نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷

کارگردان Elden Ring از تولید بازی‌های دشوار دست نمی‌کشد

هیدتاکا میازاکی، کارگردان Elden Ring در گفت‌وگو با رسانه‌ی نیویورکر گفت که سختی بازی‌ها بخشی از ماهیت استودیو فرام‌سافتور است.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان Elden Ring اخیرا اظهار داشت که سختی بازی‌های استودیو From Software موردی نیست که آن‌ها مایل به کنار گذاشتن آن باشند و خودش بارها در این بازی‌ها کشته می‌شود. این کارگردان ژاپنی در گفت‌وگو با رسانه‌ی نیویورکر گفت: «ما همواره در پی پیشرفت هستیم، اما دشواری به‌ویژه در بازی‌های ما چیزی است که به تجربه‌ی بازیکن‌ها معنا می‌بخشد. بنابراین این موردی نیست که فعلا حاضر به رهایی آن باشیم. این هویت ما است».

هیدتاکا میازاکی در این گفت‌وگو احساس خود نسبت‌به بازیکن‌هایی را ابراز کرد که خواهان پشت سر گذاشتن این چالش‌های دشوار هستند، اما به دلایلی تسلیم می‌شوند. کارگردان الدن رینگ در این‌باره اذعان داشت: «من هرگز بازیکن ماهری نبودم. من زیاد در بازی‌ها کشته می‌شوم. بنابراین با آثار خود می‌خواهم به این سؤالات پاسخ بدهم: اگر مرگ فرصتی برای دستیابی به موفقیت باشد، چگونه می‌توان به آن معنا داد؟ چگونه باید مرگ را لذت‌بخش کنم؟»

هیدتاکا میازاکی در بخش دیگری از گفت‌وگو با رسانه‌ی نیویورگر گفت: «من از تمام افرادی که احساس می‌کنند چالش‌های زیادی برای پشت سر گذاشتن در بازی‌های من وجود دارد، عذرخواهی می‌کنم. من تنها می‌خواهم که تا جای ممکن بازیکن‌های بیشتری لذت ناشی از غلبه بر سختی‌ها را تجربه کنند».

هیدتاکا میازاکی، نویسنده و کارگردان بازی الدن رینگ استودیو ژاپنی فرام‌سافتور

اگر در این‌باره اطلاع ندارید، باید بدانید که شرکت بندای نامکو ایرادهای فنی بازی Elden Ring به‌خصوص نسخه‌ی کامپیوتر آن را پذیرفته است. همان‌طور که رسانه‌ی یوروگیمر گزارش داد، بازی الدن رینگ باوجود تحسین‌های گسترده‌ی منتقدها با نقدهای ضدونقیض از سوی کاربران استیم مواجه شده است. بسیاری از نقدهای منفی کاربران به ایجاد وقفه یا Stutter در زمینه‌ی بصری بازی در کامپیوتر اشاره دارند که امیدواریم با به‌روزرسانی‌های بعدی رفع شود.

مقاله‌ی مرتبط:

دیجیتال فاندری نیز مشکل ایجاد وقفه را در میان تعدادی از ایرادهای Elden Ring در زمان ارزیابی اولیه‌ی بازی پس از به‌روزرسانی ۱.۰۲ فهرست کرد. این بازی اکشن نقش‌آفرینی درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. این بازی در بررسی زومجی توانست نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰ را دریافت کند که در خلاصه‌ی آن می‌خوانیم:

«بازی Elden Ring از نظر داستانی تجربه‌ای مشابه نسبت‌به سایر ساخته‌های فرام‌سافتور را ارائه‌ می‌دهد، اما از نظر گیم‌پلی، یک پکیج کامل و تقریبا بی‌نقص است که تنوع شیوه‌ی مبارزه‌ای به‌لطف مهارت‌ها، سلاح‌ها و جادوها متفاوت باشد. بااینکه مینی باس‌های بازی می‌توانستند متنوع‌تر باشند، اما طراحی جهان بازی و باس‌های اصلی به بهترین شکل ممکن انجام شده است. الدن رینگ نزدیک به ۶۰ ساعت مخاطب خود را سرگرم می‌کند، اما جهان رمزآلود آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای فهمیدن تمام راز و رمز آن باید بیش از این وقت بگذارید».


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده