نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵

سی دی پراجکت: انتشار Cyberpunk 2077 درس بزرگی برای ما داشت

توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 در استودیوی سی دی پراجکت رد می‌گویند هرگز درسی که از انتشار فاجعه بار این بازی گرفتند را فراموش نخواهند کرد.

عرضه پردردسر و پر از اشکال بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۲۰ موضوعی بود که شاید هیچ یک از مخاطبان دنیای بازی‌های ویدیویی از آن بی‌اطلاع نماندند. اتفاقی که احتمالاً در سال‌های آینده نیز مرتب به آن اشاره شده و به الگویی برای عدم تکرار اشتباهات تبدیل خواهد شد. مشکلات بسیار زیاد این بازی در زمان عرضه و به‌خصوص در نسخه‌های کنسولی، منجر به انتقادات شدید نسبت به سی دی پراجکت رد، استودیوی سازنده این بازی شد. اتفاقی که درنهایت موجب حذف این بازی از فروشگاه رسمی پلی استیشن شده و سی دی پراجک را مجبور به بازگرداندن بسیاری از هزینه‌های خریداران این بازی کرد. البته نباید شکایت‌های حقوقی متعددی که از جهات مختلف علیه این شرکت تنظیم شد را نیز فراموش کرد.

با اینحال، آمار فروش Cyberpunk 2077 به‌لطف تبلیغات قوی و البته کیفیت خود بازی فارغ از مشکلات فنی آن بسیار خوب گزارش می‌شود. البته که به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان این بازی در استودیوی لهستانی CDPR، این اتفاق درس بزرگی برای آن‌ها بوده که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

پوستر بازی Cyberpunk 2077

سازندگان سایبرپانک 2077 از همان ابتدای کار وعده‌ی اصلاح کامل مشکلات بازی را به کاربران دادند که این اقدامات تا زمان رسیدن به یک کیفیت مطلوب و بی‌نقص از این بازی اکشن و نقش آفرینی ادامه خواهد داشت. آن‌ها در جریان نشست اخیر توسعه‌دهندگان این شرکت برای ارائه‌ی گزارش عملکرد مالی، بخش‌هایی از صحبت‌های خود را به پیامدها و تجربیاتی که در عرضه این بازی داشتند، اختصاص دادند.

«ما تصمیم گرفتیم تا یک آی پی جدید را به گیمرهای سراسر جهان معرفی کنیم و همان‌طور که می‌دانید، این کار نیازمند یک مدیریت قوی و البته یک ایده‌ی قابل احترام است. حالا با مجموعه بازی‌های The Witcher دو آی پی بزرگ و آینده دار در اختیار CD Projekt قرار دارد که می‌توان سال‌های پیش رو را بر مبنای آن‌ها بنا کرد. البته که می‌دانیم همه‌ی تصمیمات ما طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش نرفت ولی این اتفاقات درس بزرگی برای ما بوده که هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.»

«در حال حاضر با تغییرات بسیار زیادی در داخل شرکت مواجه هستیم و همه‌ی این اقدامات بخشی از تجربیاتی هستند که در این مدت برای ما اتفاق افتاد.»

Cyberpunk 2077

سی دی پراجکت رد تاکنون درباره بسیاری از این تغییرات به‌صورت عمومی اظهارنظر نکرده است. اما این شرکت تأیید کرده که برخلاف تبلیغات و بازاریابی بلندمدت Cyberpunk 2077، از این پس بازاریابی بازی‌های جدید خود را در زمان به مراتب نزدیک‌تری نسبت به تاریخ عرضه بازی انجام خواهند داد. ضمن اینکه از این به بعد به‌جای نمایش هرگونه کانسپت اولیه از طراحی بازی‌های جدید، تنها به ارائه تصاویر واقعی و مربوط‌به نسخه نهایی بازی بسنده خواهد شد. همچنین ارائه جزئیات و اطلاعات در تمامی پلتفرم‌های بازی صورت گرفته و تنها به یک نسخه‌ی خاص محدود نخواهد شد.

این شرکت پیش از این هم اعلام کرده بود که پروژه جداگانه بازی چندنفره Cyberpunk 2077 لغو شده و در رویکرد شرکت تجدید نظر شده است. حالا قرار است این بخش به‌عنوان یکی از حالت‌های بازی اصلی Cyberpunk 2077 به آن اضافه شود.

سایبرپانک 2077 هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی استیدیا قابل دریافت است. نسخه نسل جدید این بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس نیز قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده