نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۴

پشتیبانی Doom Eternal و چند بازی‌ دیگر از Ray-Tracing و DLSS

انویدیا فهرست بازی‌هایی را که از فناوری‌های ری تریسینگ و DLSS پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرده است که اسامی بزرگی همچون Red Dead Redemption 2 و Doom Eternal بین آنها دیده می‌شود.

انویدیا بازی‌های جدیدی که از این پس از فناوری‌های RTX شامل DLSS، Ray-Tracing و REFLEX برخوردار می‌شوند را اعلام کرده است. حالا جمعاً ۱۳۰ بازی و اپلیکیشن از ویژگی‌های RTX پشتیبانی می‌کنند که با استفاده از آن، عملکرد و جلوه‌های بصری آن‌ها بهبود پیدا می‌کند. انویدیا کنفرانس Computex 2021 را فرصت مناسبی برای اضافه کردن چند بازی جدید به این فهرست به شمار آورده است. با زومجی همراه باشید.

اولین و شاید مهم‌ترین بازی جدیدی که فناوری RTX را دریافت می‌کند، Red Dead Redemption 2 است. بازی فوق‌العاده محبوب و برنده‌ی چندین جایزه‌ی بزرگ استودیوی راک‌استار، به‌زودی آپدیت DLSS 2.1 را دریافت می‌کند. درکنار Red Dead 2، شوتر آنلاین و تاکتیکال Rainbow Six: Siege از یوبیسافت را داریم که به همراه بازی سروایوال No Man's Sky از استودیوی Hello Games از این ویژگی بهره‌مند خواهد شد. از دیگر بازی‌های مهمی که به‌زودی امکان استفاده از تکنولوژی RTX Ray-Tracing را دریافت می‌کنند، باید به Icarus، Dying: 1983 و البته Doom Eternal اشاره کرد.

پشتیبانی Red Dead 2 از تکنولوژی RTX

شوتر اول شخص و اکشن Doom Eternal، قبل از دریافت آپدیت RTX Raytracing نیز با کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX 30 در رزولوشن 4K و نرخ فریم 100FPS اجرا می‌شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که ری تریسینگ و DLSS منجر به ارائه‌ی جلوه‌های بصری و عملکرد به مراتب بهتر این بازی نسبت به قبل شود. انویدیا در متن توضیحات خود در اینباره می‌نویسد:

«بازی  DOOM Eternal  از استودیوی id Software و بتسدا، سال گذشت و در میان تحسین منتقدان و کاربران برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. طرفداران این مجموعه‌ی اسطوره‌ای، در جدیدترین نسخه‌ی Doom از نهایت هیجان، اکشن، جلوه‌های چشم نواز و گیم‌پلی فوق‌العاده‌ی این بازی لذت می‌برند. DOOM Eternal که با استفاده از موتور گرافیکی اختصاصی و بسیار سریع idTech توسعه یافته، با اضافه شدن تکنولوژی ری تریسینگ و فناوری بهبود عملکرد DLSS، مرزهای جذابیت جلوه‌های گرافیکی و عملکرد بی‌نقص بازی‌های ویدیویی را بیش‌ازپیش جا‌به‌جا خواهد کرد.»

ارائه ری تریسینگ برای بازی دوم اترنال

«DLSS یک فناوری متحول کننده و مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از هسته‌های تنسور در پردازنده‌های گرافیکی انویدیا اقدام به بهبود عملکرد گرافیکی بازی‌های ویدیویی می‌کند. NVIDIA DLSS با قدرت دیپ لرنینگ، نرخ فریم تصاویر را ارتقاء داده و جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها را به بهترین نحوه به نمایش می‌گذارد.»

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر رسمی از اجرای بازی Doom Eternal با فعالسازی ری تریسینگ و با استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti که همین امروز معرفی شده را ملاحظه کنید:

دانلود از آپارات

دراین‌میان بازی‌های دیگری مانند War Thunder،Naraka Bladepoint، CFHD و Escape from Tarkov نیز هستند که از فناوری Reflex انویدیا برخوردار می‌شوند. در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده