نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰

سی دی پراجکت رد و آغاز ساخت چند پروژه بزرگ از سال ۲۰۲۲

استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد تصمیم دارد تا با بررسی فرصت‌های خرید یا ادغام با سایر شرکت‌ها، توانایی خود در تولید پروژه‌های جدید را افزایش دهد.

تقریباً همه‌ی ما می‌دانیم شرکت سی دی پراجکت در ماه‌های اخیر دوران سخت و چالش برانگیزی را تجربه کرده است. ناشر بازی Cyberpunk 2077 همچنان در تلاش برای دریافت تأییدیه‌ی سونی به منظور بازگرداندن بازی بزرگ خود به فروشگاه رسمی پلی استیشن است. از طرفی، دومین کارگردان این بازی به همراه رئیس بخش تولید این شرکت به‌دلیل نارضایتی از رفتار مدیران این شرکت استعفا دادند و با وجود انتشار آپدیت‌های متعدد، سایبرپانک 2077 همچنان از باگ‌ها و ایرادات فنی مختلف رنج می‌برد. همه‌ی این موارد وقتی درکنار زیان ۶۰ درصدی شرکت در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرند، وضعیت بحرانی سی دی پراجکت رد را به وضوح نشان می‌دهند.

بنابراین واضح است که عرضه بازی Cyberpunk 2077 اصلاً به نحوی که سازندگان آن امیدوار بودند پیش نرفت. لذا این اتفاقات می‌تواند علت تصمیم گیری مدیران این شرکت برای پیش برد چند پروژه‌ی رده بالای موازی را از سال ۲۰۲۲ تشریح کند. براساس گزارش نشریه رویترز، سی دی پراجکت قصد دارد تا از ابتدای سال آینده‌ی میلادی، ساخت چند پروژه مهم و با بودجه‌ی بالا را شروع کند. این تصمیم یکی از دلایل بازگشت آدام بادوسکی، کارگردان سابق Cyberpunk به منظور نظارت بر توسعه‌ی چند پروژه‌ی AAA به‌صورت همزمان بوده است. ضمن اینکه این استودیو فرصت‌های خرید یا ادغام با شرکت‌های دیگر را نیز بررسی می‌کند.

بازی های ویچر 3 سایبرپانک 2077

درحالی که این تصمیم به احتمال زیاد می‌تواند کمک زیادی به وضعیت آینده‌ی CD Projekt کند، قطعاً مدیران این شرکت می‌دانند که رشد فروش بازی‌های آن‌ها در سال‌های پیش رو تا حد زیادی به تلاش برای بازگرداندن اعتماد کاربران Cyberpunk بستگی دارد. در همین راستا، سازندگان این بازی اکشن و نقش آفرینی، وعده‌ی انتشار محتوای رایگان و همچنین آپدیت رایگان بازی‌های Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 را برای کنسول‌های نسل جدید به جامعه‌ی مخاطبان این بازی‌ها داده‌اند. این برنامه‌ها همگی برای نیمه دوم سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است.

باوجود اینکه می‌توان گفت مشکلات کنونی سی دی پراجکت رد کاملاً قابل درک است، توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که سال گذشته رکورد درآمدزایی این شرکت در تاریخ فعالیت آن‌ها جا‌به‌جا شد. ظاهراً درآمد سی‌دی پراجکت رد از سایبرپانک 2077 آنقدر بوده که توانسته ضررهای آن را جبران کند. حالا شرایط به نحوی پیش رفته که بیش از ۶۰ درصد ارزش درآمدهای این شرکت کاهش یافته است.

درنهایت اما این‌طور که از آمار و ارقام فروش Cyberpunk 2077 برمی‌آید، این بازی با وجود مشکلات و حواشی متعددی که برایش در این مدت پیش آمده، فروش خیلی خوبی داشته است و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کاهش درآمد ۵۰ میلیونی شاید خیلی ضربه‌ی بزرگی به وضعیت مالی سی‌دی پراجکت رد وارد نکند. اما باید دید که آیا این تصمیمات می‌تواند اشتباهات این شرکت در سال ۲۰۲۰ را جبران کرده و تیم خلاق و مستعد توسعه‌دهندگان آن‌ها را مجدداً به مسیر موفقیت برگرداند.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده