نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹

God of War جدید ظاهرا از ابتدا برای PS4 و PS5 برنامه‌ریزی شده بود

براساس گزارش جدید نشریه VGC، به نظر می‌رسد که قسمت جدید مجموعه‌ی God of War و همچنین بازی Horizon Forbidden West از همان ابتدا به‌عنوان بازی‌های بین نسلی برنامه‌ریزی شده بودند.

به نظر می‌رسد که جمله‌ی مشهور «ما به نسل‌ها باور داریم» جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در تصمیمات اخیر سونی بازتاب زیادی داشته است. درحالی که بازی‌هایی مانند Demon’s Souls، Destruction AllStars، Returnal و در آینده نزدیک Ratchet and Clank: Rift Apart به‌عنوان انحصاری‌های پلی استیشن 5 معرفی شدند، شماری از بازی‌های فرست پارتی و پرمخاطب پلی استیشن نیز به‌صورت Cross-Gen یا بین نسلی در نظر گرفته شدند که برای برخی طرفداران غیرمنتظره بوده است. 

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales اولین بازی بین نسلی پلی استیشن 4 و 5 بود که بعد از آن Horizon Forbidden West نیز به همین ترتیب برنامه‌ریزی شد. اما سونی اخیراً تأیید کرد که دنباله مورد انتظار مجموعه‌ی خدای جنگ یا God of War: Ragnarok (نام نهایی این بازی هنوز مشخص نشده است) نیز به همراه Gran Turismo 7 به‌صورت Cross-Gen منتشر خواهد شد.

پلی استیشن 4 و 5

براساس مقاله جدیدی که ازطریق نشریه VGC منتشر شده، بازی God of War: Ragnarok از همان ابتدا به‌عنوان یک بازی بین نسلی در نظر گرفته شده بود. Horizon Forbidden West نیز همین وضعیت را داشته و هردوی این بازی‌ها از ابتدا برای PS4 و PS5 توسعه داده می‌شدند. از سوی دیگر، Gran Turismo 7 داستان متفاوتی داشته و ظاهراً سونی به‌تازگی تصمیم به عرضه این بازی روی کنسول نسل هشتمی خود نیز گرفته است. 

انتشار این اخبار واکنش‌های مختلفی را از سوی طرفداران به‌دنبال داشته است. درحالی که مقامات رسمی سونی به وضوح درباره بین نسلی بودن یا نبودن God of War اظهارنظر نکردند، اما در زمان معرفی این بازی هم نگفته بودند که این بازی برای PS4 نیز منتشر خواهد شد. این رویکرد درباره بازی Horizon Forbidden West نیز به کار گرفته شد. اما در سمت مقابل، بازی Gran Turismo 7 به‌صورت قطعی به‌عنوان یکی از انحصاری‌های پلی استیشن 5 معرفی شده بود.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که جیم رایان به‌صراحت تاکید کرده بود که تمام تلاش سونی این است که حداقل تا سه سال آینده از پلی استیشن 4 پشتیبانی کند. باتوجه به اینکه دو بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Horizon 2: Forbidden West نیز راهی این کنسول شدند، رخ دادن چنین اتفاقی برای Ragnarok نیز دور از انتظار نبود.

پوستر بازی هورایزن فوربیدن وست

در هر حال باید منتظر ماند و دید که رویکرد بین نسلی سونی برای بازی‌های انحصاری پلی استیشن درنهایت چه تعداد از بازی‌های آینده‌ی این شرکت را در بر خواهد گرفت. براساس اظهارات اخیر سونی، حداقل ۲۵ بازی‌ جدید برای پلی استیشن 5 در دست ساخت است که نیمی از این تعداد را آی پی‌های جدید تشکیل می‌دهند.

برخی از هواداران عقیده دارند که عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 روی PS4 می‌توان به کیفیت این بازی‌ها و همچنین فروش کنسول‌های جدید سونی آسیب وارد کند؛ در سمت مقابل جامعه‌ی بزرگ کاربران پلی استیشن 4 چیزی نیست که سونی به این زودی‌ها قصد چشم پوشی از آن را داشته باشد. شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده