابت مشکل ذخیره‌ی نسخه‌ی کامپیوتر بازی Elden Ring اعلام کرد که در تلاش برای رفع آن است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بندای نامکو تأیید کرده است که «تحت شرایط خاص» مشکل ذخیره‌ی بازی Elden Ring در فضای ابری استیم وجود دارد. شرکت Bandai Namco توضیح داد که در صورت مواجهه با این مشکل، در زمان اجرای بازی با پیغام خطایی با این مضمون روبه‌رو می‌شوید: «فایل‌های ذخیره‌ لحظه‌ای با فایل‌های ذخیره‌شده در فضای ابری استیم مغایرت دارند». بازیکن‌ها در این شرایط باید به آخرین تاریخ و زمان به‌روزرسانی هر فایل ذخیره نگاه کنند و سپس با انتخاب فایل‌هایی که می‌خواهند نگه دارند، همگام‌سازی را تکمیل کنند».

بندای نامکو با انتشار یک پست کوتاه در سایت خود توضیح داد: «توصیه می‌شود که از فایل‌های ذخیره‌ی لحظه‌ای خود در جای دیگری یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید تا اگر به‌طور ناخواسته فایل‌های ذخیره‌ی لحظه‌ای را روی ذخیره‌ی قبلی موجود در فضای ابری بازنویسی کردید، بتوانید با استفاده از آن‌ها به جریان بازی برگردید». شما می‌توانید با مراجعه به سایت استیم اطلاعات بیشتری از نحوه‌ی تهیه‌ی پشتیبان از فایل‌ها و بازگرداندن آن‌ها به‌دست آورید.

بندای نامکو در این‌باره گفت: «ما بابت همه‌ی دردسرهایی احتمالی ناشی از این مشکل از شما پوزش می‌طلبیم و پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما تا زمان رفع آن سپاسگزاریم». مدتی قبل یک بسته‌ی به‌روزرسانی برای نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Elden Ring منتشر شد که مشکل ذخیره‌ی آن در این کنسول را برطرف کرد. به‌روزرسانی ۱.۰۲.۲ مشکل ذخیره نشدن میزان پیشرفت بازیکن‌ها در زمان از کار افتادن بازی یا جداکردن برق کنسول در حالت Rest Mode را در نسخه‌ی پلی استیشن 5 رفع کرد، اما مشکل ذخیره‌ی بازی در کامپیوتر هنوز به قوت خود باقی است.

نمایی از مبارزات بازی Elden Ring

بندای نامکو قبلا به بازیکن‌ها توصیه کرد که از ذخیره‌ی بازی خود «به‌صورت دستی با خروج از بازی» و «بازکردن منو سیستم با استفاده از دکمه‌ی Option و سپس انتخاب گزینه‌ی Quit Game» مطمئن شوند. البته آن‌ها مشغول کار روی رفع مشکل ذخیره‌ی نسخه‌ی کامپیوتر بازی Elden Ring هستند و احتمالا این مشکل در آینده‌ی نزدیک با انتشار یک به‌روزرسانی تازه برطرف خواهد شد تا بازیکن‌های این پلتفرم نیز بتوانند با خاطر آسوده به تجربه‌ی آن بپردازند.

مقاله‌ی مرتبط:

بازی Elden Ring درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. بازیکن‌ها در این بازی باید با به جان خریدن خطرات احتمالی، ماجراجویی خود را در سرزمین‌های میانی (The Lands Between) آغاز کنند و قهرمانان سابق جهان را به چالش بکشند تا درنهایت به درجه‌ی Elden Lord دست یابند. بازی اکشن نقش‌آفرینی الدن رینگ در بررسی زومجی توانست نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰ را دریافت کند که در خلاصه‌ی آن می‌خوانیم:

«بازی Elden Ring از نظر داستانی تجربه‌ای مشابه نسبت‌به سایر ساخته‌های فرام‌سافتور را ارائه‌ می‌دهد، اما از نظر گیم‌پلی، یک پکیج کامل و تقریبا بی‌نقص است که تنوع شیوه‌ی مبارزه‌ای به‌لطف مهارت‌ها، سلاح‌ها و جادوها متفاوت باشد. بااینکه مینی باس‌های بازی می‌توانستند متنوع‌تر باشند، اما طراحی جهان بازی و باس‌های اصلی به بهترین شکل ممکن انجام شده است. الدن رینگ نزدیک به ۶۰ ساعت مخاطب خود را سرگرم می‌کند، اما جهان رمزآلود آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای فهمیدن تمام راز و رمز آن باید بیش از این وقت بگذارید».


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده