// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰

تیم Asobi به جدیدترین استودیو بازی‌سازی اختصاصی سونی تبدیل شد

سازندگان بازی The Playroom، بازی The Playroom VR، بازی واقعیت‌مجازی Astro Bot Rescue Mission و صد البته بازی Astro's Playroom حالا جدیدترین استودیو فرست-پارتی پلی استیشن را تشکیل می‌دهند.

اکنون سونی یک استودیو بازی‌سازی فرست-پارتی (انحصاری/اختصاصی) جدید پلی استیشن دارد؛ یک استودیو بازی‌سازی ژاپنی قرارگرفته در توکیو که به‌گفته‌ی هرمن هالست قرار است یک مجموعه بازی بزرگ را برای گیمرهای گوناگون دنیا با سنین مختلف گسترش بدهد. هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن نوشت که Team Asobi را دارای کلاس جهانی و خلاقیت فراوان می‌داند. تیم Asobi قبلا فقط یک تیم از بازی‌سازهای خلاق داخل یکی از استودیوهای پلی استیشن سونی بود و حالا انقدر گسترش یافت که تبدیل به یک استودیو بازی‌سازی کامل با هویت خاص خود خواهد شد.

فعلا مشخص نیست که آیا منظور هالست از آن «مجموعه بازی جهانی» همان جهان استرو بات‌ها است یا تیم اسوبی همزمان با عرضه‌ی بازی‌های بیشتر با محوریت این موجودات چشم‌آبی دوست‌داشتنی، به ساخت آثار متفاوت دیگر هم می‌پردازد. این وسط قطعا انتظار می‌رود که همزمان با عرضه پلی استیشن وی آر جدید برای پلی استیشن 5، استودیو Team Asobi یک بازی واقعیت‌مجازی عالی با محوریت Astroها برای روز عرضه‌ی آن داشته باشد.

لوگو رسمی تیم اسوبی، استودیو بازی‌سازی انحصاری جدید پلی استیشن سونی در توکیو

سازندگان بازی Astro's Playroom کنسول PS5 حالا به‌عنوان یک استودیو بازی‌سازی ژاپنی کامل سونی، دارای صفحات اختصاصی خود در شبکه‌های اجتماعی هستند. قطعا تشکیل استودیو تیم اسوبی به این شکل عده‌ای را به یاد صحبت‌های جیم رایان راجع به «رشد ارگانیک استودیوهای بازی‌سازی فرست-پارتی پلی استیشن» می‌اندازد.

نیکلاس دوسی، کارگردان خلاق Team Asobi که حالا رئیس استودیو بازی‌سازی Team Asobi شده است، در رابطه هویت این استودیو واقع‌شده در توکیه می‌گوید: «همان‌طور که ما در حال گسترش یافتن و رفتن به سراغ چالش‌های بزرگ‌تر هستیم، مأموریت قرارگرفته در قلب ما به مانند همیشه مشخص خواهد بود؛ تقدیم کردن جادوی پلی استیشن و نوآوری به شما و نشاندن لبخند روی لب‌های گیمرها. ما این کارها را با ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده و رنگارنگ برای تمام گروه‌های سنی انجام می‌دهیم.

ما یک میلیون قصه برای به اشتراک گذاشتن با شما راجع به بازی‌های خود داریم. پس با استودیو تیم اسوبی همراه شوید. در زبان ژاپنی کلمه‌ی Asobu به‌معنی بازی کردن است. این تیم از سال ۲۰۱۲ میلادی به وجود آمد و مدام گسترش یافت. حالا ما جدیدترین استودیو بازی‌سازی داخلی پلی استیشن هستیم تا به پیروی از همان فلسفه‌ای ادامه بدهیم که می‌گوید باید احساس لذت بازی را تقدیم شما کنیم؛ چه با تصاویر پیکسلی دقیق و ساخت انیمیشن‌های بامزه در نقاط مختلف محیط‌های بازی و چه با بهره‌برداری از قابلیت‌های یک کنترلر جدید به شکل سورپرایزکننده!

اکثر اعضای استودیو بازی‌سازی Team Asobi را بازی‌سازهای ژاپنی تشکیل می‌دهند. چون تیم اسوبی در توکیو قرار دارد

اکثر اعضای استودیو تیم اسوبی را بازی‌سازهای ژاپنی تشکیل می‌دهند. ولی ما بازی‌سازهای متولد انگلستان، آلمان، فرانسه، اسکاتلند، کره، کلمبیا و اسپانیا را نیز در تیم خود داریم. همگی به فناوری‌ها، فرهنگ عامه، میراث بازی‌های ویدیویی، فصل‌های زیبا، غذای خوشمزه و خلاقیت‌های عجیب‌وغریب ژاپنی عشق می‌ورزیم. نمی‌توانم یک راز را برای شما برملا کنم. ولی ما همیشه علاقه‌ی خود به تکنولوژی‌های روز را تبدیل به نقطه‌ی شروع پروژه‌های خود کردیم و به‌شدت روی ساخت بازی‌های میخکوب‌کننده وقت گذاشتیم. مثلا همین حالا روی آن پروژه‌ی جهانی کار می‌کنیم و از دوال‌سنس بهره می‌بریم.

درنهایت می‌خواهم به شما بگویم که همه‌ی اعضای تیم اسوبی گیمرهای پروپاقرص هستند. ما انواع بازی‌های ویدیویی را دوست داریم؛ از جمله پلتفرمرها که با هر پرش موفق، لذت لحظه به لحظه را تحویل ما می‌دهند. در طول ۱۸ ماه گذشته که دنیا وضعیت سختی داشت، لذت بازی کردن زندگی را آسان‌تر ساخت. ما بهترین آرزوها را برای شما داریم. سپاس که انقدر جامعه‌ی کاربرهای فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده‌اید و منتظر خواندن نظرات شما هستیم. همه‌ی شما را به‌زودی خواهم دید».


منبع PS.Blog PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده