خشنودی سونی از عملکرد بازی Kena: Bridge of Spirits
بخش بازیهای مستقل پلی استیشن تحت مدیریت شوهی یوشیدا به شرکتهای کوچک مختلف برای خلق آثار گوناگون کمک میکند و بازی Kena: Bridge of Spirits یکی از محصولات ساختهشده با همین حمایت است. حالا میدانیم که محصول استودیو بازیسازی Ember Lab به موفقیت مالی قابلتوجه رسید و سونی از این همکاری رضایت دارد.
مایک گریر و جاش گریر بهعنوان دو موسس شرکت Ember Lab میگویند که قبل از امضای قرارداد با سونی برای بازی Kena: Bridge of Spirits، توجه چند شرکت دیگر هم به نخستین ویدیوگیم آنها جلب شده بود. اما این دو نفر که قبلا در صنعت انیمیشنسازی کار میکردند، خوشحال بودند که میتوانند وارد همکاری با سونی شوند. مایک و جاش باور دارند که همکاری با سونی باعث بازگشت آنها به هیجان و انرژی دوران کودکی شد و اعضای استودیو Ember Lab بعد از امضای قرارداد با پلی استیشن احساس میکردند که وارد یک رویداد E3 اختصاصی شدهاند.
اگر شیوع ویروس کرونا/کووید 19 نبود، بازی Kena: Bridge of Spirits به مراتب زودتر عرضه میشد. تازه در صورت درگیر نشدن دنیا با پاندمی، اعضای استودیو Ember Lab مجبور نبودند بازی خود را فقط در رویدادهای آنلاین غیرحضوری به نمایش بگذارند. برخی از اعضای استودیو با لباسهای مخصوصِ ورود به محیطهای دارای آلودگیهای میکروبی و ویروسی، به استودیو میرفتند تا هیچکس مبتلا به کرونا نشود. اما هر طور که بود، آنها بالاخره بازی Kena: Bridge of Spirits را برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی عرضه کردند؛ محصولی که هم بین گیمرها طرفدارهای خاص خود را پیدا کرد و هم چندین و چند رسانه به تحسین آن پرداختند.
دو رئیس استودیو Ember Lab میگویند که باتوجهبه رضایت سونی، فروش قابلتوجه بازی و بازگشت تمام هزینههای تولید طی چند روز، آنها نیازی به عقبگرد ندارند و همچنان به ساخت ویدیوگیمهایی از جنس Kena: Bridge of Spirits ادامه میدهند؛ بازیهای متمرکز روی داستانگویی. شوهی یوشیدا در توئیتر به این خبر واکنش مثبت نشان داد و شاون بنسن، یکی از اعضای کلیدی تیم همکاری پلی استیشن با استودیوهای ترد پارتی (غیر اختصاصی) برای تایید خبر نوشت: «سونی واقعا خوشحال است». چند روز قبل آمار رسمی پلی استیشن استور نشان داد که گیمرها فراتر از پیشبینیها سراغ خرید بازی Kena: Bridge of Spirits رفتهاند.