// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۳

احتمال بازنشستگی کامل خالق سونیک بعد از شکست بازی Balan Wonderworld

یوجی ناکا ۵۵ ساله نه‌تنها شایعات مرتبط با خروج از اسکوئر انیکس را تایید کرد، بلکه گفت شاید برای همیشه بازی‌سازی را کنار بگذارد.

یکی از افراد بسیار تأثیرگذار روی متولد شدن شخصیت معروف و محبوب سونیک شاید دیگر هرگز بازی نسازد. یوجی ناکا با اشاره به این نکته که در آینده علت جدایی خود از اسکوئر انیکس و شاید صنعت بازی‌سازی را شرح خواهد داد، شایعات چند روز اخیر را تایید کرد؛ این فرد شناخته‌شده‌ی صنعت بازی‌سازی دیگر یک کارمند شرکت اسکوئر انیکس به حساب نمی‌آید.

ناکا در شبکه‌ی اجتماعی نوشت: «برای پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها و کاربرها می‌توانم تایید کنم که من در پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۱ از اسکوئر انیکس جدا شدم. اکنون نمی‌توانم علت این جدایی را به شما بگویم. ولی امیدوارم وقتی زمان مناسب رسید، بتوانم این را به شما بگویم. در رابطه با فعالیت‌های خود در آینده نیز باید پذیرفت که همین حالا ۵۵ ساله شده‌ام. پس شاید بازنشسته شوم.

آخرین اثر ناکا بازی Balan Wonderworld بود که وی وظیفه‌ی کارگردانی آن برای اسکوئر انیکس را برعهده داشت؛ یک بازی ویدیویی که فارغ از دریافت نظرات منفی فراوان از لحاظ مالی هم شکست خورد. میانگین امتیاز منتقدها به نسخه‌های مختلف بازی Balan Wonderworld در متاکریتیک بین اعداد ۳۶ و ۵۱ از ۱۰۰ قرار می‌گیرد. حالا آینده استودیو سازنده‌ی این بازی هم یعنی Balan Company هم در هاله ابهام قرار دارد. نائوتو اوشیما، طراح نخستین تصاویر سونیک و چند بازی‌ساز قدیمی دیگر هم کنار یوجی ناکا داخل استودیو Balan Company کار می‌کردند.

اکنون مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار استودیو Balan Company و اعضای دیگر آن خواهد بود. اسکوئر انیکس هنوز بیانیه‌ای در این رابطه منتشر نکرده است. شاید تلخ‌ترین بخش داستان را زمانی درک کنیم که به یاد صحبت‌های یوجی ناکا در چند ماه قبل بیافتیم. او گفت که پس از جدایی از سگا در سال ۲۰۰۶، فقط یک فرصت دیگر برای ساخت بازی پلتفرمر جدید دارد و می‌خواهد این کار را با بازی Balan Wonderworld انجام بدهد. ولی آخرین تلاش او هم راه به جایی نبرده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده