// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۴

اهمیت بازی های انحصاری ساخته شده در استودیوهای غیرداخلی برای سونی

هرمان هولست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن به‌تازگی از این گفته که او بین استودیوهای فرست پارتی سونی و استودیوهای مستقلی که بازی انحصاری برای پلی استیشن می‌سازند، فرق خاصی قائل نیست.

درمیان بسیاری از طرفداران کنسول‌های مختلف همیشه این بحث بوده که بازی‌هایی که توسط استودیوهای مستقل ساخته و توسط شرکت صاحب کنسول به‌صورت انحصاری منتشر می‌شوند، آیا در دسته‌ی آثار فرست پارتی قرار می‌گیرند یا ترد پارتی؟ درواقع تا زمانی‌که یک بازی به‌طور مستقیم توسط استودیوی زیرمجموعه‌‌ی تولیدکننده‌ی کنسول ساخته نشود، نمی‌توان نام آن را یک اثر فرست پارتی گذاشت و باید در دسته‌ی بازی‌های سکند پارتی قرار بگیرد. مثال آن نیز بازی Returnal است که توسط استودیوی مستقل Housemarque ساخته و سونی آن را اخیرا به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر کرد.

حال در همین راستا از هرمان هولست، رئیس استودیوهای پلی استیشن به‌تازگی مصاحبه‌ای انجام شده که متن آن در وب‌سایت پلی استیشن منتشر شده است. هولست در این مصاحبه می‌گوید هرچه شوهی یوشیدا، رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن قبلا می‌گفت، او قبول دارد. وی در این خصوص توضیح می‌دهد: «فکر کنم بین تیم‌های بازی‌سازی مانند ناتی داگ، اینسامنیاک، مدیا ملکول، ساکر پانج و غیره که بخشی از سونی هستند و تیم‌های بازی‌سازی مانند Firewalk و Haven که با ما مثل یک شریک کار می‌کنند، می‌توانید تمایز قائل شوید. البته تیم‌هایی هم مانند کوجیما پروداکشنز و فرام‌سافتور هستند که سال‌ها است با ما کار می‌کنند.»

بازی‌های پلی استیشن 5

هولست در ادامه می‌گوید: «[این استودیوها] از خیلی جهات برای من با یکدیگر فرق خاصی ندارند. همه‌ی آن‌ها استودیوهای پلی استیشن هستند. ما (سونی) درنهایت تشکیلاتی هستیم که بازی‌سازها را رهبری می‌کنیم و این معنی‌اش برای من این است که ما می‌خواهیم بهترین استودیوهای بازی‌سازی جهان را پیدا و به آن‌ها کمک کنیم تا با شوروعلاقه‌ی خاصی ایده‌های [بازی‌سازی] خود را دنبال کنند. این موضوع برای من مهم است که استودیوهای پلی استیشن جایی باشد که بازی‌سازان به ما بپیوندند و بتوانند بهترین آثار دوران کاری خود را خلق کنند. این چیزی است که من به دنبالش هستم.»

هولست سپس تاکید می‌کند که استودیوهای پلی استیشن در حال حاضر «بیش از 25 بازی در دست توسعه دارند» و همان‌طور که او در توضیحات قبلی خود گفته، قرار نیست تمام این بازی‌ها در استودیوهای داخلی و فرست پارتی سونی ساخته شوند. او همچنین اشاره می‌کند که «نزدیک به نیمی از این بازی‌ها آی‌پی‌های جدید هستند» و «نیم دیگری از آن‌ها نسخه‌های جدیدی از مجموعه‌هایی هستند که طرفداران پلی استیشن می‌شناسند و به آن‌ها علاقه‌مندند و اینکه این تعداد بازی در حال ساخت قابل‌توجه است.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی سخنان هرمان هولست چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده