نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

کاهش قابل توجه حجم بازی Microsoft Flight Simulator

مایکروسافت در آپدیت جدید Microsoft Flight Simulator، حجم این بازی شبیه‌ساز هدایت هواپیما را به کمتر از نصف کاهش داده است.

حجم بازی‌های ویدیویی همواره یکی از معضلات و دغدغه‌های گیمرها در هر پلتفرمی بوده و با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی جذابیت گرافیکی بازی‌ها نیز این مسئله دوچندان می‌شود. به همین دلیل گیمرها همواره از بهینه‌سازی و کاهش حجم بازی‌های سنگینی مانند Microsoft Flight Simulator استقبال می‌کنند. اتفاقی که در آپدیت جدید این بازی رخ داده و حجم دانلود فایل‌های این بازی به‌طور قابل توجهی کاهش داده است.

براین اساس، اندازه‌ی فایل‌های اصلی بازی Microsoft Flight Simulator از ۱۷۰ گیگابایت به تنها ۸۳ گیگابایت، یعنی کمتر از نیمی از حجم سابق آن کاهش یافته است. به‌عنوان مثال می‌توان گفت حالا حجم این بازی به چیزی در حدود بازی‌هایی مانند Final Fantasy XV رسیده و فاصله زیادی با مواردی همچون Call of Duty: Modern Warfare یا Red Dead Redemption 2 گرفته است.

پرواز بر فراز مزارع سرسبز در بازی مایکروسافت فلایت سیمولاتور

آپدیت جدید Microsoft Flight Simulator علاوه‌بر این، چند مورد اصلاح و بهبود گیم‌پلی بازی را نیز به همراه دارد که برخی از آن‌ها از اهمیت نسبتاً بالایی برخوردار هستند. به‌عنوان مثال، باگی که گاهی اوقات منجر به غیرفعال شدن اهرم رانش خودکار در هوش مصنوعی بازی می‌شد، حالا برطرف شده است. ضمن اینکه رادار وضعیت آب‌و‌هوا نیز حالا به‌جای پوشش وضعیت ابرها حالا پیش‌بینی آب‌و‌هوا را نشان می‌دهد.

آپدیت قبلی این بازی نیز پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی را برای کاربران به همراه داشت. براساس اطلاعات دردسترس، Microsoft Flight Simulator از اکثر هدست‌های موجود در بازاز همچون HTC، آکیولوس، ولو و Windows Mixed Reality پشتیبانی می‌کند. جورگ نیومان، رئیس تیم ساخت Microsoft Flight Simulator نیز پیش از این وعده عملکرد فنی و جلوه‌های بصری عالی و بی نقص این بازی را روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس داده است.

بازی Microsoft Flight Simulator درحال‌حاضر برای پی سی در دسترس است و نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس آن نیز در تابستان ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده