نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷

سازنده Horizon Forbidden West: انتشار بازی برای PS4 محدودیتی برای ما ایجاد نمی‌کند

متایس دی‌یونه، کارگردان بازی Horizon Forbidden West گفته که رویکرد سونی برای انتشار Cross-Gen این بازی برای کنسول‌های نسل قبل «به هیچ وجه» برای آن‌ها محدودیت ایجاد نکرده است.

اعلام خبر انتشار بین نسلی بازی Horizon Forbidden West به مذاق بسیاری از طرفداران چندان خوش نیامده است. بسیاری از علاقه‌مندان عقیده دارند که توسعه‌دهندگان Guerrilla Games به منظور اجرای مناسب این بازی روی سخت‌افزار قدیمی‌تر پلی استیشن 4، مجبور به محدود کردن دیدگاه خود در ارتقاء جلوه‌های گرافیکی این بازی خواهند بود. بنابراین این بازی قادر به استفاده‌ی کامل از قابلیت‌های پلی استیشن 5 نبوده و عملاً با یک بازی نسل نهمی مواجه نخواهیم بود. هرچند به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این نظر متفاوتی دارند.

متایس دی‌یونه (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی Forbidden West در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Hardware Zone، به‌طور ویژه درباره این انتقادات صحبت کرده است. وی در بخشی از اظهارات خود اعلام می‌کند که انتشار بین نسلی این بازی «به هیچ وجه موجب محدودیت عملکرد آن‌ها نشده است.» دی‌یونه در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

«فکر نمی‌کنم که توسعه‌ی این پروژه به‌عنوان یک بازی cross-gen محدودیتی را برای ما ایجاد کرده باشد. زمانی‌که ما طراحی کانسپت‌های این بازی را شروع می‌کردیم، ایده‌های بسیاری خوبی داشتیم که درنهایت از همه‌ی آن‌ها در بازی نهایی استفاده شد. در واقعاً در آن زمان اصلاً درباره محدودیت‌های سخت‌افزاری و این قبیل مسائل فکر نمی‌کردیم و تمام توجه ما روی طراحی یک بازی جذاب و منحصر‌به‌فرد متمرکز بود. درواقع تمرکز ما روی خلق ماجراجویی فوق‌العاده‌ای قرار دارد که بازیکنان در این بازی پیش رو خواهند داشت.»

ایلوی در کنار رودخانه و گل‌ها در بازی Horizon Forbidden West

de Jonge در ادامه درباره برتری نسخه PS5 این بازی نسبت به PS4 صحبت کرده و از مواردی همچون بهبود جلوه‌های بصری، پشتیبانی از قابلیت‌های دوال سنس و... به‌عنوان نمونه نام برده است.

«فکر می‌کنم که بزرگ‌ترین وجه تمایز میان این دو کنسول، جدا از تکنولوژی‌هایی مانند صدای سه‌بعدی و لودینگ‌های سریع و البته ویژگی‌های جذاب کنترلر دوال سنس، برتری گرافیکی بازی‌ها روی سخت‌افزار پلی استیشن 5 باشد. ما در نسخه‌ی PS5 بازی‎‌ها می‌توانیم جزئیات به مراتب بیشتری را در گرافیک بازی ایجاد کرده و حتی ریزترین موهای روی صورت آلوی را مشاهده کنیم. ضمن اینکه جزئیات محیطی بازی در مسافت‌های دوردست نیز پیشرفت چشمگیری دارد.»

«فکر نمی‌کنم خیلی از طرفداران در دموی بازی متوجه این موضوع شده باشند اما شما حتی می‌توانید خزه‌هایی که روی سنگ‌ها رشد می‌کنند را نیز مشاهده کنید. در پلی استیشن 5 هریک از رشته‌های این خزه‌ها به‌صورت جداگانه رندر می‌شود. سخت‌افزار این دستگاه واقعاً قدرتمند است و می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را به تصاویر اضافه کند. فکر می‌کنم این موضوع درکنار قدرت پردازش کنسول از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. البته ما در نورپردازی محیط بازی نیز از برتری‌های این کنسول بهره می‌بریم. سطح قابلیت‌های این سیستم در نورپردازی گیم‌پلی بازی را پیش از این فقط در کات سین‌های سینماتیک بازی مشاهده می‌کردیم، ولی حالا همیشه و در همه‌جای گیم‌پلی بازی قادر به پیاده‌سازی آن خواهیم بود. این قدرت پلی استیشن 5 را می‌رساند و شکی در آن وجود ندارد. بنابراین طبیعی است که بازی روی PS5 جلوه‌های بهتری را ارائه کند.»

تصاویر مختلف از چهره ایلوی و دلور در بازی هورایزن فوربیدن وست داخل جنگل

دی‌یونه اخیراً هم در مصاحبه‌ای به ارائه‌ی جزئیات جدید درباره روند توسعه و تست‌های انجام شده روی نسخه PS4 این بازی پرداخته است. ضمن اینکه تاکنون تأیید شده این بازی روی پلی استیشن 5 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

Horizon Forbidden West براساس شنیده‌ها برای عرضه در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است ولی سونی هنوز به عرضه این بازی در این بازه زمانی متعهد نشده است. البته Guerrilla Games تأیید کرده که بازی در مراحل نهایی روند توسعه‌ی خود قرار دارد:

«ما به‌تازگی مرحله‌ی بتای بازی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌ایم که نشان می‌دهد پروسه‌ی تولید تا جای خوبی پیش رفته است. این روزها در مراحل پایانی ساخت بازی قرار داریم و روی کارهایی مثل پولیش و برطرف کردن باگ‌ها و ایرادات کار می‌کنیم. همچنین روی بعضی از ویژگی‌های بازی کار می‌کنیم که در طول تولید پروژه وقت‌گیر بودند و به خوبی به آن‌ها نرسیده بودیم، مثل بعضی از ربات‌ها. روی صحنه‌های سینمایی پایانی هم کار می‌کنیم و در مجموع در حال جمع کردن تمام بخش‌های بازی هستیم. ولی با اینکه در مراحل انتهایی کار به سر می‌بریم، هنوز باتوجه‌به ابعاد و عظمت بازی چیزهای زیادی باقی مانده که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده