نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۶

ساخت بازی Assetto Corsa 2 رسما تایید شد

ساخت بازی Assetto Corsa 2 برای عرضه در سال ۲۰۲۴ تایید شد. نسخه‌ی جداگانه ای از این سری برای پلتفرم‌های موبایل به‌زودی منتشر می‌شود.

روز گذشته شرکت ایتالیایی Digital Bros خبر ساخت نسخه‌ی جدیدی از سری محبوب ریسینگ Assetto Corsa را تایید کرد. در جریان گزارش مالی این ناشر ایتالیایی که مالکیت شرکت Kunos Simulazioni، استودیوی سازنده بازی Assetto Corsa را در اختیار دارد، خبر ساخت نسخه‌ی بعدی این سری برای عرضه در سال ۲۰۲۴ اعلام شد.

شاید سری Assetto Corsa به پرطرفداری مجموعه‌های مطرح دنیای بازی های ریسینگ شبیه‌ساز مانند Forza Motorsport و Gran Turismo نباشد، اما این سری با ارائه‌ی گیم‌پلی دقیق و با کیفیت از مسابقات اتوموبیل رانی درون پیست و محتوای دانلودی رایگان هواداران زیادی را به خود جذب کرده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی دیجیتال بروز، مجموعه‌ی شبیه‌ساز Assetto Corsa تاکنون موفق به دستیابی به فروش ۱۲ میلیون نسخه شده است. این آمار فروش نسخه‌ی اول این بازی و بسته‌ی الحاقی Assetto Corsa Competizione را شامل می‌شود. این میزان فروش باعث شده مجموع درآمد این سری به بیش از ۶۶ میلیون دلار برسد. دیجیتال بروز در گزارش خود از سه عامل استفاده از موتور قدرتمند آنریل انجین ۴، دقت فوق‌العاده در شبیه‌سازی اتوموبیل‌ها و طراحی پیست‌ها و درنهایت استفاده از فناوری اسکن لیزری برای طراحی مسیرهای محل رقابت بازی به‌عنوان عوامل موفقیت این مجموعه نام برد.

علاوه‌بر نسخه‌ی بعدی این بازی که در حال حاضر در استودیوی Kunos Simulazioni در دست ساخت است، ساخت نسخه‌ی جداگانه و مستقلی از این مجموعه برای پلتفرم‌های موبایل نیز تایید شد. هنوز جزئیات چندانی از این بازی منتشر نشده است، اما طرفداران این مجموعه لازم نیست برای مدت طولانی منتظر بمانند؛ چرا که تابستان امسال به‌عنوان تاریخ انتشار این بازی موبایلی اعلام شده است.

بازی Assetto Corsa Competizione هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی پی‌سی این بازی که سال گذشته منتشر شده است، از فناوری ری تریسینگ بهره می‌برد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده