// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴

وعده سازندگان Microsoft Flight Simulator برای اجرای عالی این بازی روی ایکس باکس های جدید

جورگ نیومان، رئیس تیم ساخت Microsoft Flight Simulator می‌گوید عملکرد فنی و جلوه‌های بصری این بازی روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عالی خواهد بود.

برخی طرفداران در چند ماه گذشته این سؤال برای‌شان مطرح شده که سازندگان چگونه‌ می‌خواهند تجربه‌ی پی سی بازی Microsoft Flight Simulator را به نسخه‌های کنسولی منتقل کنند و این انتقال چقدر موفقیت‌آمیز خواهد بود. فارغ از بحث گرافیک فنی بسیار بالای این بازی که حتی قوی‌ترین کامپیوترها را به چالش می‌کشد، جدیدترین نسخه‌ی مایکروسافت فلایت سیمولیتور دارای فرمان‌ها و کنترل‌های گسترده و بعضا پیچیده‌ای است. این بدین معنی است که کنترلرهای کنسول شاید نتوانند تمام این فرمان‌ها را روی دکمه‌های محدود خود جای دهند؛ چراکه در نسخه‌ی پی سی بازی، ترکیبی از موس و دکمه‌های زیادی از کیبورد به کمک بازیکن برای هدایت هواپیما‌ها می‌آیند.

تصاویری از محیط بازی Microsoft Flight Simulator

حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، جورگ نیومان، رئیس تیم ساخت Microsoft Flight Simulator در مایکروسافت می‌گوید که هیچ‌کدام از موارد مطرح‌شده مشکلی ایجاد نخواهند کرد. او طی مصاحبه‌ای با وب‎‌سایت Twinfinite قول داده که عملکرد فنی و جلوه‌های بصری این بازی روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عالی خواهد بود. البته او قبلا نیز چنین قولی داده بود. او تجربه‌ی Microsoft Flight Simulator را روی کنسول‌ها با کارت‌های گرافیک مختلف روی کامپیوتر مقایسه می‌کند و می‌گوید:

«بسته به نوع ایکس باکسی که خریده‌اید (نسل جدید)، انگار این بازی را روی پی سی و با یک کارت گرافیک متفاوت تجربه می‌کنید. بااین‌حال، می‌توانید مواردی را در نسخه‌ی کنسولی تغییر دهید. Microsoft Flight Simulator از نظر بصری و عملکرد فنی روی کنسو‌ل‌های ایکس باکس جدید عالی خواهد بود. قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) نیز در آن وجود دارد که بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند روی ایکس باکس خود به تجربه‌ی بازی بپردازند و با ذخیره‌ی پیشرفت خود روی کلاود، سراغ پی سی رفته و در آن‌جا به بازی کردن ادامه دهند.»

تصاویری از محیط بازی Microsoft Flight Simulator

نیومان همچنین عنوان می‌کند که در نسخه‌ی کنسولی Microsoft Flight Simulator تغییراتی داده شده است. او به‌طور خاص به تغییر در برخی جنبه‌های مربوط ‌به هدایت هواپیما در کابین خلبان و بخش‌های آموزشی بازی اشاره می‌کند و می‌گوید تغییرات مذکور برای هماهنگی بیشتر با کنسول‌صورت گرفته تا به مخاطبان آن تجربه‌ای روان ارائه دهد. البته او تاکید می‌کند که تمام این تغییرات پس از آن صورت می‌گیرند که تیم ساخت بازی مطمئن شوند یک بازی بیش از حد ساده‌شده به مخاطبان تحویل نمی‌دهند. نیومان در این خصوص می‌گوید:

«ما هرگز یک بازی بیش از حد ساده‌شده برای کنسول‌ها نخواهیم ساخت. بااین‌حال، بخش‌هایی از هدایت هواپیما وجود دارند که می‌توانند با تغییراتی برای کنسول بهبود پیدا کنند. همچنین ما دستی هم به بخش آموزش‌های بازی کشیده‌ایم. افراد زیادی با کنترل‌های کنونی به تجربه‌ی بازی می‌پردازند و از آن لذت می‌برند؛ ولی ما احتمالا می‌توانیم کمی در آن تغییر ایجاد کنیم تا برای افراد کم‌تجربه نیز دست‌یافتنی و لذت‌بخش باشد. می‌توانیم نکات آموزشی بازی را در تمرین‌های کوچک‌تر و ساده‌تر به بازیکنان نشان دهیم تا راحت‌تر مهارت‌های لازم را کسب کنند.» نیومان همچنین چند وقت پیش گفته بود با اینکه تمرکز آن‌ها روی ارائه‌ی بازی روی کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس است؛ شاید نسخه‌ی ایکس باکس وان آن نیز ساخته شود.

بازی Microsoft Flight Simulator درحال‌حاضر برای پی سی در دسترس است و نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس آن نیز در تابستان ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده