// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳

حذف نسخه تقلبی Unpacking از فروشگاه ها پس از اعتراض سازندگان بازی

بعد از اینکه سازندگان بازی مستقل Unpacking و به عرضه‌ی کلون آن اعتراض کردند، نسخه‌ی تقلبی از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شد.

Unpacking را می‌توان یکی از بازی‌های مستقل جذاب سال ۲۰۲۱ دانست که خوش‌بختانه در نوع خود توانست توجه برخی از گیمرها را جلب کند. متاسفانه برخی افراد سودجو از جذابیت این بازی سواستفاده کردند و سراغ ساخت و عرضه‌ی کلون آن در اپ استور رفتند. وقتی این نسخه‌ی تقلبی توسط تعداد قابل توجهی از بازیکن‌ها روی موبایل تجربه شد، تیم سازنده‌ی بازی مستقل Unpacking اعتراض خود را به آن نشان دادند و رخ دادن چنین اتفاقی را تضعیف‌کننده‌ی روحیه‌ی خود دانستند.

سپس وقتی افراد بیشتری متوجه شدند که چه اتفاقی رخ داده است، درنهایت کلون Unpacking که Unpacking Master نام داشت، از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شد. استودیو Witchbeam Games گفت که بسیاری از طرفدارهای بازی Unpacking به سازندگان این محصول مستقل اطلاع دادند که Unpacking Master با تبلیغات فراوان در TikTok موفق به بالا بردن تعداد بازیکن‌های خود ساخته شده است؛ مخصوصا به این خاطر که بازی Unpacking حداقل اکنون روی iOS و اندروید در دسترس قرار ندارد.

تیم سازنده خطاب به طرفدارها نوشت: «ما فقط می‌خواستیم از شما بابت حمایت تکان‌دهنده‌تان تشکر کنیم. پشتیبانی شما معنای زیادی برای ما دارد. اپل آن نرم‌افزار را از فروشگاه حذف کرد. سپاسگزاریم که به بازی ما اهمیت می‌دهید. نرم‌افزار از فروشگاه گوگل پلی هم حذف شد؛ با سپاس از تمام افرادی که آن را به‌عنوان یک کپی/نسخه‌ی تقلبی گزارش دادند».

آشپزخانه در بازی Unpacking

به‌تازگی سازندگان بازی Outerverse گزارش دادند که یک کلاه‌برداری با محوریت NFT از موارد متعلق به اثر مستقل آن‌ها سواستفاده کرد. بدون شک غم‌انگیز است که سازندگان بازی‌های مستقل باید با چنین چالش‌هایی دست‌وپنجه نرم‌کنند؛ آن هم بدون اینکه قدرت مالی قابل توجهی برای مبارزه‌ی قانونی با افراد متقلب و سودجو داشته باشند. آن‌ها در چنین شرایطی فقط می‌توانند به حمایت‌های مردمی تکیه کنند و دل‌گرم‌کننده به‌نظر می‌رسد که طرفدارها با تلاش‌های جمعی جلوی سودجویی بیشتر و بیشتر سودجویان را می‌گیرند.

زومجی در بررسی بازی Unpacking به این اثر نمره‌ی ۸ از ۱۰ را داد و برای توصیف آن نوشت: «Unpacking اثری است که در ابتدا، به شکل یک پازل خیلی معمولی و حتی ساده از حیث درجه سختی آغاز می‌شود اما به مرور، نشان می‌دهد که هدفش، نه لزوما به چالش کشیدن مخاطبش با معما‌های مختلف که قرار دادن او در جریان داستان زندگی شخصیتی است که نه چهره‌اش را می‌بینیم و نه صدایش را می‌شنویم ولی به‌لطف شخصیت‌پردازی هوشمندانه بازی که بر پایه ارتباط این شخص با وسایلش برقرار شده، به‌شکلی عالی با او همذات‌پنداری خواهیم کرد. Unpacking از این طریق داستان این شخصیت را در نقل مکان کردن‌هایش به خانه‌های جدید به‌تصویر می‌کشد و تجربه‌ای است کوتاه اما شدیدا آرامش‌بخش و با داستانی هوشمندانه که در پایان، حس خوبی در گیمر به جا می‌گذارد و همین کافی است که بتوان با خیال راحت تجربه حداقل یک‌باره آن را به همه پیشنهاد کرد».


منبع Fanbyte
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده